«نهنگ عنبر»پرفروش ترین فیلم
کد خبر: ۲۷۵۸
تاریخ انتشار: 2015 June 21    -    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
«نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم و با بازی رضا عطاران و مهناز افشار توانسته عنوان پرفروش‌ترین فیلم این روزها را از آن خود کند.

 سینما در ماه مبارک رمضان میزبان فیلم‌های تازه‌ای خواهد شد،‌ فیلم‌هایی که به نظر می‌رسد بتواند آمار و ارقام فروش را جابه‌جا کند. «گینس» نخستین ساخته سینمایی محسن تنابنده، «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» ساخته کمال تبریزی و «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی تازه‌های اکران خواهند بود. در حال حاضر «نهنگ عنبر» پرفروش‌ترین فیلم این روزهاست، فروش «در دنیای تو ساعت چند است» نیز رضایت‌بخش است و «قصه‌ها» دیگر فیلم پرفروش این روزهاست.

نهنگ عنبر

«نهنگ عنبر» جزو معدود فیلم‌هایی است که از ابتدای سال 1394 روی پرده رفته و توانسته در مدت چهار هفته اکران به فروش دو میلیاردی نزدیک شود. این فیلم روایتی از زندگی مرد و زنی است که از سال‌های دور با هم آشنا بودند، علاقه‌ای میان آنان وجود داشته، گاه دست زندگی آنان را کنار هم قرار داده و زمانی جدایی افتاده است. مقدم این قصه را با لحنی طنز و با بازی رضا عطاران و مهناز افشار در نقش‌های اصلی داستان روایت کرده است.

ويشكا آسايش، هانيه توسلي، رضا ناجي، نادر سليماني، اميرحسين رستمي، حسين سليماني و امید روحانی دیگر بازیگران فیلم هستند. فیلمنامه این کار را مانی باغبانی به همراه مونا زاهد نوشته است.

این فیلم در مدت 28 روز نمایش عمومی به فروش یک میلیارد و 842 میلیون تومانی رسیده است.

استقبال از «نهنگ عنبر» در فصل مرده اکران، علاوه بر قابلیت‌های خود فیلم نشان از اهمیت حضور رضا عطاران دارد، بازیگری که سینمای ایران کمتر فیلمی از او به خاطر درد که در اکران شکست خورده باشد.

قصه‌ها

فیلم سینمایی «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد توانسته در مدت 35 روز نمایش توانسته 728 میلیون و 500 هزار تومان بفروشد.

فیلم بنی‌اعتماد بعد از کش و قوس بسیار و در حالی که نگرانی‌هایی وجود داشت که این فیلم از اکران بازبماند، توانست به نمایش عمومی درآید. بعد از سال 1385 زمانی که «خون بازی» به نمایش عمومی درآمد، دوستداران رخشان بنی‌اعتماد در انتظار اکران فیلمی سینمایی به کارگردانی او بودند؛ فیلمسازی که ترجیح داده بود در شرایطی که امکان بیان نظراتش را ندارد به گونه‌ای گام بردارد که از مسیر اهداف خود دور نشود، پس در دوره‌ای که شرایط دشواری داشت، بیشتر روی مستندسازی متمرکز شد.

دغدغه‌های فیلمساز، اما دوباره پای او را به سینمای داستانی کشاند، جایی که قصد کرد تا سرنوشت شخصیت‌های فیلم‌های قبلی‌اش را برای تماشاگران به تصویر بکشد، از عباس و معصوم «زیر پوست شهر» تا نوبر «روسری آبی» و نرگس «نرگس».

«قصه‌ها» تا آستانه اکران پیش رفته بود، اما گمان می‌رفت نگاه‌های محافظه‌کارانه راه را بر اکران آن سد کند که البته چنین نشد، فیلم در سینماهای تهران و شهرستان روی پرده رفت؛ فیلمی با بازی چهره‌های شناخته شده‌ای چون گلاب آدینه، صابر ابر، فرهاد اصلانی، نگار جواهریان، بابک حمیدیان، ریما رامین‌فر، حبیب رضایی، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، محمدرضا فروتن، شاهرخ فروتنیان، باران کوثری، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا، حسن معجونی و مهدی هاشمی.

در دنیای تو ساعت چند است

فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است» به کارگردانی صفی یزدانیان که موسیقی آن جزو یکی از مهمترین ویژگی‌هایش محسوب می‌شود توانسته فروش قابل قبولی در مدت 35 روز نمایش داشته باشد.

یزدانیان منتقد مطرح سینمایی بعد از سال‌ها تحلیل آثار سینماگران خارجی و ایرانی پشت دوربین قرار گرفت و داستان عاشقانه‌ای روایت کرد که به گفته خود او از مد‌ت‌ها ذهنش را به خود مشغول کرده بود.

«در دنیای تو ساعت چند است» ماجرای بازگشت است؛ بازگشت از فرنگ به شهر رشت؛ شهری که تاریخ و حسش، بناهایش و هوایش همگی در فیلم یزدانیان به کار گرفته شده‌اند و شخصیت یافته‌اند.

این فیلم با بازی لیلا حاتمی، علی مصفا و زهرا حاتمی در مدت 35 روز نمایش 784 میلیون تومان فروخته است.

آتیش‌بازی

بهمن گودرزی «آتیش بازی» را بعد از «شیش و بش» ساخت. فیلم قبلی او در جریان اکران عمومی نسبتا موفق عمل کرده بود. امین حیایی، الناز شاکردوست، سحر قریشی، شقایق دهقان، میرطاهر مظلومی و عزت‌الله مهرآوران بازیگران «آتیش‌بازی» هستند. آنچه به عنوان خلاصه داستان این فیلم منتشر شده به این شرح است: «قدیمیا می گن طرف این قدر شیر داغ خورده دهنشو سوزنده، موقعی که می خواد دوغ بخوره فوتش می‌کنه. حالا این شده حکایت آدمای آتیش بازی یا اینقدر تخته گاز می رن که یاتاقان می زنه یا این قدر احتیاط رو رعایت می‌کنن که از انورو بوم می افتن.»

این فیلم در مدت 28 روز اکران 499 میلیون تومان فروخته است.

اسب سفید پادشاه

تازه‌ترین ساخته محمدحسین لطیفی در جریان اکران عمومی با استقبال چندانی روبرو نشده و بعد از 28 روز نمایش 189 میلیون تومان فروخته است.

این فیلم داستان دختر جوانی به نام ماری است كه پس از چند ماه از زندان آزاد می شود و در صدد يافتن نامزد خود بر می آيد. او برای يافتن نامزدش و خروج از بحرانی كه در زندگی گرفتار آن شده دست به دامان ياشار دوست سهيل می‌شود؛ اما طولی نمی‌كشد كه در می‌يابد سهيل در شرف ازدواج با دختر ديگری است.

فرهاد قائمیان، مجید یاسر، سید علی طباطبایی، لیدا عباسی و امیرعلی کاظمی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

دریا کنار

تازه‌ترین فیلمی که از آرش معیریان به نمایش عمومی درآمده، «دریاکنار» است. سحر قریشی، سیروس گرجستانی، فتحعلی اویسی، نادر سلیمانی،فلور نظری، زهره حمیدی، سید محمد علی وزیری، ساناز میرشاهی و امید علومی بازیگران این فیلم هستند.

آرش معیریان از ابتدای شروع کار فیلمسازی مسیر ساخت فیلم‌های تجاری با پیش گرفت و همچنان هم در آن فضا قدم برمی‌دارد. فیلم جدید او با عنوان «دریا کنار» در فضای کمدی و دلهره‌آور روایت می‌شود.

فیلم معیریان در مدت 22 روز اکران 39 میلیون و 900 هزار تومان فروخته است.

«یاسین» به کارگردانی حامد امرایی و با بازی حمید فرخ‌نژاد و پریوش نظریه از دیگر فیلم‌هایی است که این روزها روی پرده نمایش است. هنوز آمار فروش این فیلم منتشر نشده است.

نام فیلم

کارگردان

روزهای نمایش

فروش کل

«قصه‌ها»

رخشان بنی‌اعتماد

35

728 میلیون و 500 هزار تومان

«نهنگ عنبر»

سامان مقدم

28

1 میلیارد و 842 میلیون تومان

«در دنیای تو ساعت چند است؟»

صفی یزدانیان

35

784 میلیون تومان

«آتیش بازی»

بهمن گودرزی

28

499 میلیون تومان

«اسب سفید پادشاه»

محمدحسین لطیفی

28

189 میلیون تومان

«دریا کنار»

آرش معیریان

22

39 میلیون و 900 هزار تومان


خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار