این اقدام در رانندگی ۶برابر مصرف الکل خطر دارد!
کد خبر: ۲۷۴۶۸۹
تاریخ انتشار: 2023 March 22    -    ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
 در مقایسه با سایر عوامل حواس‌پرتی در پشت فرمان، ارسال پیامک مشکلی است که به سختی می‌توان آن را کنترل کرد.

 در مقایسه با سایر عوامل حواس‌پرتی در پشت فرمان، ارسال پیامک مشکلی است که به سختی می‌توان آن را کنترل کرد.

 
این اقدام در رانندگی ۶برابر مصرف الکل خطر دارد!

در مقایسه با سایر عوامل حواس‌پرتی در پشت فرمان، ارسال پیامک مشکلی است که به سختی می‌توان آن را کنترل کرد. با وجود خطرات آشکار ارسال پیامک در حین رانندگی، هنوز میلیون‌ها راننده این کار را انجام می‌دهند و بسیاری از آن‌ها حتی به خطرناک بودن آن اعتراف می‌کنند. آمارهای منتشر شده توسط شورای ملی ایمنی نشان می‌دهد که استفاده از گوشی‌های هوشمند در حین رانندگی سالانه منجر به بیش از ۱.۶ میلیون تصادف می‌شود و تقریباً ۳۹۰۰۰۰ نفر در این تصادفات مجروح می‌شوند. مقایسه این شرایط با رانندگی حین مستی نشان می‌دهد که ارسال پیامک پشت فرمان تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد. همین آمار نشان می‌دهد که نوشتن یک پیامک در حین رانندگی شش برابر بیشتر از رانندگی در حالت مستی باعث تصادف می‌شود. این اقدام بسیار خطرناک است، چون پاسخ دادن به یک پیام معمولاً مستلزم این است که راننده برای پنج ثانیه چشم از جاده بردارد.

 

خودروسازان و شرکت‌های فناوری سال‌هاست که برای رفع این مشکل تلاش می‌کنند. اما از آنجا که اعتیاد به گوشی‌های هوشمند در حال افزایش است، این صنعت از ایده دیگری استقبال کرده است.

دستگاه‌های موبایل و اپلیکیشن‌هایی مانند اندروید اتو و کارپلی هنوز هم به رانندگان امکان ارسال و دریافت پیامک را می‌دهند. البته تمام این کارها بدون نیاز به تعامل با گوشی موبایل اتفاق می‌افتد، چرا که این سیستم‌ها با دستورات صوتی کار می‌کنند.

 

اندروید اتو و کارپلی مسئولیت پیام‌رسانی را زمانی بر عهده دارند که محتویات صفحه تلفن همراه روی نمایشگر خودرو پخش می‌شود. به این ترتیب زمانی که پیامک جدیدی داشته باشید گوشی به شما هشدار نمی‌دهد. یک اعلان روی صفحه نمایش خودرو نمایش داده می‌شود، اما راننده اجازه خواندن آن را ندارد.

این کار به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسد. خواندن یک متن روی نمایشگر حتی خطرناک‌تر خواهد بود، بنابراین گوگل و اپل به دستیارهای صوتی روی آورده‌اند.

به این ترتیب، هنگامی که یک پیام جدید برای شما بیاید، دستیار گوگل و سیری می‌توانند آن را برای شما بخوانند. آخرین نسخه از اندروید اتو حتی شامل پاسخ‌های هوشمند هم می‌شود. این پاسخ‌های از پیش تعریف‌شده طوری طراحی شده‌اند که با مکالمات شما همخوانی داشته باشند. با لمس یکی از پاسخ‌های پیشنهادی می‌توانید به راحتی به پیام‌ها پاسخ دهید.

اغلب اوقات وقتی پیام جدیدی دریافت می‌کنید، باید پاسخ آن را نیز ارسال کنید. گوگل و اپل یک تجربه بدون دخالت دست را پیاده‌سازی کرده‌اند که به رانندگان اجازه می‌دهد بدون چشم برداشتن از جاده این کار را انجام دهند.

در کارپلی، سیری مسئول ارائه کنترل ارسال پیامک و دریافت آن در تلفن همراه به رانندگان است.

صرف نظر از اینکه چه چیزی روی صفحه نمایش قرار دارد، می‌توانید از سیری بخواهید که یک پیام جدید ارسال کند. مثلاً بگویید «هی سیری، به همسرم پیامک بده که در راه خانه هستم». سپس سیری درخواست را پردازش می‌کند، در دفترچه آدرس به دنبال شماره همسرتان می‌گردد و به او پیام می‌دهد که «دارم میام خونه».

این پیام‌ها را می‌توان با رویکردهای مختلف سفارشی‌سازی کرد، چرا که اپل سعی کرده تجربه مکالمه طبیعی را برای سیری فراهم کند. بنابراین می‌توانید بگویید «هی سیری، پیامی برای مادرم بفرست و بگو ببخشید که فراموش کردم به او زنگ بزنم». سیری پیامی با این مضمون برای مادر شما خواهد فرستاد: «ببخشید که فراموش کردم بهت زنگ بزنم».

علاوه بر این، سیری می‌تواند پیام‌های دریافتی شما را نیز بخواند. اپل کنترل بیشتری روی پیام‌های رانندگان فراهم کرده است، بنابراین کارپلی شامل یک برنامه پیام‌رسان نیز می‌شود که به جدیدترین مکالمات در آیفون شما دسترسی دارد.

با استفاده از سیری می‌توانید به همه آن‌ها گوش دهید. برنامه پیام‌رسان را روی دستگاه باز کنید و سپس روی یک مکالمه ضربه بزنید. این دستیار دیجیتال همچنین به شما اجازه خواهد داد تا به یک رشته پیام پاسخ دهید. اگر پیام خوانده نشده‌ای دارید، می‌توانید با درخواست از سیری برای خواندن مطالب، آن‌ها را بشنوید.

اپل سیری را به چند قابلیت اضافه مجهز کرده است، به خصوص که این شرکت قصد داشته این تعامل بدون دخالت دست نه تنها طبیعی بلکه تا حد امکان ساده باشد. برای مثال، شما می‌توانید تاییدها را هنگام ارسال پیام با سیری غیرفعال کنید. این یعنی دستیار دیجیتال دیگر متنی که دیکته کرده‌اید را تکرار نخواهد کرد، در نتیجه پیام را سریع‌تر برای مخاطب ارسال می‌کند.

دیجیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار