اشتباه خانم‌های ایرانی در پخت ماکارونی
کد خبر: ۲۷۴۷۵۷
تاریخ انتشار: 2023 March 23    -    ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
 ماکارونی غذای محبوب و مورد علاقه بسیاری از افراد به خصوص بچه‌ها است که در انواع شکل‌ها و سایزهای متفاوتی وجود دارد و در کمترین زمان ممکن و خیلی راحت می توان آن را تهیه کرد.
 ماکارونی غذای محبوب و مورد علاقه بسیاری از افراد به خصوص بچه‌ها است که در انواع شکل‌ها و سایزهای متفاوتی وجود دارد و در کمترین زمان ممکن و خیلی راحت می توان آن را تهیه کرد.
 
درباره پخت ماکارونی باورهای نادرستی در بین خانم‌های ایرانی وجود دارد، در ادامه این بخش اشتباه خانم‌ها در پخت ماکارونی و باورهای نادرست درباره آن را آورده‌ایم. این اشتباهات شاید به ظاهر کوچک باشند اما باید بدانید که تاثیر قابل توجهی در طعم غذای شما خواهند داشت.
 
استفاده از قابلمه کوچک
 
برای پخت ماکارونی بهتر است از قابلمه‌های بزرگ استفاده کنید تا فضای کافی برای جابجایی ماکارونی وجود داشته باشد و در آب جوش به طور یکنواخت بپزد. اگر به نظر می‌رسد ماکارانی در آب جوش چسبیده است، در واقع قابلمه کوچک و آب کمی دارد، همچنین به یاد داشته باشید که آب باید شور باشد.
 
 
اضافه کردن روغن
 
یکی دیگر از اشتباهات پخت ماکارانی اضافه کردن روغن به ماکارانی در حال جوش است زیرا از چسبیدن سس به ماکارونی جلوگیری می‌کند. اگر به آب جوش روغن نزنید ماکارونی‌ها به هم نمی‌چسبند، البته اگر آب به اندازه کافی داشته و پس از افزودن ماکارونی آنها را یک یا دو بار خوب هم زده باشید.
 
ریختن سس روی ماکارانی و سرو بلافاصله آن
 
حتما تابحال دیده‌اید که برخی افراد سس را روی ماکارانی می‌ریزند این کار کاملا اشتباه است. اگر شما هم سس را روی ماکارانی دم نکشیده می‌ریزید و همان طور سرو می‌کنید از این کار دست بردارید و فرآیند دم کشی را انجام دهید زیرا چند دقیقه آخر بسیار مهم است و اینطور ماکارانی طعم بیشتری جذب می‌کند. کمی از آب پخت ماکارونی را به سس اضافه کنید و آن را دم بگذارید تا به غلیظ شدن سس و طعم دهی بهتر ماکارونی کمک کند.
 
 
استفاده بیش از حد سس
 
نباید ماکارانی که با دقت زیادی آن را پخته‌اید، در سس غوطه ور کنید، مهم نیست که آن سس چقدر خوشمزه است میزان مناسب استفاده از مواد اهمیت زیادی دارد.
 
استفاده از مقدار کمی آب جوش
 
اگر برای پخت ماکارانی از آب جوش کمی استفاده کنید، ممکن است ماکارانی‌ها به هم بچسبند. آب زیاد کمک می‌کند ماکارونی‌ها به هم نچسبند و فضای بیشتری برای حرکت داشته باشند. آب نشاسته آزادشده از ماکارونی‌ها را رقیق می‌کند و سبب می‌شود ماکارونی‌ها به هم نچسبند.
 
 
طولانی شدن فاصله آبکشی و دم
 
پس از آبکشی ماکارانی را خیلی در آبکش نگه ندارید زیرا اگر به مدت طولانی در بخار داغ بماند، بهم می‌چسبد، بنابراین آن را سریع به قابلمه منتقل وبا سس ترکیب کنید و همیشه نیمی از آب فنجان را نگه دارید و قبل از ریختن ماکارانی داخل قابلمه به آن اضافه کنید.
 
شستن ماکارانی با آب سرد
 
تا زمانی که نخواهید سالاد ماکارونی درست کنید، شستشوی ماکارونی داغ در آب سرد هیچ لطفی برای شما نخواهد داشت فقط تمام نشاسته‌های آن را می‌شویید و سس چاشنی، به درستی روی ماکارونی شما قرار نخواهد گرفت.
 
اضافه نکردن نمک حین جوش
 
در حقیقت اضافه کردن نمک عطر و طعم ماکارونی را بهبود می‌بخشد و این افسانه قدیمی است که اضافه کردن نمک آب را سریعتر به جوش می‌آورد پس تصور نکنید نمک را فقط بخاطر جوش بهتر آب به ماکارونی اضافه می‌کنند بلکه هدف اصلی بهتر شدن طعم ماکارونی است.
 
هم نزدن ماکارانی
 
به محض افزودن ماکارانی به آب، آن را با انبر بلند یا با قاشق چوبی هم بزنید. این کار را اغلب در حین پخت ماکارانی انجام دهید تا مانع از چسبیدن رشته‌ها شود.
 
جوشیدن کامل آب
 
اگر بدانید که مجبور نیستید در انتظار جوش آمدن آب قابلمه بایستید ممکن است خوشحال شوید. ماکارانی را می‌توان در آبی که کاملا نجوشیده است و تا حد قابل قبولی گرم شده ریخت تا شروع به جوشیدن کند زیرا این امر کمک می‌کند تا ماکارونی در کل به طور یکنواخت بپزد و طعم بهتری داشته باشد.
 
کم یا زیاد پختن بیش از حد ماکارانی
 
به گزارش وب گاه نمناک، جوشاندن بیش از حد ماکارانی موجب خمیری شدن آن می‌شود و شکل خود را از دست می‌دهد. مهم نیست که روی بسته بندی آن چه مدت زمان برای پخت درج شده است، بهترین راه برای دانستن زمان آماده شدن ماکارانی، آزمایش آن حداقل یک یا دو دقیقه زودتر از آنچه که دستورالعمل‌ها بیان می‌کند، است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار