مجلس با واردات خودروهای کارکرده موافقت کرد؟
کد خبر: ۲۷۳۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 05    -    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای به وزارت صمت مجوز دادند برای واردات خودروهای کارکرده اقدام کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای به وزارت صمت مجوز دادند برای واردات خودروهای کارکرده اقدام کند.

 
 

 در جلسه علنی نوبت سوم روز (شنبه) دو بندالحاقی ۲ و ۳ تبصره ۷ در بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصویب شد و نمایندگان به وزارت صمت مجوز واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را دادند.

 

بند الحاقی ۲- نحوه تعیین میانگین وزنی قیمت فروش داخلی و صادراتی شمس فولاد خوزستان براساس دستورالعملی که ظرف یک ماه از ابلاغ این قانون توسط وزارت صنعت معدن و تجارت ، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین و ابلاغ می شود، مشخص می‌گردد.

 

بندالحاقی ۳- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی‌ هوا و سوانح جاده‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می ‌شود با تأیید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (کاربری بین شهری) و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور (کاربری شهری)، نسبت به ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون‌، اتوبوس‌، مینی‌بوس، ون‌ و سواری مورد نیاز را وفق قوانین و مقررات موجود با عمر کمتر از پنج ‌سال اقدام نماید. آیین‌نامه نحوه اجرایی این بند توسط وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر لزوم تأمین قطعات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه می‌شود و حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پلاک ملی می‌شوند

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دیگر، به وزارت صمت مجوز دادند که نسبت به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام کند.

طبق این مصوبه، به منظور تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می‌شود نسبت به ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام نماید. آیین‌نامه اجرایی این بند ظرف مدت یک ماه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
0
بخور بخور شروع شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار