رمز و راز استفاده از رژ لب قرمز
کد خبر: ۲۷۷۷۵۷
تاریخ انتشار: 2023 April 28    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
رژ لب قرمز کلاسیک است و هیچ وقت از مد نمی‌افتد. چنانچه در نمایش مد مجموعه بهار/تابستان ۲۰۲۳ شنل در ژانویه، مدل‌های نیمه‌برهنه در حالی روی صحنه ظاهر شدند که لب‌های قرمز و براق‌شان نقش بهترین زیورآلات را برای مجموعه‌ای ساده و نسبتا جوان ایفا می‌کرد.

رمز و راز استفاده از رژ لب قرمز

تابناک باتو ــ داشتن لب‌های قرمز، سبک کلاسیکی است که در عین سادگی و جسارت، جاودانه است و هرگز از مد نمی‌افتد. به همین دلیل برخی رژ لب قرمز را شلوار جین عرصه آرایش می‌دانند: ابزاری چند وجهی و همه‌کاره که می‌توانند برای هر سبک ظاهری کار کنند، به شرط اینکه ترکیب مناسب را پیدا کنید.

قدمت رژ لب قرمز به زمانی دورتر از آنچه که بسیاری از افراد تصور می‌کنند برمی‌گردد. احتمالا پنج هزار سال پیش. رنگ سرخ در طول تاریخ نماد خیلی چیزها بوده است: از مصر باستان تا نشانه‌ای از زرق و برق و فریبندگی در روزهای اول شکل‌گیری هالیوود؛ چیزی شبیه نوعی سلاح زیباشناختی مملو از فرهنگ، تاریخ و ظرافت. نقل قولی از آدری هپبورن وجود دارد که می‌گوید: «برای هر زنی طیفی از قرمز وجود دارد.»

رژ لب قرمز پر رنگ یکی از نشانه‌های زنان برجسته هالیوود از مرلین مونرو و لوسیل بال تا تیلور سوییفت است. لب‌های قرمز کلاسیک به سادگی با مجلل‌ترین لباس مجلسی یا ترکیبی از شلوار جین و تی‌شرت ساده هماهنگ می‌شود و به همین دلیل است که هر ساله در نمایشگاه‌های مد ظاهر می‌شود.

با همه این اوصاف، نزدیک شدن به رنگ قرمز پیچیدگی‌های خودش را دارد. در حالی‌که برخی از افراد معتقدند قرمز به آنها نمی‌آید، برخی دیگر نیز رژ لب قرمز را دردسری می‌دانند که به راحتی ممکن است خراب شود. به همین دلیل در ادامه این مطلب مواردی را که کمک می‌کنند لبان قرمز بدون نقصی داشته باشید برشمردیم.


انتخاب صحیح رنگ قرمز رژ

قبل از هرچیز باید طیف رنگی قرمز متناسب با رنگ پوستتان را پیدا کنید. برای این کار اول باید ته‌رنگ (Undertone) پوست خود را بشناسید.

رنگی از پوست که در نگاه اول به چشم می‌آید، به عنوان رنگ پوست شناخته می‌شود و منظور از ته‌رنگ سایه‌هایی از رنگ اصلی پوست است که رنگ پوست را گرم، سرد و خنثی نشان می‌دهد.

وب‌سایت کلینیک، تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی، برای شناخت ته‌رنگ پوست چنین پیشنهاد می‌کند: به مچ دست‌ها نگاه کنید. اگر رگ‌ دست‌‌ها بیشتر به رنگ آبی یا بنفش متمایل‌اند، یعنی ته‌رنگ سردی دارید. اگر رگ‌ها سبزتر به نظر بیایند، ته‌رنگ گرم دارید.

در تولید رژ لب، مثل بسیاری دیگر از محصولات آرایشی به ته‌رنگ پوست توجه می‌شود. به همین دلیل برخی رژ لب‌ها قرمز گرمی دارند و برخی قرمزی سرد را به نمایش می‌گذارند.

پاکسازی لب

هر وقت بحث تکنیک به میان می‌آید، واضح است که هر آرایشگر یا چهره‌پردازی روش متفاوت خود را داشته باشد، اما اکثرا با آماده‌سازی بستر لب موافق‌اند. برای این منظور، از یک اسکراب ملایم (ترکیبات شوینده و پاکسازی‌کننده‌ای که حاوی ذرات ریز زبرند و به لایه‌برداری فیزیکی پوست کمک می‌کنند) و به دنبال آن از یک محصول مغذی لب استفاده کنید تا پوسته‌ها و سلول‌های مرده را از بین ببرند و لب‌ها در وضعیت حجیم‌تری قرار بگیرند.

مشخص کردن خطوط کلی لب

برای اینکه یک رژ قرمز روی لب خوب ظاهر شود، مهم است که سایه طبیعی لب را با یک محصول پایه، خنثی کنید. برای این کار می‌توان از کرم‌پودر یا روشن‌کننده پوست زیر چشم استفاده کرد. نیاز نیست لایه ضخیمی از این محصولات روی لب‌ بزنید. باقی‌مانده کرم‌پودر روی اسفنج کافی است.

پس از اینکه زمینه لب آماده شد، باید به خطوط کلی کار توجه کرد. برای اینکه لب‌ها را به شیوه کلاسیک قرمز کنید، می‌توانید خطوط دور لب را تیز و دقیق بکشید اما امروزه، خطوط محو در لبه‌ لب‌ها بیشتر موردتوجه است.

برای این کار به یک مداد لب همرنگ یا کمی پررنگ‌تر از رژ لب اصلی نیاز دارید که نوک تیزی داشته باشد. اول خطوط وسط لب را ترسیم کنید، تا قوس‌های لب متقارن شوند. سپس خطوط را ادامه بدهید تا دور لب کامل شود.

تکمیل رژ لب

برای اینکه هنگام زدن رژ لب در ناحیه خطوط و گوشه لب‌ها کنترل بیشتری باشید، از یک برس صاف با نوک کمی خمیده استفاده کنید. با استفاده از این برس زوایایی را که ممکن است رژ لب به‌خوبی پوشش ندهد یا از خطوط کلی بیرون بزند، به‌راحتی پر کنید. سپس با یک لایه نازک دستمال‌کاغذی که به‌آرامی روی لب‌هایتان می‌گذارید، مواد اضافه را بر‌دارید.

الان وقت تکمیل رژ لب‌ است. رژ لب‌ را به آرامی روی کل لب بکشید تا رنگ قرمز به صورت یکنواخت روی لب‌ها بنشیند.
منبع: ایندیپندنت فارسی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار