نکات جالب از زندگی بهترین پاسور آسیا
کد خبر: ۲۷۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2015 June 21    -    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
سعید معروف با نام کامل میر سعید معروف لکرانی (متولد ۲۸ مهر ۱۳۶۴ – محله عطایی ارومیه) والیبالیست ایرانی و کاپیتان فعلی تیم ملی والیبال مردان ایران است. در قاره آسیا به او لقب بهترین پاسور آسیا را دادند و او در چندین تورنومنت بین‌المللی و آسیایی حضور داشته است.
سعید معروف با نام کامل میر سعید معروف لکرانی (متولد ۲۸ مهر ۱۳۶۴ – محله عطایی ارومیه) والیبالیست ایرانی و کاپیتان فعلی تیم ملی والیبال مردان ایران است. در قاره آسیا به او لقب بهترین پاسور آسیا را دادند و او در چندین تورنومنت بین‌المللی و آسیایی حضور داشته است.

نکات جالب زندگی بهترین پاسور آسیا


سعید معروف، بهترین پاسور رقابت‎های والیبال انتخابی جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ ایتالیا را به خود اختصاص داد، کمیته Vis مسابقات انتخابی المپیک در توکیو ژاپن در پایان رقابت‌ها  سعید معروف را به عنوان بهترین پاسور انتخاب کرد و در مسابقات قهرمانی والیبال مردان آسیا ۲۰۱۳ به عنوان باارزش‌ترین بازیکن انتخاب شد.

سعید معروف والیبال را از تیم مقاومت ارومیه شروع کرد و سابقه بازی در تیم‌های پگاه، صنام، گنبد، سایپا، داماش، کاله و شهرداری ارومیه و متین ورامین را دارد. سعید معروف ،درسال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی نوجوانان و سال ۱۳۸۴ هم رسماً عضو تیم ملی بزرگسالان شد. پس از عدم دعوت علیرضا نادی توسط خولیو ولاسکو سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران شد.

نکات جالب زندگی بهترین پاسور آسیا


نکته های جالب زندگی میر سعید معروف:


1 – بدترین خاطرات ورزشی سعید معروف مصدومیت شدید از ناحیه ی مچ پا در بازی های جوانان جهان و ۲۴ ساعت تب ۴۰ درجه در مسابقات جام باشگاه آسیا با تیم پیکان می باشد.

2 – الگوی خاصی در ورزش ندارد ولی همواره علی دایی را به عنوان یک ورزشکار تحسین می نماید.

3 – میر سعید معروف در بین سفر هایی که به کشور های خارجی داشته است، سفر به فیلیپین را هیچ گاه فراموش نمی کند! چرا که در آن سفر همه چیز از جمله بیماری و … وحتی قایق سواری را نیز تجربه نموده است. 

4– سعید معروف در باره ی سبک ویژه پنجه اش می گوید که هر چه هست، حاصل تمرین و تلاش می باشد و ازکسی الگو نگرفته است.

5– در زندگی اش برای اهدافش حداکثر تعیین نمی نماید.

6- میر سعید معروف تلاش میکند که وارد هر کاری که می شود بهترین باشد.

7- سعید معروف گاهی هم آشپزی می کند.

 8-سعید معروف اوقات فراغت کمی دارد اما اگر وقت کند یا به شنا می پردازد و یا وقتش را با خانواده می گذراند.

 9-خیلی اهل سینما رفتن نیست ولی برنامه های تلوزیونی و به طور ویژه برنامه های ورزشی را نگاه می کند.

 10-یکی از آرزو های میر سعید معروف زیارت خانه ی خدا می باشد.

 11- دوپینگ سعید معروف در ورزش توکل به خداوند است، البته به بیان خودش تلاش می کند همواره قبل از مسابقه، اگر شده حتی چند ثانیه با مادرش صحبت کند تا انرژی بگیرد. به گفته ی خودش صدای مادرش به او آرامش و انرژی می دهد.

 12-سعید معروف یک خواهر مهربان و یک خواهر زاده کوچک دارد.

 13- خانواده دوست است و تلاش می کند بیشتر وقتش را با خانواده بگذراند.

 14- اخلاق میر سعید معروف خیلی خاص است. فوق العاده مغرور می باشد! اما در مجموع با معرفت است.

 15-میر سعید معروف به موسیقی خیلی علاقه دارد و اگر بتواند می خواهد یک ساز ایرانی یاد بگیرد.

16-میر سعید معروف فوتبال ایرانی را زیاد نگاه نمی کند اما فوتبال اروپایی ها را از دست نمی دهد و معتقد است تماشا کردن فوتبال جذاب تر از بقیه رشته های ورزش است!

 17- طرفدار بارسلونای اسپانیا می باشد.

 18- با خانواده اش در یک خانه نقلی در آمل زندگی می کند.

 19- آرایشگاه میر سعید معروف در سعادت آباد است. تلاش می کند همواره موهایش را شیک و مردانه بزند.

 ۲۰ – غذای بیرون از خانه زیاد می خورد. مشتری ثابت رستوران نزدیک خانه شان است.

 21- سعید معروف غذای های ایرانی را دوست دارد. بیشتر از همه به آش رشته و قورمه سبزی مادرش علاقه دارد.

 22- با این که سرش شلوغ است اما کتاب زیاد می خواند. تقریبا سالی ۶ کتاب و آخرین کتابی که سعید معروف خوانده است، "مردی بالای صلیب” (اثر میکائیل والتری) بوده است.

 23- میر سعید معروف از تجملات بیزار است اما به ساعتش بسیار زیاد اهمیت می دهد و همواره می گوید مرد ها باید ساعت مچی شیک دستشان کنند.

 24-مارک ساعت میر سعید معروف ورساچه است و هر چند سال یک بار ساعت می خرد.

 25- کفش های سعید معروف حتما باید اورجینال باشند. او کفش هایش را در سفر به ژاپن می خرد.

26- در مجموع می توان گفت سعید معروف آدم مارک بازی است!

27-دست فرمونش اصلا خوب نیست! چند سال پیش یک تصادف بد.

 28- پلی استیپن خیلی بازی می کند و با بارسلونا همه تیم های اروپایی را شکست داده است.

نکات جالب زندگی بهترین پاسور آسیا


 افتخارات ملی سعید معروف


مدال طلا قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳

مدال نقره قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۰۹

مدال نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۰

مدال طلا جام کنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۱۰

مدال طلا جام کنفدراسیون والیبال آسیاا ۲۰۰۸

مدال نقره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۳

مدال برنز قهرمانی جوانان جهان ۲۰۰۳

افتخارات باشگاهی:


قهرمانی قهرمانی باشگاه های آسیا ۲۰۱۴ با متین

قهرمانی قهرمانی باشگاه های آسیا ۲۰۰۸

قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۲ با متین

قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۰ با کاله

قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۸۳ با صنام فردی

افتخارات فردی:

 باارزش‌ترین بازیکن قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳

بهترین پاسور قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳

حضور در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۳

بهترین پاسور مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲

بهترین پاسور مسابقات والیبال کاپ آسیا ۲۰۱۰

 محبوب ترین بازیکن قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۰۹

بهترین پاسور مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۸ 

فعالیت در رشته های دیگر
 
سعید معروف در رشته‌های زیادی سرک کشیده و در برخی از آنها مقام هم آورده است. نفر سوم دوی صحرا نوردی آذربایجان، قهرمانی بسکتبال و سومی در هندبال مدارس حاصل فعالیت وی در سایر رشته‌ها است.با این حال استعدادهای این ستاره والیبال کشورمان در رشته دیگری شکوفا شد تا نامش در زمره برترین های جهان قرار بگیرد. با پاس های دقیق و حساب شده اش مهاجمان را به خوبی راه می اندازد. آرزوی هر مهاجمی در والیبال این است که یک توپ شسته و رفته تحویل بگیرد و امتیاز تحویل دهد. چنین چیزی را سعید معروف می تواند برای مهاجمان مهیا کند؛ یک پاس بی نقص که چند ثانیه بعدتر تبدیل به یک امتیاز باارزش می شود.

شروع

شروع والیبال را در شهرش یعنی ارومیه شروع کرد. در ارومیه مردم عاشق والیبال هستند و باشگاه های بسیاری در زمینه والیبال فعالیت می کنند. او در یکی- دو تیم ارومیه ای بازی کرد و سپس به تیم صنام تهران آمد و توانست برای نخستین بار عنوان قهرمانی را به دست آورد.

اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی بود که پیشنهاد خوب زنیت به سعید معروف رسید. سعید در باشگاه شهرداری ارومیه بازی می کرد و برای گرفتن رضایتنامه با مسئولان تیم مذاکراتی را انجام داد و در نهایت توانست به پیشنهاد یک میلیون یورویی زنیت کازان پاسخ مثبت بدهد. قرارداد معروف با اعلام مسئولان باشگاه زنیت کازان در روز بیست و هشتم دسامبر ۲۰۱۴ نهایی شد و او به صورت رسمی به تیم والیبال زنیت کازان روسیه پیوست.

 موفقیت با کازان سعید معروف در اولین سال حضورش در تیم کازان عملکرد بسیار خوبی داشت. او و هم تیمی هایش توانستند با اقتدار به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان والیبال اروپا در فصل ۱۵-۲۰۱۴ دست یابند.

سفیر آب

سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان به عنوان سفیر آب در لیگ جهانی والیبال انتخاب شده است. او در مراسم بدرقه تیم ملی برای شرکت در رقابت های لیگ جهانی، تندیس آبی را که به شکل یک قطره بود، دریافت کرد. بر روی این تندیس شعار «آب هست، اما کم است» درج شده است.

نکات جالب زندگی بهترین پاسور آسیا

ریش جادویی شکل و شمایل سعید معروف باعث شده تا در روسیه طرفداران زنیت برای او لقبی مهیا کنند. هواداران به خاطر شباهت او به «ودایم خاموتسکیخ» پاسور و کاپیتان پیشین تیم ملی روسیه، سعید را «ریش جادویی» نامیده اند. معروف بلافاصله پس از حضور در تیم زنیت کازان و بازی برای این تیم، محبوبیت ویژه ای نزد هواداران پیدا کرد. حالا می شود گفت که کل شهر او را می شناسند و برای ستاره والیبال ایران احترام ویژه ای قائل هستند.

تعریف و تمجید سایت جهانی درخشش سعید معروف در زنیت باعث شد تا سایت فدراسیون جهان هم به آن بپردازد. این سایت در مطلبی درخصوص کاپیتان تیم ملی نوشت: «بهترین پاسور لیگ جهانی ۲۰۱۴، در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانی والیبال اروپا درخشش خوبی داشت. معروف یکی از بهترین بازیکنان ایران است که تاثیر ویژه ای بر پیشرفت این تیم در سال های اخیر داشته است.»

علاقه خاص به فوتبال

 بیشتر فوتبال خارجی تماشا می کند و از طرفداران پروپا قرص تیم فوتبال بارسلونا است. چون به بازی های رایانه ای هم علاقه دارد، بخشی از سرگرمی هایش را هم به بازی با کنسول های مختلف می گذارد. معمولا فوتبال بازی می کند و با بارسلونا حریفان را درهم می کوبد! البته اهل کتاب هم هست و بخش زیادی از اوقات فراغتش را هم به کتاب خواندن اختصاص می دهد.

 حمایت خانواده دایی های سعید کمک ویژه ای به والیبالیست شدن او کردند. درواقع دایی کوچک اش بازیکن فولاد ارومیه بود و همین موضوع باعث شد تا او بتواند در والیبال بهتر پیشرفت کند. معروف در کل به دایی هاش ارادت ویژه ای دارد. خودش می گوید، مادرش خیلی درباره والیبال و نحوه بازی اش با او بحث نمی کند، اما اگر سرویس خراب کند، مادر او را سرزنش خواهدکرد. اما سعید با شنیدن صدای مادر پای تلفن حسابی شارژ می شود. اگرچه پدرش دوست داشته که پسر دکترای فیزیک هسته ای بگیرد، اما از اینکه سعیدش اکنون یکی از بهترین بازیکنان دنیا شده، خیلی خوشحال است.

منبع : saten.ir




نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
5
115
دانشمندان ثابت كرده‌اند يك موي كاپيتان معروف به كل ليگ فوتبال مي‌ارزد
پاسخ ها
مریم
| |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
دقیقاً
والیبال دوست
| |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
اونا سالی 100 میلیون و والیبالیست هایی که از اونا بهتر مقام میارن 10 میلیون می گیرن
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
0
واقعا پول زیادی می گیرن جای تعجب داره
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
0
واقعا پول زیادی می گیرن جای تعجب داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار