رقیب استارلینک از راه رسید!
کد خبر: ۲۷۵۲۱۲
تاریخ انتشار: 2023 March 28    -    ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
 وان‌وب که رقیبی برای استارلینک محسوب می‌شود، آخرین محموله از اولین سری ماهواره‌های خود را به مدار فرستاد تا برای ارائه اینترنت آماده شود.

 وان‌وب که رقیبی برای استارلینک محسوب می‌شود، آخرین محموله از اولین سری ماهواره‌های خود را به مدار فرستاد تا برای ارائه اینترنت آماده شود.

 
 

شرکت وان‌وب بالاخره آخرین محموله از ماهواره‌های خود را در یک گروه ۳۶تایی از هند به مدار فرستاد تا اولین منظومه ماهواره‌ای خود را با ۶۱۶ ماهواره تکمیل کند. مدیرعامل این شرکت درباره این منظومه که برای ارائه اینترنتی ماهواره‌ای استفاده خواهد شد، گفته این دستاورد ثمره تلاش‌های مداوم نیروهای آن‌ها بوده است.

 

به‌گزارش بلومبرگ، وان‌وب با پرتاب اخیر خود حالا آماده است تا از ماه مه به کسب‌وکارها و مشتریان دولتی خود در ۴۸ ایالت جنوبی آمریکا سرویس اینترنت ماهواره‌ای ارائه کند. «نیل مسترسون»، مدیرعامل این شرکت هم امیدوار است که بتواند تا پایان سال ۲۰۲۳ پوشش جهانی خدمات خود را در اختیار مشتریان قرار دهد.

 

مسترسون می‌گوید وان‌وب در سال‌های اخیر مشکلات ژئوپولتیک متعددی را پشت سر گذاشته است و کارمندان آن‌ها نشان داده‌اند که تا چه اندازه می‌توانند سرسخت باشند. در وب‌سایت این شرکت آمده است: «وان‌وب هدف اجتماعی مهمی در مسیر بهبود دسترسی به اطلاعات را دنبال می‌کند. این شرکت دارای استعدادهایی فوق‌العاده است، فرصت تجاری جذابی پیش رو دارد و توسط سرمایه‌گذاران متعهد و آگاه حمایت می‌شود.»

وان‌وب درحال‌حاضر دومین منظومه ماهواره‌ای بزرگ در مدار پایینی زمین را در اختیار دارد و بزرگ‌ترین رقیب استارلینک اسپیس ایکس محسوب می‌شود. البته اختلاف تعداد ماهواره‌های این دو شرکت بسیار زیاد است؛ چرا که استارلینک بالغ بر ۳۰۰۰ ماهواره در مدار دارد.

احتمالاً از همین جهت است که مسترسون هرگونه رقابت با اسپیس ایکس را رد می‌کند. او می‌گوید شرکت ایلان ماسک مصرف‌کنندگان عادی را هدف قرار داده، درحالی‌که وان‌وب به سمت کسب‌وکارها و مشتریان دولتی رفته است. گفتنی است که این شرکت از خدمات راکتی اسپیس ایکس هم برای ارسال ماهواره‌های خود به مدار استفاده کرده است. بااین‌حال، از آن‌جایی که هر دو در زمینه ارائه اینترنت ماهواره‌ای فعالیت می‌کنند، نمی‌توان از وجود رقابت بین این دو شرکت چشم‌پوشی کرد.

وان‌وب حدود یک دهه پیش تأسیس شد، اما در ماه مارس ۲۰۲۰ به ورشکستگی رسید. درنهایت دولت بریتانیا و شرکت مخابراتی Bharti Group هند این کمپانی را احیا کردند و حالا مدیران شرکت امیدوارند که تا سال ۲۰۲۵ به سودآوری برسند.

دیجیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار