این اطلاعات از بدنتان باعث تعجبتان خواهد شد
کد خبر: ۲۷۳۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 13    -    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
در این مقاله قرار است اطلاعات جالب و عجیب و غریبی درباره بدنمان را با هم مرور کنیم. اگر از آن دست افرادی هستید که مطلع شدن از بیماری‌های نادر و غیر عادی باعث وحشت و اضطرابتان می‌شود، مطالعه بسیاری از موردهای این مقاله زندگی را برایتان راحت‌تر نخواهد کرد.

در این مقاله قرار است اطلاعات جالب و عجیب و غریبی درباره بدنمان را با هم مرور کنیم. اگر از آن دست افرادی هستید که مطلع شدن از بیماری‌های نادر و غیر عادی باعث وحشت و اضطرابتان می‌شود، مطالعه بسیاری از موردهای این مقاله زندگی را برایتان راحت‌تر نخواهد کرد.

 
این اطلاعات از بدنتان باعث تعجبتان خواهد شد

بچه‌ها و دندان‌هایشان

 

شاید تابحال به گوشتان خورده باشد که فک و آرواره کودکان در حقیقت مملوء از دندان است اما این از آن دست اطلاعاتی است که شنیدنش با دیدنش فرق بسیار زیادی دارد. در این تصویر می‌بینید منظور از پر از دندان بودنِ آرواره بچه‌ها چیست.

 

خاصیت جادویی سیر

 

حتما برایتان جالب خواهد بود که بدانید اگر به کف پایتان سیر بمالید، حدود 30 دقیقه بعد مزه سیر را در دهانتان احساس خواهید کرد. دلیل این پدیده جالب ترکیب‌های موجود در سیر است که توانایی نفوذ به غشای سلولی را دارند. این ترکیب‌ها پس از نفوذ، از طریق جریان خون، سفری در بدنتان را آغاز می‌کنند و در نهایت به غده‌های چشایی می‌رسند و این سفر در حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. معنی همه این اطلاعات این است که شما می‌توانید با کف پایتان مزه سیر را بچشید.

قدرت اسید معده

جالب است بدانید اسید معده هر انسان آن‌قدر قدرتمند هست که بتواند یک تیغ فلزی را در خود حل کند. دقیقا به خاطر همین قدرت است که معده همه ما در نبردی همیشگی برای حل نشدن در اسیدِ خودش است. راهکار بافت معده برای سالم ماندن در تماس همیشگی با این اسید قوی، تولید مداوم و آغشته کردن خود به نوعی مخاط است.

خوردن و خوابیدن

جالب یا شاید هم ترسناک است اگر بدانید اگر هم جلوی به خواب رفتن و هم جلوی غذا خوردن یک فرد را بگیرید، آن فرد خیلی زودتر از آن‌که گرسنگی آزارش دهد به خاطر کمبود خواب خواهد مرد.

این یکی را نخوانید

هرچند که در عنوان این بخش به شما هشدار داده شده اما بد نیست دوباره بگویم که دانستن این مورد احتمالا هیچ‌وقت به دردتان نخواهد خورد و در عوض یک ترس به ترس‌هایتان اضافه خواهد کرد. نوعی خاص و بسیار نادر از تومور وجود دارد که می‌تواند باعث به وجود آمدن و رشد دندان در تخمدان زن‌ها و بیضه مردها شود. من که گفتم از خواندن این مورد بگذرید!

گرد و خاک ارگانیک

بد نیست بدانید از بدن هر انسان بالغ در هر روز دست‌کم 40 هزار سلولِ پوستیِ مرده جدا می‌شود و در حقیقت بخش قابل توجهی از گرد و خاک موجود در خانه شما، زمانی بخشی از وجود شما بوده است. نکته جالب دیگر اینجاست که وقتی شما وارد خانه یکی از دوستان یا آشنایانتان می‌شوید، با هر بار نفس کشیدن در واقع مشغول بلعیدن هزارها تکه پوستِ جدا شده از بدن او هستید.

مردها و تولید شیر

بدنِ بسیاری از مردها دقیقا مشابه زن‌ها، توانایی تولید شیر دارد و این موضوع شایع‌تر از آن است که بیشتر مردم فکر می‌کنند و احتمالا به خاطر شرم یا خجالت کمتر عنوان می‌شود. جالب است بدانید این توانایی در بدن مردها معمولا با گرسنگی تحریک می‌شود و پس از آن بدن یک مرد تولید شیر را آغاز می‌کند. این موضوع در اردوگاه‌های کار اجباریِ ارتش نازی بسیار گزارش شده است. ظاهرا وقتی زندانیان مرد پس از هفته‌ها گرسنگی، بالاخره غذا می‌خوردند بدنِ بسیاری از آن‌ها شروع به تولید شیر می‌کرده است.

کدام موجود سخت‌ترین زایمان طبیعی را دارد؟

جالب است بدانید به خاطر تکامل و تغییر بدن انسان‌ها به دلیل راه رفتن روی دو پا، لگن خاصره و کانال زایمان در زن‌ها باریک‌تر و باریک‌تر شده و معنی این موضوع این است که در حال حاضر انسان‌ها از سخت‌ترین و دردناک‌ترین زایمان طبیعی در بین پستانداران برخوردار هستند. در اطلاعاتی مرتبط هم بد نیست بدانید اساسا ایده اختراع اره برقی در سال 1780 به خاطر همین سختی زایمان طبیعی و امکان بریدن بخشی از استخوان لگن خاصره در حین زایمان طبیعی به ذهن بشر رسیده است و سال‌ها بعد بشر فهمید می‌تواند از این اختراع در صنعت هم استفاده کند.

چند ثانیه پس از قطع شدن سرت، هشیار خواهی بود؟

بد نیست بدانید اگر بر اثر یک اتفاق سر یک انسان قطع شود، سر قطع شده برای 15 تا 20 ثانیه هنوز هشیار خواهد بود. این زمان برای این‌که فردِ بدشانس بفهمد دقیقا چه اتفاقی برایش افتاده است، کفایت می‌کند.

اگر مشغول غذا خوردن هستید از این مورد هم بگذرید یا آبریزش بینی دقیقا از چه تشکیل شده است؟

جالب است بدانید در هنگام آبریزش بینی، همیشه مایعِ خارج شده از بینی یکسان نیست. درواقع در بخشی از مواقع آبریزش بینی به این دلیل اتفاق می‌افتد که مغز ما برای کم کردن فشار لازم می‌بیند بخشی از مایع درون خود را از طریق بینی خارج کند.

این حفره عجیب و غریب

در بسیاری از عمل‌های جراحی روی نقاط مختلف بدن، اولین کار یک جراح حتی پیش از آغاز عمل، تمیز کردن و ضد عفونی کردن سوراخ نافِ بیمار است. این پروسه به این دلیل اتفاق می‌افتد که گاه در سوراخ ناف یک انسان بیش از 67 نوع باکتری مختلف زندگی می‌کنند و این آلودگی ممکن است نتیجه عمل را با خطر مواجه کند.

موردی که مجبور به امتحان کردنش می‌شوید

در زمان نفس کشیدن هر انسان، معمولا یکی از سوراخ‌های بینی مسئول ورود بخش عمده هوا به درون بدن و سوراخ دیگر مسئول خروج بیشتر هوای بازدم می‌شود و نکته جالب‌تر اینکه وظایف سوراخ‌های بینی هر چند ساعت یکبار تغییر می‌کند.

یک اطلاعات ترسناک دیگر

متاسفانه سیستم ایمنی بدن انسان گاهی در تشخیص چشم‌ها به عنوان اعضای بدن دچار اشکال و خطا می‌شوند و با چشم‌ها مانند یک جسم خارجی و مهاجم برخورد می‌کنند. بیماری‌های مختلف و زیادی وجود دارد که طی آن‌ها سیستم ایمنی بدن به این نتیجه قطعی می‌رسد که چشم یک جسم خارجی است و متاسفانه در بسیاری مواقع فرد بیمار در حین بیماری، یک یا دو چشمش را از دست می‌دهد.

از بینی که بگذریم نوبت گوش است!

جالب است بدانید گوش‌های ما همیشه به یک اندازه موم یا جرم تولید نمی‌کند و در حقیقت بررسی‌های متخصصان نشان داده نه تنها حجم موم تولیدیِ گوش‌ها در زمان اضطراب و استرس بیشتر می‌شود بلکه موم تولید شده در این زمان بدبوتر از همیشه هم هست.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
3
1
سلام باتوجه به رشد نقدینگی قیمت سکه 500میلیون میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار