چرا گوشی‌های هوشمند پیوسته گران‌تر می‌شوند؟
کد خبر: ۲۷۴۷۵۵
تاریخ انتشار: 2023 March 23    -    ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
 آمار‌ها نشان می‌دهند که علاقه به میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌ها کاهش پیدا کرده است و همین مسئله شرکت‌ها را ترغیب به افزایش قیمت محصولات خود می‌کند.
 آمار‌ها نشان می‌دهند که علاقه به میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌ها کاهش پیدا کرده است و همین مسئله شرکت‌ها را ترغیب به افزایش قیمت محصولات خود می‌کند.
 
 آخرین داده‌ها و بررسی‌های آماری نشان می‌دهند که علاقه مشتریان به محصولات پرچمدار درحال گسترش است و میل به خرید سایر رده‌های گوشی‌های هوشمند، کاهش پیدا کرده است. همین موضوع باعث شده است تا شرکت‌های تولیدکننده تمرکز بیشتری روی محصولات پیشرفته‌تر داشته باشند که درنهایت به افزایش قیمت نهایی محصولات منتهی خواهد شد.
 
چرا گوشی‌های هوشمند پیوسته گران‌تر می‌شوند؟
 
در هفته‌های گذشته شایعاتی پیرامون سری آیفون ۱۵ منتشر شد که حاکی از گران‌ترشدن نسخه پرو این محصول بود. در صورت واقعیت‌داشتن این مسئله، برای اولین‌بار از زمان معرفی آیفون X شاهد افزایش قیمت سری پرو محصولات اپل خواهیم بود و احتمالاً سایر تولیدکنندگان، ازجمله برند‌های اندرویدی هم از این رویه پیروی خواهند کرد.
 
موبایل باز هم گران خواهد شد!؟
 
اکنون گزارش جدیدی نشان می‌دهد که گران‌ترشدن گوشی‌های هوشمند بیشتر از گذشته به واقعیت نزدیک شده است. بررسی‌های موسسه Counterpoint Research نشان داده است که با وجود افت سالانه ۱۲ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند، تقاضا برای محصولات پرمیوم ۱ درصد در هر سال افزایش پیدا کرده است.
 
همچنین دستگاه‌های گران‌قیمت برای اولین‌بار توانسته‌اند ۵۵ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص دهند. به بیانی دیگر، می‌توان گفت که شرکت‌های سازنده موبایل، محصولات میان‌رده و پایین‌رده کمتری به فروش رسانده‌اند، اما دستگاه‌های با برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر، فروش بیشتری را تجربه کرده‌اند و درآمد بیشتری برای آن‌ها به همراه داشته‌اند.
 

با بررسی میزان فروش گوشی‌های پرمیوم از سال ۲۰۱۶ به بعد متوجه می‌شویم که میزان تقاضا برای آن‌ها همواره ثابت یا افزایشی بوده و هیچ‌گاه در این سال‌ها روند نزولی به خود ندیده است. این روند تنها در کشور‌های توسعه‌یافته دیده نمی‌شود و شهروندان کشور‌های درحال توسعه هم علاقه بیشتری به خرید محصولات گران‌قیمت‌تر از خود نشان داده‌اند. درنهایت موارد گفته شده باعث می‌شود تا سازندگان هزینه بیشتری را برای تحقیق و توسعه پرچمداران خود صرف کنند و به دلیل اطمینان از تقاضای بالا، اقدام به افزایش برچسب قیمت نهایی برای مشتریان کنند.

دیجیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار