استفاده از انواع شیشه‌های رنگی در دکوراسیون
کد خبر: ۲۷۷۶۵۹
تاریخ انتشار: 2023 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
یکی از اصول طراحی دکوراسیون استفاده از شیشه‌ها است، اگر این شیشه‌ها رنگی باشند بسیار مناسب‌تر خواهد بود، زیرا علاوه بر زیبایی می‌توانند بسیار جذاب‌تر باشند. در گذشته از شیشه‌های رنگی در منازل قدیمی هم استفاده می‌شد، اما امروزه استفاده از شیشه‌های رنگی در دکوراسیون‌های امروزی هم به چشم می‌خورد.

استفاده از انواع شیشه‌های رنگی در دکوراسیون (سرپوش)

استفاده از انواع شیشه‌های رنگی در دکوراسیون (سرپوش)«تابناک با تو» - یکی از اصول طراحی دکوراسیون استفاده از شیشه‌ها است، اگر این شیشه‌ها رنگی باشند بسیار مناسب‌تر خواهد بود، زیرا علاوه بر زیبایی می‌توانند بسیار جذاب‌تر باشند. در گذشته از شیشه‌های رنگی در منازل قدیمی هم استفاده می‌شد، اما امروزه استفاده از شیشه‌های رنگی در دکوراسیون‌های امروزی هم به چشم می‌خورد.

شیشه رنگی چیست؟

شیشه‌های رنگی همان شیشه‌های عادی هستند که به دلیل مواد موجود خاص در آنها؛ رنگ، جنس و مدل‌های متفاوتی دارند. این شیشه‌ها از گذشته تا به امروز در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد گسترده‌ای داشته اند. یکی از مهمترین دلایلی که می‌توان برای استفاده از شیشه‌های رنگی اشاره کرد مربوط به؛ زیبایی، طرح و نقش چشم نواز زمان عبور نور می‌باشد که محیطی زیبا و دلنشینی ایجاد خواهد کرد. زمانی که نور از شیشه‌های رنگی عبور می‌کند و به داخل خانه می‌تابد؛ حال و هوایی خاص ایجاد کرده و محیط را شاداب می‌کند.

نقش شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی چیست؟

همانطور که اشاره شد شیشه‌های رنگی تنوع رنگی فراوانی دارند همچنین از مقاومت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل کاربرد گسترده‌ای در دکوراسیون داخلی دارند. برای ایجاد یک فضای مدرن و زیبا می‌توان از شیشه‌های رنگی استفاده کرد. باید اشاره کرد کاربرد شیشه‌های با اهداف گوناگونی انجام می‌شوند. یکی از مدل‌های شیشه که بسیار کاربردی است و در قسمت‌های مختلف یک ساختمان استفاده می‌شود؛ بدون شک شیشه‌های رنگی هستند.

به طورکلی تولید شیشه‌های رنگی با دو روش انجام می‌شوند که شامل موارد زیر می‌باشند:

- در روش اول از شیشه‌های فاقد رنگ استفاده می‌کنند بدین شکل که شیشه را داخل یک محفظه رنگی قرار می‌دهند تا رنگ دو طرف شیشه پخش شود.

- در روش دوم از مواد شیشمیایی استفاده می‌شود که می‌تواند رنگ خاصی به شیشه منتقل کند. برای مثال برای تولید شیشه قرمز می‌تواند از اکسید مسی استفاده کرد.

- بیشترین استفاده از شیشه‌های رنگی مربوط به دکوراسیون داخلی است. یکی از شیشه‌های رنگی در ساختمان استفاده می‌شود لاکوبل نام دارد. در ادامه بیشتر به این موضوع اشاره خواهد شد.

استفاده از انواع شیشه‌های رنگی در دکوراسیون (سرپوش)

انواع شیشه‌های رنگی در دکوراسیون:

شیشه لاکوبل چیست؟

یکی از انواع شیشه‌های رنگی شیشه لاکوبل نام دارد که کیفیت بالایی دارد و بهترین نوع شیشه محسوب می‌شود. رنگ‌های اروپایی این شیشه جذابیت خاصی به محیط خواهد داد.

ازجمله ویژگی‌هایی که می‌توان به شیشه‌های لاکوبل نسبت داد؛ مقاومت، سختی بالا و چسبندگی زیاد می‌باشد که هدف این خصوصیات، استفاده از شیشه در ساختمان و منازل می‌باشد.

شیشه‌های رنگی در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها زیبایی خاصی خواهند داشت. می‌توان از این شیشه‌ها در هر نوع سبکی استفاده کرد تا جلوه‌ای زیبا به محیط ببخشد. با این کار نور بیشتری داخل ساختمان منتشر خواهد شد درنتیجه فضایی روشن دارید که علاوه بر زیبایی، می‌توانید کاربرد‌های دیگری هم داشته باشد.

شیشه‌های لاکوبل تنها در یک سمت رنگ دارد، زیرا زمان ساخت این شیشه‌ها رنگ مورد نظر فقط یک سمت را می‌پوشاند و سمت دیگر را با استفاده از یک لایه ورق PVC لمینت می‌پوشانند که به عنوان پوشش حفاظتی برای شیشه محسوب می‌شود. همین دلیل موجب افزایش مقاومت شیشه‌های لاکوبل نسبت به شیشه‌های معمولی خواهد شد. شما می‌توانید از این نوع شیشه‌ها در مکان‌های مختلف استفاده کنید، برای مثال اداره، منازل، محیط‌های اداری، دکوراسیون بیرونی ساختمان و.

شیشه‌های رنگی هوشمند:

شیشه‌های رنگی هوشمند امکانات بیشتری به ساختمان شما خواهد داد همچنین موجب زیباسازی ساختمان یا منازل می‌شوند. این شیشه‌ها می‌توانند میزان نوری که میخواهید را وارد فضای مورد نظر کنند. براساس آزمایشات انجام شده یک سوم از انرژی مصرفی برای تولید سرما یا گرما در فصول مختلف استفاده می‌شود، به وسیله شیشه‌ها از بین می‌روند، اما شیشه‌های هوشمند به کمک بشر آمده اند تا مشکل را برطرف کنند. این شیشه‌ها در پنجره‌های دوجداره از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند. شیشه‌های هوشمند حالتی مات داشته و جذب نور بالایی نیز دارند به همین دلیل در اماکن مختلف قابل استفاده خواهند بود برای مثال ساختمان‌های اداری، شرکت و منازل و...

استفاده از انواع شیشه‌های رنگی در دکوراسیون (سرپوش)

استفاده از شیشه‌های رنگی در دکوراسیون:

استفاده از شیشه رنگی به جای دیوار بیرونی:

یکی از بهترین موارد استفاده از شیشه‌های رنگی در نمای بیرونی است که فضای داخلی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. این شیشه‌ها با عبور نور فضایی خیره کننده ایجاد خواهند کرد که بسیار چشم نواز است. مهم نیست تم دکوراسیون داخلی ساختمان مدرن است یا سنتی یا کلاسیک، استفاده از شیشه‌های رنگی تاثیر جادویی به فضای شما خواهد داد.

بلوک‌های شیشه‌ای رنگی:

یکی از جذاب‌ترین شیشه‌های رنگی ساخته شده؛ بلوک‌های شیشه‌ای هستند که میزان امنیت محیطی را بالا خواهند برد، همچنین می‌توانید خلاقیت را در انتخاب نوع چیدمان این بلوک‌ها کنار همدیگر کاملا به کار بگیرید تا دکوراسیون داخلی متفاوتی داشته باشید. کاربرد بلوک‌های رنگی در دکوراسیون داخلی بسیار بالا است و محدود به یک بخش و یا المان خاصی نمی‌شود.

استفاده از انواع شیشه‌های رنگی در دکوراسیون (سرپوش)

پنجره‌های جذاب و رنگی:

استفاده از شیش‌های رنگی برای پنجره‌ها موضوعی جدید محسوب نمی‌شود. هنگامی که از شیشه‌های رنگی در پنجره به خصوص در قسمت اتاق خواب اتفاده می‌کنید، با ایستادن آفتاب پشت پنجره می‌توانید علاوه بر زیبایی شیشه‌ها از نور تابش شده و هاله‌های رنگی داخل فضا لذت ببرید.

استفاده از شیشه رنگی در سقف:

یکی دیگر از بخش‌هایی که برای افزایش زیبایی دکوراسیون منزل استفاده می‌شود سقف رنگی خواهد بود، همین موضوع سبب می‌شود برخی از افراد ترجیح دهند از شیشه‌های رنگی با طرح‌های مختلف به خصوص طرح‌های گلدار یا ساده در سقف شیشه‌ای منزل استفاده کنند.

استفاده از انواع شیشه‌های رنگی در دکوراسیون (سرپوش)

استفاده از شیشه رنگی در پاگرد‌های راه پله:

یکی دیگر از کاربرد‌های جذابی که مربوط به شیشه‌های رنگی است؛ استفاده از آن در پاگرد‌های راه پله که به سمت بیرون ساختمان راه دارند می‌باشد. پاگرد‌ها فضا‌هایی می‌باشند که کمتر موردتوجه هستند و برای زیباسازی منزل خیلی موردتوجه قرار نمی‌گیرند. با به کارگیری شیشه‌های رنگی مدرن یا سنتی می‌توانید این فضای خاص را به بهترین وجه ممکن تزئین کنید. همچنین می‌توان از شیشه‌های رنگی به شرط نشکن و مقاوم بودن برای نرده‌های شیشه‌ای مدرن راه پله‌ها و یا پاگرد‌ها استفاده کرد که ایده‌ای بسیار زیبا و دلنشین محسوب می‌شود.

استفاده از شیشه رنگی در ورودی ساختمان:

اولین جایی که در منازل موردتوجه است قسمت ورودی است به خصوص اگر از شیشه‌های رنگی استفاده شود تا زمانی تابش نور آفتاب، فضایی رنگی و شاد ایجاد کنند، از این طریق فضایی زیبا و دلچسب ایجاد می‌شود.

استفاده از انواع شیشه‌های رنگی در دکوراسیون (سرپوش)

استفاده از شیشه‌های رنگی در سرویس بهداشتی و حمام:

یکی از کاربرد‌های شیشه‌های رنگی مربوط به جداسازی و فضاسازی در سرویس‌های بهداشتی است که اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم از بلوک‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود. این بلوک‌ها همزمان با کاهش محدودسازی بصری نسبت به پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند فضایی زیبا به سرویس بهداشتی دهند. بیشترین کاربرد بلوک‌های رنگی در فضا مربوط به دوش حمام می‌باشد که با ایجاد فضایی مانند اتاق دوش یا حمام شیشه‌ای در سرویس بهداشتی دکوری خلاقانه شکل می‌دهد.

استفاده از انواع شیشه‌های رنگی در دکوراسیون (سرپوش)

استفاده از شیشه‌های رنگی ساده به عنوان پارتیشن:

از شیشه‌های رنگی می‌توان به عنوان پارتیشن‌های تکه‌ای هم استفاده کرد که علاوه بر جداسازی دو فضای، نمای خاصی هم ایجاد می‌کند. این آیتم‌ها غالبا در فضا‌های مدرن استفاده می‌شوند و ساختاری هندسی و منظم با خود به همراه می‌آورد. نمونه شیشه‌های به کار رفته برای این المان‌ها رنگ‌های یکدست و یا ترکیبی و متنوعی دارند.

استفاده از انواع شیشه‌های رنگی در دکوراسیون (سرپوش)

مزایای استفاده از شیشه‌های رنگی در محیط داخلی:

شما با استفاده از شیشه‌های رنگی در محیط‌های داخلی می‌توانید زیبایی خاصی ایجاد کنید که بسیار خلاقانه است. درصورتی که می‌خواهید یک مدل خانه تاریخی یا سنتی داشته باشید می‌توانید در طراحی داخلی هم از شیشه‌های رنگی استفاده کنید. شیشه‌های رنگی یک عنصر زیبا و جذاب در محیط خانه شما سمحسوب می‌شود و علاوه بر زیبایی می‌تواند کارساز و کاربردی نیز باشد.

همه ما رویای نورطبیعی فراوان را در خانه به سر داریم به خصوص اگر درفضای کوچک یا محدودتر زندگی می‌کنید این نیاز بسیار به چشم می‌خورد. از شیشه‌های رنگی در پارتیشن‌های شیشه ای، پنجره‌های داخلی و در‌ها هم استفاده می‌شود. آن‌ها راه حل تایید شده توسط طراحان هستند که جریان بصری را قطع نمی‌کند در حالی که می‌تواند محیط را جدا کند، بنابراین هر ناحیه عملکرد متفاوتی را انجام می‌دهد با نور خورشید فراوانی که از آن می‌گذرد.

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار