غلات سبوس‌دار و عمر طولانی شما
کد خبر: ۲۷۴۱
تاریخ انتشار: 2015 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
محققان دانشگاه هاروارد می گویند احتمال فوت بخصوص به علت بیماری های قلبی-عروقی با مصرف این مواد غذایی کاهش می یابد.

Image result for ‫غلات سبوس دار‬‎

غلات کامل به غذاهایی گفته می شود که در آنها پوست و سبوس غله از آن گرفته نشده و در ماده غذایی موجود است. مثلا نانی که از غله کامل و سبوس دار تهیه شده حاوی آرد گندم به همراه سبوس است. آرد جودوسر و یا برنج قهوه ای هم غله کامل هستند.به گفته محققان استفاده از ۳۰ گرم غله کامل در هر وعده غذایی می تواند احتمال مرگ زودرس را تا ۵ درصد کاهش دهد و احتمال فوت به علت بیماریهای قلبی را ۹ درصد کم می کند با این حال تاثیری بر مرگ و میر ناشی از سرطان با مصرف این مواد غذایی مشاهده نشده است.

این نتایج با استفاده از مطالعاتی است که بر روی بیش از ۱۱۸ هزار نفر صورت گرفته است.
در این مطالعه مشاهده شد آنهایی که بیشترین میزان غله کامل را در رژیم غذایی خود مصرف کرده بودند ۳۰ درصد کمتر از آنهایی که کمترین میزان این ماده را در غذایشان داشتند فوت کرده اند.محققان علت تاثیر غلات کامل بر بهبود سلامتی و افزایش طول عمر را ناشی از فیبرهای موجود در آن می دانند.

 این فیبرها موجب کُند شدن روند هضم غذا و در نتیجه کم شدن افزایش ناگهانی قند خون بعد از غذا خوردن می شوند. همچنین پوست غلات حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A و منیزیم و آنتی اکسیدان ها است که بر سلامتی ما تاثیر مطلوبی دارند. با گرفتن پوست غلات حدود ۲۵ درصد از پروتئین آن و حدود ۱۷ ماده مغذی دیگر از بین می روند.مطالعات همچنین نشان داده است که بعد از مصرف غلات کامل احساس سیری و پر شدن شکم زودتر ایجاد می شود و همین مسئله موجب کمتر خوردن نیز می شود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار