مخرب ترين توپ دنيا ساخته شد+عکس
کد خبر: ۲۷۴۷
تاریخ انتشار: 2015 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
چين از فناوري جنگي جديدي رونمايي کرده که به ادعاي اين کشور يکي از قدرتمندترين و سريعترين تسليحات نظامي در جهان به شمار مي آيد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، درحالي که در ماههاي اخير روسيه و ترکيه با رونمايي گسترده از تانکهاي «آرماتا» و «آلتاي» سروصداي زيادي در دنياي فناوري هاي برتر نظامي به راه انداخته اند، حالا چين از توپ ۱۲ ميليمتري قدرتمندي رونمايي کرده که گفته مي شود سريعترين نمونه در نوع خود در جهان به شمار مي آيد به طوريکه گلوله آن با سرعت ۶ ماخ حرکت مي کند!



از اين رو تانکهايي که قرار است اين توپ بر روي آنها نصب شود عنوان مخرب ترين تانکهاي جهان را خواهند داشت.

اين فناوري جديد توسط محققان دانشگاه «شمال مرکزي» چين طراحي و ساخته شده و به ادعاي آنها داراي دورترين برد، بيشترين شتاب اوليه پرتاب گلوله و قدرت نفوذ در ميان تمام توپهاي ۱۲۰ و ۱۲۵ ميليمتري جهان است.

دولت چين با هدف مرموز نگاه داشتن اين فناوري جديد تمامي اطلاعات فني مربوط به اين توپ چند منظوره را از پايگاه اينترنتي دانشگاه سازنده حذف کرده است.

بدون شک مي توان قدرت اصلي اين توپ را به نسبت قابل توجه ۶۰ به يک طول لوله آن به کاليبر توپ مربوط دانست حال آنکه تا پيش از اين چنين رکوردي مربوط به توپ ۱۲۰ ميليمتري ارتش آلمان بوده است.

شتاب اوليه گلوله اين توپ در نوع خود حيرت انگيز است به طوريکه از سوي مقامات چيني رقم دو هزار متر بر ثانيه عنوان شده است. اين درحالي است که در مدرن ترين توپهاي ۱۲۵ ميليمتري حال حاضر جهان اين رقم بين ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ متر است.

چين در نظر دارد اين فناوري جديد را بر روي تانکهاي آينده خود نصب کند تا بدين ترتيب عملا قدرتمندترين تانکهاي جهان را توليد کند.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار