ویکی‌لیکس دوباره سراغ سونی رفت
کد خبر: ۲۷۵۵
تاریخ انتشار: 2015 June 21    -    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰

ویکی لیکس 276.394 ایمیل محرمانه متعلق به کمپانی سونی را که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی هک شده بود را با قابلیت جستجو روی وب‌سایت خود قرار داد.

وب‌سایت ویکی‌لیکس در اواسط ماه آوریل سال 2014 نیز برای اولین‌بار اقدام به فاش کردن بیش از 30 هزار سند محرمانه متعلق به کمپانی سونی کرده بود که در پی آن از اطلاعات محرمانه و خجالت‌آوری از اظهارنظرهای نژاد پرستانه «امی پاسکال»، رئیس سونی و چند ستاره هالیوودی پرداه برداشته شد.

شرکت «سونی» سال گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: "حمله سایبری به کمپانی سونی یک اقدام مجرمانه است و ما درز اطلاعات شخصی متعلق به کارکنان و کمپانی را توسط سایت ویکی‌لیکس به شدت محکوم می‌کنیم. هکرها با انتشار اطلاعات فاش شده سونی قصد آسیب رساندن به این کمپانی دارند و متاسفانه سایت ویکی‌لیکس در حال کمک کردن به آنهاست. ما به شدت مخالف اظهار نظر ویکی‌لیکس مبنی بر عمومی بودن این اطلاعات هستیم و برای ایمنی، امنیت و استقلال کمپانی و شش هزار کارمندآن به تلاش خود ادامه می‌دهیم."

به گزارش هالیوود ریپورتر، شرکت «سونی» سال گذشته درست پیش آغاز اکران کمدی ضد کره‌شمالی و جنجالی «مصاحبه» هک شد اما کره شمالی هرگونه دخالت در این موضوع را تکذیب کرد اما این کار را ستود و اقدامی درست خواند.

شرکت «سونی» هنوز درباره موج جدید افشای ایمیل‌های این شرکت در فضای مجازی واکنش نشان نداده است.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار