دلیل عجیب برای صدور حکم اعدام در کره‌شمالی 
کد خبر: ۲۷۴۳۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 18    -    ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
چند مامور یکی از بخش‌های محرمانه کره شمالی که سعی در استفاده از امتیاز خود در دسترسی به اینترنت داشتند توسط یکی از همکاران خود لو رفتند و حالا یکی از این ماموران که نام کیم جونگ اون را در گوگل سرچ می‌کرد با خطر اعدام روبه‌رو شده است.
چند مامور یکی از بخش‌های محرمانه کره شمالی که سعی در استفاده از امتیاز خود در دسترسی به اینترنت داشتند توسط یکی از همکاران خود لو رفتند و حالا یکی از این ماموران که نام کیم جونگ اون را در گوگل سرچ می‌کرد با خطر اعدام روبه‌رو شده است.
 
دسترسی به اینترنت در کره شمالی به شدت محدود است تا شهروندان قادر نباشند چیزی از دنیای بیرون بدانند و ماموران نیز تنها با اجازه مدیران خود حق آنلاین شدن دارند.
 
دلیل عجیب برای صدور حکم اعدام در کره‌شمالی 
 
در این میان چندین مامور از بخش ۱۰، از واحدهای محرمانه حکومت، که تمام ارتباطات الکترونیکی داخلی و خارجی را زیر نظر دارد، در حال جستجوی بدون مجوز در سایت‌ها دستگیر شدند.
 
یک منبع وزارتخانه کره شمالی به Daily NK، یک روزنامه مستقر در کشور همسایه، یعنی کره جنوبی، گفت: «کسی که درباره رهبر کشور در اینترنت جستجو کرده با جوخه اعدام روبه‌روست.»
 
به گفته این منبع، این ماموران که توسط یکی از همکارانشان در وزارت امنیت کشور لو رفتند، مورد بازرسی قرار گرفتند و درنتیجه مشخص شد که به‌طور غیرقانونی از اینترنت استفاده کرده‌اند.
 
این منبع گفت: «واحدهای دفتر ۱۰ به اینترنت دسترسی دارند، که به ماموران اجازه می‌داد دستگاه‌های ضبط کلمات جستجوی خود را خاموش کنند و بدون مشکل هر چقدر که دوست دارند در وب جستجو کنند. اما پس از روی کار آمدن یک رئیس دفتر جدید، حتی این مسائل که قبلا معمول بود به حوادث بزرگ تبدیل شده است.»
 
گرگ اسکارلاتیو، مدیر کمیته حقوق بشر در کره شمالی، گفت فایروال اطلاعاتی رژیم در حال فروپاشی است. او گفت: «حتی قابل اعتمادترین عوامل رژیم کیم هم اکنون در تلاش برای دسترسی به اطلاعات از دنیای خارج هستند. حکومت خانواده کیم از طریق اجبار، مجازات، نظارت و کنترل اطلاعات شدید در قدرت باقی مانده است.»
 
اسکارلاتیو همچنین گفت: «این رژیم همچنان اطلاعات بسیار محدودی را که از دنیای خارج وارد کشور می‌شود، تهدیدی جدی برای تسلط خود بر قدرت می‌داند. باوجود تلاش‌های حکومت، فایروال اطلاعاتی کره شمالی به آرامی، اما مطمئنا و پیوسته در حال فروپاشی است. با توجه به اطلاعاتی که به‌طور مخفیانه به کشور قاچاق می‌شود، ظلم و ستم بر کره شمالی در نهایت خیلی زود به پایان خواهد رسید.»
 
همه افرادی که دستگیر شدند جوان بودند و اواخر سال گذشته پس از فارغ التحصیلی در این دفتر شروع به کار کردند، برخی از آنها رتبه متوسط و برخی رتبه بالاتری داشتند. آنها در حال توسعه برنامه های کامپیوتری برای فایروال داخلی کشور و همچنین مدیریت دسترسی از راه دور، شنودگذاری و سیستم های امنیتی بودند. 
 
این حادثه اکنون منجر به سرکوب شدید وزارتخانه شده است و بازرسان همچنان در حال بررسی هستند که آیا عوامل درگیر، اطلاعات غیرقانونی را به دیگران درز داده‌اند یا خیر.
 

اقدامات ماموری که درباره رهبر کره شمالی تحقیق کرده بود به ویژه به این خاطر غیرقابل بخشش تلقی شد که او یک جنگجوی امنیتی بود که وظیفه داشت با جان خود از کیم جونگ اون دفاع کند.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
9
0
دست بردارین ازین دروغ هایی که غربی ها می سازند
بارها دروغ بودن این اتهامات ثابت شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار