فشار خون بالا و ترفند‌هایی برای مقابله با این معضل
کد خبر: ۲۷۴۴۸۹
تاریخ انتشار: 2023 March 22    -    ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
فشار خون بالا یکی از بیماری‌های مزمنی است که همراه با دیابت و چربی بالا شیوع بالایی در جوامع غالبا توسعه یافته و ماشینی امروزی دارد، یکی از عوامل موثر در این بیماری شیوه زندگی است که اثر زیادی در ابتلای یا عدم ابتلای به این بیماری‌های مزمن دارد. در این مقاله چند راهکار برای کاهش فشار خون بالا را مرور می‌کنیم.

فشار خون بالا و ترفند‌هایی برای مقابله با این معضل (مجله قرمز)

فشار خون بالا و ترفند‌هایی برای مقابله با این معضل (مجله قرمز)«تابناک با تو» -  فشار خون بالا یکی از بیماری‌های مزمنی است که همراه با دیابت و چربی بالا شیوع بالایی در جوامع غالبا توسعه یافته و ماشینی امروزی دارد، یکی از عوامل موثر در این بیماری شیوه زندگی است که اثر زیادی در ابتلای یا عدم ابتلای به این بیماری‌های مزمن دارد. در این مقاله چند راهکار برای کاهش فشار خون بالا را مرور می‌کنیم.

برای پایین آمدن فشار خون بالا تحرک داشته باشید

حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی در هر روز مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، یا با استفاده از تردمیل داشته باشید تا قلب شما را قوی، و آن را کاراتر کند به این معنی که فشار کمتری به شریان‌ها وارد شود. به علاوه، ورزش به دلیل دیگری بسیار مهم است: ورزش کمک می‌کند وزن خود را، که یک عنصر کلیدی برای کنترل فشار خون است، را تحت نظر داشته باشید. محققان دانشگاه کارولینای جنوبی نشان دادند که حتی افزایش کوچک در نمایه توده بدنی (BMI)، منجر به جهش‌های بزرگ در افزایش خطر مربوط به ابتلای به فشار خون بالا می‌شود.

یک شروع با قلب سالم

بسیاری از تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی می‌تواند فشار خون شما را بهبود بخشد. برخی امتحان شده و درست است، و دیگران جدید و دلچسب هستند این مراحل می‌تواند باعث این شود که آیا شما سالم بمانید یا تحت درمان فشار خون، قرار بگیرید.

 فشار خون بالا و ترفند‌هایی برای مقابله با این معضل (مجله قرمز)

خوردن مواد معدنی

شما احتمالا در مورد مضرات مربوط به نمک آگاه هستید، اما جالب است بدانید که همین تغییرات را، با مصرف پتاسیم یا منیزیم انجام می‌گیرد. در تحقیقات اخیر که در مجله بالینی فشار خون انجام شد، یافت شد که پتاسیم و منیزیم ورودی به بدن که بیشتر با خوردن میوه‌ها و سبزیجات تامین شوند، می‌توانند باعث کاهش فشار سیستولیک و دیاستولیک (۲-۶ نمره) شوند. به ویژه هنگامی که شما نمک را از برنامه غذایی حذف می‌کنید. بلوط کدو، موز، و خرما چند نمونه از منابع غنی از پتاسیم هستند و اسفناج نیز از منیزیم است.
خوردن با حرص و ولع یک شکلات

خوردن منظم شکلات تیره (حدود ۱٫۵ اونس) و یا یک فنجان کاکائو داغ در هر روز می‌تواند فشار خون را حدود سه امتیاز کاهش دهد. در یک مطالعه که جدید توسط محققان دانشگاه ییل انجام گرفت، یافت شد که آنتی اکسیدان‌ها در شکلات عامل این اثر هستند، اگر چه از ارتباط بین این دو مقوله کاملا مشخص نیست.

فشار خون بالا و ترفند‌هایی برای مقابله با این معضل (مجله قرمز)

گوش دادن و رها کردن

بر اساس یک مطالعه ارائه شده در یک جامعه معاصر آمریکا در نشست سالانه فشار خون بالا، به این نتیجه رسیده اند که فقط ۳۰ دقیقه گوش دادن موسیقی کلاسیک در هر روز همراه با تنفس آرام شکم ممکن است فشار خون بالا را تا چهار نمره کاهش دهد.

همچنین، در تحقیقای که در یک دانشگاه در کنتاکی انجام شده است، نشان داده شد که مدیتیشن متعالی ممکن است، تاثیر زیادی بر افرادی که مبتلای به فشار خون بالا هستند و دارو مصرف می‌کنند، داشته باشد. پس یاد بگیرید که چگونه آن را انجام دهید.

منبع: مجله قرمز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار