حقیقتی تکان دهنده درباره اتاق هتل‌ها
کد خبر: ۲۷۴۷۸۰
تاریخ انتشار: 2023 March 23    -    ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
برای بسیاری از ما اقامت در اتاق هتل گزینه‌ای ضروری در جریان سفر کاری یا سفر برای گذراندن تعطیلات و گشت و گذار است. با این وجود، باید به شما بگوییم احتمال زیادی وجود دارد که اتاق هتل تان علیرغم آن که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست چندان هم تمیز نیست. این موضوع حتی در مورد اتاق هتل‌های گران قیمت نیز صدق می‌کند.

برای بسیاری از ما اقامت در اتاق هتل گزینه‌ای ضروری در جریان سفر کاری یا سفر برای گذراندن تعطیلات و گشت و گذار است. با این وجود، باید به شما بگوییم احتمال زیادی وجود دارد که اتاق هتل تان علیرغم آن که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست چندان هم تمیز نیست. این موضوع حتی در مورد اتاق هتل‌های گران قیمت نیز صدق می‌کند.

 
حقیقتی تکان دهنده درباره اتاق هتل‌ها

به نقل از کانورسیشن، در واقع، هر فردی که پیش از شما در اتاق تان بوده باعث رسوب باکتری، قارچ و ویروس بر روی تمام سطوح تمام مبلمان، فرش و پرده‌ها شده است. میزان باقی ماندن این رسوب میکروب بستگی به آن دارد که اتاق تان تا چه اندازه توسط کارکنان هتل تمیز شده باشد. با این وجود، واقعیت آن است که آن چه توسط هتل تمیز قلمداد می‌شود ممکن است متفاوت از آن چه شما تمیز قلمداد می‌کنید باشد.

 

به طور معمول، ارزیابی تمیزی اتاق هتل بر اساس مشاهدات بینایی و بویایی است نه بر اساس میکروبیولوژی نامرئی فضا جایی که خطر عفونت در آن قرار دارد. پس بیایید به دنیای میکروب ها، حشرات و ویروس‌ها نگاهی عمیق بیندازیم تا بفهمیم چه چیزی ممکن است در کمین باشد.

 

از آسانسور آغاز می‌کنیم

حتی پیش از آن که وارد اتاق خود شوید سطوح آسانسور هتل را به عنوان کانون میکروب‌ها در نظر بگیرید. دکمه‌های آسانسور همواره توسط افراد مختلف فشار داده می‌شوند که می‌توانند میکرو ارگانیسم‌ها را روی سطح دکمه منتشر کنند.

دستگیره‌های در‌های عمومی می‌توانند از نظر وجود میکروب مشابه باشند مگر این که به طور منظم ضدعفونی شوند. پیش از آن که صورت خود را لمس کنید یا بخورید یا بنوشید دست‌های تان را بشویید یا از ضد عفونی کننده دست پس از استفاده از دستگیره استفاده کنید.

شایع‌ترین عفونت‌هایی که افراد از اتاق‌های هتل دریافت می‌کنند حشرات شکمی، اسهال و استفراغ همراه با ویروس‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و ذات‌الریه، و البته کووید – ۱۹ هستند.

توالت‌ها و حمام‌ها در مقایسه با اتاق‌های هتل کاملا تمیز می‌شوند و اغلب کم‌ترین محیط‌هایی هستند که از نظر باکتری شناسی توسط باکتری‌ها اشغال شده اند.

اگرچه لیوان نوشیدنی در حمام یکبار مصرف نیست و قبل از استفاده آن را بشویید. دستگیره‌های در‌های حمام نیز ممکن است توسط عوامل بیماری زای دست‌های شسته نشده یا دستمال‌های کثیف آلوده شده باشند.

 

مراقب ریموت کنترل تلویزیون باشید

تخت، ملحفه و بالشت نیز می‌تواند خانه برخی از بازدیدکنندگان ناخواسته باشد. نتیجه مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ میلادی نشان داد که یک بیمار مبتلا به کووید -۱۹ در هتلی به آن ویروس مبتلا شد که آلودگی ویروسی قابل توجهی در بسیاری از سطوح آن به ویژه در ملحفه، روبالشتی و روکش لحاف وجود داشت.

معمولا روتختی در اتاق‌های هتل مخزنی نامرئی برای عوامل بیماری زاست آن هم به اندازه یک صندلی توالت.

سطوح کم‌تر مورد توجه قرار گرفته روی میز اتاق هتل، میز کنار تخت، تلفن، کتری، دستگاه قهوه ساز، کلید چراغ یا ریموت کنترل تلویزیون هستند، زیرا سطوح لزوما و همواره توسط افرادی که از آن استفاده کرده اند ضد عفونی نشده اند.

ویروس‌هایی مانند نورو ویروس می‌توانند به شکل عفونی برای روز‌های متمادی روی سطوح سخت زندگی کنند که از جمله آن ویروس‌ها می‌توان به کووید -۱۹ اشاره کرد و فاصله زمانی معمول بین تعویض اتاق اغلب کمتر از ۱۲ ساعت است.

تمیز کردن وسایل پارچه‌ای نرم مانند کوسن، صندلی و پرده نیز دشوار است و ممکن است غیر از پاک کردن لکه‌های ایجاد شده روی آن ضد عفونی نشوند. بنابراین، پس از دست زدن به آن سطوح دست‌های تان را بشویید.

مهمانان ناخوانده

علاوه بر میکروب‌ها و سطوح کثیف ساس‌هایی نیز وجود دارند که باید به مقابله با آن فکر کنید. این حشرات خون خوار تخصص دارند که در فضا‌های باریک و کوچک جای گرفته و مخفی شوند و ماه‌ها بدون تغذیه در خواب باقی بمانند.

فضا‌های کوچک دارای شکاف، چمدان، تشک و رختخواب را شامل می‌شوند. ساس‌ها در سراسر اروپا، آفریقا، ایالات متحده و آسیا گسترده هستند و اغلب در هتل‌ها یافت می‌شوند. در نتیجه، تنها تمیز بودن یک اتاق و این که بوی خوبی از آن به مشام می‌رسد بدان معنا نیست که ممکن است ساس در کمین نباشد.

خوشبختانه گزش ساس بعید است که به شما یک بیماری قابل انتقال بدهد، اما نواحی گزش ممکن است ملتهب و عفونی شوند. برای تشخیص ساس گزش‌های پوستی مایل به قرمز و لکه‌های خونی روی ملحفه‌ها نشانه‌های هجوم فعال هستند (از کرم ضدعفونی کننده روی گزش‌ها استفاده کنید).

علائم دیگر را می‌توان روی تشک، پشت سر تخت، داخل کشو‌ها و کمد لباس مشاهده کرد: لکه‌های قهوه‌ای ممکن است بقایای مدفوع باشند. پوست ساس به رنگ قهوه‌ای مایل به نقره‌ای است و ساس زنده به رنگ قهوه‌ای می‌باشد و معمولا یک تا هفت میلی متر طول دارد. اگر فکر می‌کنید در اتاق شما ساس وجود دارد به هتل اطلاع دهید. هم چنین برای جلوگیری از انتقال ساس‌ها به خانه چمدان و لباس‌های خود را پیش از باز کردن در خانه به دقت تمیز کنید.

در هر کجا که اقامت دارید یک بسته دستمال مرطوب ضد عفونی کننده با خود ببرید و از آن برای تمیز کردن سطوح سخت اتاق هتل خود استفاده کنید. هم چنین، دست‌های خود را اغلب بشویید یا ضدعفونی کنید به خصوص پیش از آن که چیزی بخورید یا بنوشید و دمپایی یا جوراب ضخیم با خود ببرید تا بتوانید از راه رفتن با پای برهنه روی فرش‌های هتل خودداری کنید. پس از انجام دادن تمام این اقدامات از اقامت خود در هتل لذت ببرید.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار