کشف جوان ۲۷ساله، جهان را متحیر کرد!
کد خبر: ۲۷۴۱۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 16    -    ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
موزه ملی آثار باستانی هلند اعلام کرد یک مورخ هلندی گنجینه‌‌ای ‌قرون‌وسطایی و منحصربه‌فرد به قدمت یک هزار سال، حاوی چهار گوشواره طلا، دو ورق طلا و ۳۰ سکه نقره پیدا کرده است.

موزه ملی آثار باستانی هلند اعلام کرد یک مورخ هلندی گنجینه‌‌ای ‌قرون‌وسطایی و منحصربه‌فرد به قدمت یک هزار سال، حاوی چهار گوشواره طلا، دو ورق طلا و ۳۰ سکه نقره پیدا کرده است.

 
 

این کشف بزرگ، حیرت و تحسین فعالان فرهنگی  - تاریخی جهان را به همراه داشته است.

 
کشف جوان ۲۷ساله، جهان را متحیر کرد!

لورنزو رویتر ۲۷ ساله به رویترز گفت که از ۱۰ سالگی در جست‌وجوی گنج بوده و این گنجینه را در سال ۲۰۲۱ با استفاده از فلزیاب در شهر کوچک هوخ‌واد در شمال هلند یافته است.

رویتر گفت: «چنین کشف باارزشی خیلی خاص است. من از توصیف آن عاجزم. هرگز انتظار نداشتم چنین چیزی پیدا کنم.» او افزود که پنهان نگه داشتن این راز به مدت دو سال دشوار بود.

البته کارشناسان موزه ملی آثار باستانی هلند به این وقت نیاز داشتند تا اقلام این گنجینه را تمیز کنند، در مورد آن‌ها تحقیق انجام دهند و قدمت آن را تعیین کنند. اکنون بنا بر یافته‌های آنان، قدمت جدیدترین سکه این مجموعه به حدود سال ۱۲۵۰ میلادی می‌رسد و به گمان آن‌ها، این گنجینه را هم همان موقع دفن کرده‌اند.

موزه آثار باستانی هلند گفت این گنجینه به هنگام دفن دو قرن قدمت داشت و همان موقع هم احتمالا «دارایی گرانبها و باارزشی» بود.

همچنین به گفته این موزه، «گنجینه‌های طلای مربوط به میانه قرون وسطی در هلند خیلی نادرند.»

علت دقیق دفن کردن این گنجینه هنوز مشخص نشده است اما موزه آثار باستانی هلند می‌گوید در میانه قرن ۱۳ میلادی بین مناطق فریزلند غربی و هولاند در کشور هلند جنگی درگرفت که کانون آن هوخ‌واد بود.

به گزارش سی‌ان‌ان، لورنزو رویتر می‌گوید امکان دارد فرد ثروتمندی در آن هنگام برای حفاظت از این اشیا باارزش آن‌ها را دفن کرده باشد تا وقتی آرامش دوباره برقرار شد به سراغشان بیاید.

این گنجینه با توجه به اهمیت باستان‌شناختی آن به صورت امانت در اختیار موزه آثار باستان‌شناسی هلند قرار گرفت تا در معرض نمایش قرار گیرد ولی به طور رسمی جزو دارایی‌های یابنده‌اش، لورنزو رویتر، است.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
0
2
اگر در ایران این اتفاق می افتاد ؛ بلایی به سرش می آمد که مرغ پخته هم به حالش گریه کند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار