سرانه مصرف آب هر تهرانی چقدر است
کد خبر: ۲۷۵۷
تاریخ انتشار: 2015 June 21    -    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
رحمت‌الله حافظی گفت: بخشی از قانون‌گذاری در سطح شهر به شورای اسلامی شهر تهران و بخش دیگر آن به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

وی گفت: به همین خاطر درخواست ما از نمایندگان عزیز مجلس این است به وضع قوانینی که شرکت‌های آب و فاضلاب را در زمینه مدیریت مصرف آب کمک می‌کند اهتمام ورزند. ما هم در شورای اسلامی شهر تهران اعلام آمادگی می‌‌کنیم که هر زمان نیاز به مصوباتی در این زمینه باشد همکاران‌مان در شرکت آب  و فاضلاب را همراهی کنیم.

حافظی تصریح کرد: مصرف آب را باید مدیریت و از منظر همراهی شهروندان نگاه کنیم. سرانه مصرف هر فرد در تهران ٢٣٠ لیتر در روز است در حالی که این رقم در بسیاری از کشورها بین ١١٠ تا ١٣٠ لیتر است.

ضرورت اعمال ضوابط مرتبط با مصرف آب در ساخت و سازها

حافظی با اشاره به ضرورت اعمال ضوابط مرتبط با مصرف آب در ساخت و سازها گفت: باید همکاری مشترکی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی با نظارت شورای اسلامی شهر تهران صورت گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اعلام آمادگی کرد، جلسات مشترکی با معاونت شهرسازی شهرداری و سازمان نظام مهندسی داشته باشیم تا تفاهم‌نامه‌های قبلی را عملیاتی کنیم و نیز ضوابط جدیدی که آب و فاضلاب پیش‌بینی می‌کند در صورت اعمال بهینه‌تر کردن مصرف آب در ساخت و سازها را به دنبال دارد وضع کنیم.

مشرق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار