ارتباط کم‌تحرکی با اضطراب‌
کد خبر: ۲۷۳۳
تاریخ انتشار: 2015 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
نتایج مطالعات نشان می‌دهد احساس اضطراب در افرادی که طی روز زمان طولانی‌تری می‌نشینند، بیشتر است.

متخصصان می‌گویند: البته این یافته‌ ثابت نمی‌کند که نشستن مقابل تلویزیون یا کامپیوتر موجب اضطراب می‌شود اما این احتمال وجود دارد که افراد مستعد ابتلا به اضطراب، اغلب سبک زندگی کم‌تحرکی را انتخاب کنند.

از طرف دیگر این امکان وجود دارد که بی‌تحرکی برای مدت‌ زمان طولانی بر سلامت روان تاثیر بگذارد. همچنین می‌توان به یک عامل غیرمستقیم دیگر هم اشاره کرد؛ به طور مثال در صورتی که فردی به دلیل اختصاص زمان طولانی به تماشای تلویزیون یا کار با تلفن همراه و رایانه خواب کافی نداشته باشد، این وضعیت خود عامل موثر در بروز اضطراب خواهد بود.

«مگان تیچن»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه «دیکن» در استرالیا گفت: همچنین یک عامل مستقیم نیز در این رابطه وجود دارد به این ترتیب که انجام فعالیت‌های نشستنی مثل بازی‌های کامپیوتری، سیستم عصبی را دائما تحریک می‌کند.

این متخصص همچنین با بیان اینکه تمامی موارد مطرح شده فرض و گمان هستند، اظهار داشت: نکته مهم این است که بین نشستن طولانی‌مدت و اضطراب رابطه‌ای وجود دارد و باید مطالعات بیشتری در این باره انجام شود.

به گفته تیچن، اضطراب یک بیماری جدی است و در استرالیا یک ششم افراد بزرگسال و نوجوانان به اختلال اضطراب دچار هستند.

این متخصص افزود: با افزایش تعداد افرادی که زمان زیادی در طول روز با رایانه و گوشی‌های همراه خود کار می‌کنند و زمان قابل توجهی به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند، لازم است ارتباط احتمالی بین مدت‌ زمان نشستن با افزایش خطر بروز اضطراب مشخص شود.

در این بررسی متخصصان به بازبینی اطلاعات به دست آمده از 9 مقاله بین‌المللی پرداخته و متوجه شدند که در بیشتر این تحقیقات بین مدت‌ زمان نشستن در طول روز و خطر بروز اضطراب در افراد ارتباط وجود دارد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، تیچن گفت: به طور کلی مشخص است که مدت‌ زمان نشستن و بی‌تحرکی که به دلایلی چون کار با کامپیوتر، تماشای تلویزیون یا استفاده از تلفن هوشمند در زندگی امروزی بیشتر شده با تشدید علائم اضطراب مرتبط است.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار