فرم کت مردانه چگونه شکل گرفت؟
کد خبر: ۲۷۳
تاریخ انتشار: 2015 May 01    -    ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
از نسل کت‌های سوارکاری که توسط اشراف انگلیسی پوشیده می‌شد، کت و شلوار تک‌سینه نمادی از تشریفات، ادب و قدرت بوده و تا امروز باقی مانده و به یک جزء اصلی از کمد لباس کسب و کار مدرن، روسای جمهور و ... تبدیل شده است.
کت و شلوارهای تک‌سینه‌ Single-breasted یا همان کت‌هایی که یک ردیف یا فقط یک دکمه دارند، در قرن‌های گذشته لباس روزمره اشراف و درباریان بوده و امروزه به لباس کسب و کار و یا مراسم رسمی تبدیل شده است.

از نسل کت‌های سوارکاری که توسط اشراف انگلیسی پوشیده می‌شد، کت و شلوار تک‌سینه نمادی از تشریفات، ادب و قدرت بوده و تا امروز باقی مانده و به یک جزء اصلی از کمد لباس کسب و کار مدرن، روسای جمهور و ... تبدیل شده است.

با این حال، همه آن اعتبار می‌تواند به راحتی با استفاده از یک دست کت و شلوار بد دوخت و ضعیف از بین برود.

شخصیت ایوا گرین در فیلم جیمز باندی "کازینو رویال" هنگام اشاره به یک کت و شلوار سفارشی، جمله معروفی گفت: کت‌هایی برای شام وجود دارند و کت‌هایی برای شام وجود دارند،این دومی است." در واقع برای بدن چیزی خوشایندتر از یک دست کت و شلوار که به طور اختصاصی برای او دوخته شده باشد وجود ندارد.

با این حال، اقدام به رفتن نزد یک خیاط برای اولین بار می‌تواند یک تجربه خسته‌کننده باشد. هنر و صنعت مربوط به خیاطی مانند یک کار محرمانه است که قوانین و جزئیات سنتی خود را دارد. یک نفر ممکن است تعجب کند که چرا دکمه‌ها در پشت برگردان پنهان است، یا چرا آخرین دکمه روی کت خود را نمی‌تواند ببندد.

در واقع، اصلا چرا باید همه این سنت‌ها را یاد بگیریم؟ اگرچه بعضی از این سنت‌ها از خصلت‌های تاریخی، مانند تنظیمات شخصی و سلیقه افراد سلطنتی به دست آمده‌اند، این قوانین مربوط به خیاطی، در بیشتر قسمت‌ها نشان دهنده عصاره دانش فنی خیاط است. این نتایج از تلاش صدها ساله خیاط‌ها برای ایجاد یک فرم مردانه توسط شکل دادن پارچه در اطراف بدن آنها به دست آمده است.

بنابراین درک درست از قوانین سنتی، اولین گام مهم برای توسعه حس شخصی شما از سبک پوشش خود است. علاوه بر این، سفارش دادن کت و شلوار به عنوان یک فرایند مشارکتی بین شما و خیاط خود در نظر گرفته می‌شود. درک این قوانین اساسی شما را قادر خواهد کرد به جای تسلیم شدن کامل در برابر سبک و نظر خیاط، کت و شلوار خود را با توجه به تنظیمات شخصی خودتان سفارش دهید.

منبع مقاله: هنرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار