شاخِ پیرمرد ۱۴۰ ساله را بریدند؛ مُرد!
کد خبر: ۲۷۴۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 20    -    ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
 مردی که گفته می‌شود مسن ترین مرد یمن بوده است و به خاطر دو ضایعه شاخ‌مانند روی سرش به شهرت رسیده بود در ۱۴۰ سالگی درگذشت.

 مردی که گفته می‌شود مسن ترین مرد یمن بوده است و به خاطر دو ضایعه شاخ‌مانند روی سرش به شهرت رسیده بود در ۱۴۰ سالگی درگذشت.

 
 

علی انتر (Ali Anter) ملقب به «دو شاخ»، اهل استان الجوف یمن بود. به گزارش روزنامه یمنی عدن الغد این زائده های شاخ مانند پس از ۱۰۰ سالگی در دو طرف پیشانی او ظاهر شد و با بزرگ‌شدن مثل شاخ بز پیچ خورد.

شاخِ پیرمرد ۱۴۰ ساله را بریدند؛ مُرد!

در زمان درگذشت او این شاخ به‌قدری بزرگ شده بود که با دهانش هم سطح بود.

 

 

ویدیویی منتشر شده که در آن فردی به‌ظاهر آموزش‌ندیده سعی دارد با یک ابزار داغ، ضایعه روی پیشانی این مرد را قطع کند. گزارش شده که این کلیپ توسط بستگان او منتشر شده و تنها سه روز پس از فیلمبرداری این ویدیو، علی انتر فوت شده است.

گفته می‌شود که یکی از اعضای خانواده مدعی شده است که علی به دلیل وخامت سلامت جسمی و روحی خود در اثر کهولت سن فوت کرده است. اما یکی از بستگان مدعی است که این شیوه قطع ضایعه روی سرش ممکن است مرگ او را تسریع کرده باشد. ادعا می‌شود که این مرد بیش از ۷۰ نوه داشته است.

شاخِ پیرمرد ۱۴۰ ساله را بریدند؛ مُرد!

رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که علی از سلامت کامل برخوردار بود و حافظه خود را تا حدود سال ۲۰۱۷ حفظ کرده بود و تنها از آن زمان بود که وضعیت او رو به وخامت گذاشت.

این امکان وجود دارد که زائده های بیرون زده از پیشانی علی انتر عارضه‌ای به نام شاخ پوستی (Cutaneous horns) بوده باشند.

شاخ پوستی چیست؟

شاخ های پوستی تومورهای پوستی هستند که از کراتین ساخته شده اند؛ همان پروتئینی که مو، ناخن و سُم را می‌سازد.

شاخ پوستی از ضایعات پوستی خوش خیم، پیش بدخیم یا بدخیم ناشی می‌شود و در بیماران مسن‌تر و افرادی که پوست روشن‌تری دارند شایع‌تر است. در برخی موارد، این مشکل با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر منابع اشعه ماوراء بنفش مرتبط است.

اکثر ضایعات خوش خیم هستند، اما گاهی اوقات سرطانی یا پیش سرطانی هستند و نیاز به درمان دارند و می‌توانند در نقاط مختلف بدن – از جمله آلت تناسلی – ظاهر شوند.

شاخِ پیرمرد ۱۴۰ ساله را بریدند؛ مُرد!

مورد معروف مبتلا به این عارضه، مادام دیمانش (Madame Dimanche) زنی فرانسوی است که در اوایل قرن نوزدهم در پاریس زندگی می‌کرد. او در سن ۷۶ سالگی، یک شاخ روی پیشانی‌اش درآورد که تا ۲۴.۹ سانتیمتر رشد کرد و درنهایت توسط یک جراح فرانسوی با موفقیت برداشته شد.

پیش از درگذشت علی انتر، رکورد جهانی گینس پیرترین فرد زنده جهان به نام یوهانا مازیبوکو، زن ۱۲۸ ساله آفریقای جنوبی ثبت شده بود.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
11
12
پس تکامل داروین درسته
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار