۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد
کد خبر: ۲۷۱۹۵۰
تاریخ انتشار: 2023 February 22    -    ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
برای هنرپیشگان غیرمعمول نیست که در طول مدت فیلمبرداری به طور کامل خود را در یک نقش غرق کنند. در هر صورت، چنین سطحی از تعهد بی محابا عموماً مورد نیاز است تا به شکلی واقعی یک شخصیت دیگر روی صفحه نمایش زنده شود. اما اکثر اوقات، زمانی که بعد از آخرین روز فیلمبرداری، کارگردان فرمان کات می‌دهد، بازیگر نقش‌های خاص پوست اندازی کرده...

۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد

۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد«تابناک با تو» - برای هنرپیشگان غیرمعمول نیست که در طول مدت فیلمبرداری به طور کامل خود را در یک نقش غرق کنند. در هر صورت، چنین سطحی از تعهد بی محابا عموماً مورد نیاز است تا به شکلی واقعی یک شخصیت دیگر روی صفحه نمایش زنده شود. اما اکثر اوقات، زمانی که بعد از آخرین روز فیلمبرداری، کارگردان فرمان کات می‌دهد، بازیگر نقش‌های خاص پوست اندازی کرده و به پروژه‌های دیگری می‌پردازند و تنها خاطرات، تحسین‌ها و افتخارات آن نقش را با خود می‌برند، بدون اینکه آن نقش تاثیر زیادی بر ادامه راه آن‌ها و زندگی شان داشته باشد.

۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد

اما هرازچندگاهی یک نقش چنان تاثیری عمیق بر یک بازیگر می‌گذارد که چاره‌ای جز تغییر قابل توجه در زندگی شان بعد از ایفای آن نقش ندارند. چه از طریق تغییر در فیزیکشان با جراحی باشد و چه تغییر رژیم غذایی، یا فعالیت مدنی برای تغییر جهان و تبدیل کردن آن به مکانی بهتر، هر کدام از ۹ بازیگری که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد به شدت تحت تاثیر نقش هایشان قرار گرفته و بازی در یک نقش خاص در یک فیلم خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد.

۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد

اکنون همه می‌دانند که میکی رورک پیش از ورود به عرصه بازیگری در دنیای بوکس آماتور موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرد. اما او در نهایت بار دیگر و بعد از بازی در پروژه‌ای که بسیار به هویت و علایق شخصی او نزدیک بود به رینگ بازگشت و این بار در ظرفیت حرفه‌ای خود را امتحان کرد. بد از نوشتن اولین سناریوش برای فیلم Homeboy، داستان یک بوکسور ساده به نام جانی واکر که مغزش دچار صدمه شده، رورک در این فیلم نقش اول را بازی کرد. او که به نظر می‌رسید بعد از بازی در این فیلم بار دیگر علاقه اش به ورزش بوکس را بازیافته است، بار دیگر به دنیای بوکس بازگشت.

او در طول هشت مبارزه اش در بوکس حرفه‌ای بدون شکست بود و در حالی که دو بار مساوی کرد، شش مسابقه را نیز با پیروزی به پایان رساند. اما صدمات به صورت در جریان این دوره که از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ ادامه داشت، باعث شد میکی رورک مجبور شود برای بازسازی صورتش زیر تیغ جراحان برود که چهره او را بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی کرد که در اواخر دهه ۸۰ دیده بودیم. در اواخر دهه ۸۰، میکی رورک ستاره‌ای خوش قیافه و آینده دار به نظر می‌رسید، اما بعد از دوری موقتی از بازیگری و صدمات قابل توجه به صورتش و جراحی‌های متعاقب آن، رورک برای همیشه از سطح اول هالیوود فاصله گرفت. جالب اینکه میکی رورک بار دیگر در سال ۲۰۱۴ و در سن ۶۲ سالگی در مسکو به رینگ بازگشت و در یک مبارزه نمایشی یک جوان ۲۹ ساله را شکست داد.

۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد

جیمز کرامول بعد از بازی در Babe گیاهخوار شد

هر کسی که انتخاب می‌کند وارد مسیر گیاه خواری شود، معمولاً دلایل شخصی خودش را برای انجام این کار دارد. وقتی پای جیمز کرامول، بازیگر سرشناس هالیوودی به میان می‌آید، دلیل او برای روی آوردن به گیاه خواری این بود که طوری زندگی اش را تغییر دهد که هیچ نشانی از سوء استفاده یا خشونت نسبت به حیوانات در آن وجود نداشته باشد. الهام بخش کرامول برای چنین تصمیم بزرگی بازی در یک فیلم کوچک به نام Babe بود. کرامول از اواسط دهه ۷۰ گیاهخوار بوده است، اما مدتی که وی در استرالیا مشغول فیلمبرداری این فیلم بود او را وادار ساخت تا بیش از پیش سبک زندگی اش را تغییر دهد.

بعد از فیلمبرداری سکانس‌های متعددی در کنار همبازی حیوانی اش که در نهایت به فیلمی موفق تبدیل شد، کرامول وقتی سر میز ناهار نشست دید که گوشت خوک جلوی او گذاشته شده و از آن پس بود که کرامول تصمیم گرفت یک گیاه خوار اخلاقی نیز باشد و به یک فعال اجتماعی به شدت پرسروصدا در مورد حقوق حیوانات تبدیل شود. او تا حدی از حقوق حیوانات دفاع کرد که در سال ۲۰۱۷ و در جریان یک اعتراض خیابانی علیه کشتار نهنگ‌ها در یک سنت سالانه دستگیر شد.

۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد

دان چیدل بعد از بازی در فیلم Hotel Rwanda کتابی در مورد نسل کشی نوشت

وقتی بازیگری خود را در مرکز یک پروژه می‌بیند که بر اساس یک واقعه تاریخی تراژیک ساخته شده، کاملاً طبیعی است که از روی احترام به قربانیان آن ماجرای واقعی، بخواهد تمام وجود خود را صرف آن نقش و فیلم کند. دان چیدل نیز همین حس را داشت، وقتی قرار شد نقش مدیر هتل فیلم Hotel Rwanda در سال ۲۰۱۴ را بازی کند، نقش پل روسساباگینا که نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برایش در پی داشت. اما تعهد و احترام دان چیدل نسبت به کسانی که تحت تاثیر این واقعه هولناک قرار گرفته بودند به همینجا ختم نشد. در طول دوران حضور در اوگاندا در زمان اکران اولیه فیلم، چیدل به دنبال صحبت با برخی از افرادی که در ژینوساید سال ۱۹۹۴ در آن هتل پناه گرفته بودند، به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

چیدل که روایت‌های این افراد را «روایت‌هایی از فیلم‌های حماسی» توصیف کرده بود، همراه با جان پرندرگاست، مشاور ارشد گروه بحران جهانی، به سودان سفر کرد. سپس این دو از کمپ‌های آوارگان در دارفور دیدن کرده و در مورد تجربیات هولناک ساکنان این اردوگاه‌ها با آن‌ها صحبت کردند. بعد از آن بود که این دو با هم کتابی به نام Not On Our Watch: The Mission to End Genocide in Darfur and Beyond نوشتند. همچنین چیدل همراه با جرج کلونی یک سازمان خیریه به نام Our Watch را تاسیس کردند.

۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد

فیلمبرداری فیلم Tomb Raider در کامبوج زندگی آنجلینا جولی را برای همیشه تغییر داد

اگر چه بعد از بازی در اولین فیلم مجموعه Tomb Raider در سال ۲۰۰۱، آنجلینا جولی به یک مهاجم مقبره واقعی تبدیل نشد، اما بعد از گذراندن مدت زیادی در کامبوج برای فیلمبرداری این فیلم، تفکرات و زندگی او به طول قابل توجهی تغییر کرد. در جریان حضورش در کامبوج در هنگام ساخت این فیلم و دنباله آن، جولی بیش از پیش از شرایط ناگوار مردم کامبوج آگاه شده و تمام تلاش خود را کرد تا کمی از رنج این مردم بکاهد.

در اوایل ۲۰۰۱، جولی به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف انتخاب شد و تا سال ۲۰۰۹ او به بیش از ۲۰ کشور جهان سفر کرده بود تا مشکلات مردمی که از موطنشان آواره شده بودند را به گوش جهانیان برساند. همچنین در نتیجه این تلاش‌ها بود که آنجلینا جولی شهروندی کامبوج را دریافت کرد که منجر به تاسیس یک مرکز خیریه برای کودکان به نام The Maddox Chivan Children’s Center منجر شد که یک مرکز مراقبت از کودکان مبتلا به HIV بوده و به نام پسر بچه کامبوجی که به فرزند خواندگی پذیرفت نام گذاری شده است. در واقع بازی در نقش یک شخصیت برجسته بازی‌های ویدیویی، زندگی این بازیگر برنده اسکار را برای همیشه تغییر داد.

۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد

کامرون دیاز بعد از بازی در فیلم Bad Teacher تصمیم به جراحی افزایش سایز سینه گرفت

فیلم Bad Teacher ساخته سال ۲۰۰۱ به خاطر رابطه خاص شخصیت‌های کامرون دیاز و جاستین تیمبرلیک در فیلم به یاد آورده می‌شود، اما همزمان حاوی روایتی است که الهام بخش دیاز شد تا تغییری بزرگ در بدن خود ایجاد کند. تنها چند ماه بعد از اینکه فیلم Bad Teacher به سینما‌ها آمد، خبر رسید که دیاز زیر تیغ جراحی افزایش سایز سینه رفته است. این موضوع باعث شد برخی از طرفداران به این باور برسند که دیاز از سرنوشت و ماجرای شخصیتش در این فیلم الهام گرفته و دست به این جراحی بزند، زیرا شخصیت الیزابت هالزی در فیلم Bad Teacher تمام مدت فیلم تلاش می‌کرد تا پول کافی برای جراحی سینه جمع کند.

کامرون دیاز بعد از اینکه بینی اش ۴ بار شکست، در سال ۲۰۰۶ بینی خود را جراحی کرد و در سال ۲۰۱۰ نیز اعلام کرد که انجام جراحی‌هایی مشابه در آینده را نیز رد نمی‌کند. وی در این سال در مصاحبه با مجله ووگ نوشت: «خب، در حال حاضر همه کار نمی‌کنم، اما باید ببینیم چطور میشه. تاکنون خیلی خوب پیش رفته، اما هرگز نمی‌گویم هرگز». فیلم Bad Teacher یکی از آخرین فیلم‌های بزرگ دیاز بود پیش از اینکه در سال ۲۰۱۸ با دنیای بازیگری خداحافظی کند، تصمیمی که البته در سال ۲۰۲۲ تغییر کرد.

۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد

فیلم Thelma & Louise باعث شد جینا دیویس یک موسسه برای برابری جنسیتی تاسیس کند

فیلم Thelma & Louise ساخته سال ۱۹۹۱ بعد از اکرانش در سینماها، به سرعت به عنوان یک فیلم فمنیستی مورد توجه قرار گرفت، فیلمی بسیار تحسین شده در مورد دو زنی که بعد از کشتن یک متجاوز جنسی، از دست پلیس فرار می‌کنند، داستانی که برای بسیاری از زنان در سراسر جهان آشناست. ما این پروژه ظاهراً تاثیری عمیق روی جینا دیویس، یکی از بازیگران اصلی فیلم، داشت. بعد از اینکه وی توانست برای ایفای نقش یکی از این زنان نامزد دریافت جایزه اسکار شود- افتخاری که نصیب همبازی او سوزان ساراندون نیز شد- دیویس دائماً با مراجعه زنانی مواجه می‌شد که می‌گفتند شخصیت او در فیلم الهام بخش آن‌ها برای پیدا کردن قدرت درونی شان شده است.

بدنبال این ملاقات‌ها و صحبت‌هایی که بین دیویس و زنان رخ داد، وی تصمیم گرفت تا موسسه جینا دیویس برای جنسیت در رسانه را تاسیس کند، سازمانی غیرانتفاعی که برای برجسته کردن شیوه به تصویر کشیدن جنسیت‌ها در سینما فعالیت نموده و برای برابری زنان و مردان در سینما تلاش می‌کرد. جینا دیوس حس می‌کرد که تحقیقات او در مورد سریال‌ها و فیلم‌های کودکانه بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ نشان داد که تنها ۲۹.۲ درصد از نقش‌های سخنگو متعلق به زنان بوده و این شخصیت‌های زن بیشتر از شخصیت‌های مرد با تصویری سکسی همراه هستند. این بررسی‌ها نشان داد که چطور نبود ارائه تصویری مشابه از زنان و مردان در تلویزیون و سینما تاثیری عمیق روی دختربچه‌ها و دیدگاه آن‌ها نسبت به خودشان دارد. این موسسه هنوز هم به فعالیت ادامه می‌دهد و با چنگ و دندان برای مساوات و برابری بیشتر در صنعت سینما و تلویزیون تلاش می‌کند.

فیلم Miracles From Heaven باعث شد که جنیفر گارنر بار دیگر به خدا ایمان بیاورد

در سال ۲۰۱۵، جنیفر گارنر شرایط خیلی خوبی نداشت. او همراه با شوهرش در آن زمان، بن افلک، اعلام کرده بود که قصد جدایی دارند و گارنر اعلام کرد: «ما با عشق و دوستی نسبت به یکدیگر و تعهد به بزرگ کردن مشترک فرزندانمان ادامه خواهیم داد». اما گارنر خیلی زود باید به سر کار باز می‌گشت و از طریق بازی در فیلمی در این دوران دشوار بود که وی چیزی را دوباره در درونش یافت که شرایط او را بهتر کرد.

جنیفر گارنر در مصاحبه‌ای با مجله People گفته بود که بازی در فیلم Miracles from Heaven باعث شده که وی بار دیگر ایمانش را به دست آورد، جایی که شخصیت او در فیلم دچار بحران ایمانی و باوری می‌شود، تا اینکه یک کشیش به او می‌گوید: «می دانی، همه دچار مشکل می‌شوند و من اینطور به این قضیه نگاه می‌کنم. من با دین و ایمان به خدا مشکل داشته ام و بدون آن به مشکل خورده ام؛ و به تو می‌گویم که با ایمان بودن باعث می‌شود رویارویی با این مشکلات بسیار راحت‌تر باشد». این جملات همراه با کار روی این فیلم در کلیت آن، الهام بخش گارنر در مراجعه به یک کلیسای محلی شد و از آن به بعد بود که گارنر هر روز یکشنبه همراه با دخترانش به این کلیسا می‌رود.

۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد

بری لارسون بعد از بازی در فیلم Room به یک فعال بازماندگان خشونت جنسی تبدیل شد

می‌توان با اطمینان گفت که اکثر افراد تحت تاثیر بازی بری لارسون در نقش جوی «ما» نیوسام در فیلم Room ساخته سال ۲۰۱۵ قرار گرفتند. داستان زنی که ربوده شده، مورد تجاوز قرار گرفته و فرزند مردی که او را به گروگان گرفته را بزرگ می‌کند و در نهایت بعد از سال‌ها از دست این متجاوز فرار می‌کند و با زندگی واقعی بیرون از آن فضای زیرزمینی سازگار می‌شود، یکی از تکان دهنده‌ترین داستان‌هایی است که می‌توان روی پرده نقره‌ای دید، اما این داستان باعث شد که بری لارسون تصمیم بگیرد به شکلی بی سابقه برای این نقش آماده شده و تعهد کاملی به نقش داشته باشد. بعد از تحقیقات بسیار در مورد کسانی که از سوء رفتار و خشونت جنسی در زندگی واقعی شان رنج برده بودند، همراه با تاثیراتی که این موضوع می‌تواند روی یک فرد و زندگی اش داشته باشد، بازی او در نقش جوی، لارسون را به یک فعال قوی برای رساندن صدای کسانی که تجربه مشابهی داشتند، به گوش همگان تبدیل کرد.

تعهد او به افرادی که تجربه‌ای مشابه جوی داشتند در مراسم اسکار و هنگام دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نمود پیدا کرد، جایی که وی تمام ۵۰ بازمانده خشونت جنسی که در جریان اجرای ترانه لیدی گاگا روی صحنه حاضر شده بودند را در آغوش گرفت. همچنین لارسون در سال ۲۰۱۸ با همکاری ۳۰۰ زن دیگر یک ابتکار به نام Time’s Up راه اندازی کرد که برای حفاظت از زنان در مقابل اذیت و آزار و تبعیض راه اندازی شده است.

۹ بازیگر سرشناسی که بازی در یک نقش خاص زندگی شان را برای همیشه تغییر داد

بعد از بازی در فیلم Avengers: Endgame، رابرت داونی جونیور به تونی استارک واقعی تبدیل شد

اگر چه شخصیت تونی استارک شانس دوباره‌ای به رابرت داونی جونیور داد تا پتانسیل خود به عنوان یک بازیگر را نشان دهد، مرد پشت لباس آهنی نیز تاثیر زیادی روی زندگی شخصی او داشت. بعد از اینکه وی پس از بازی در فیلم Avengers: Endgame لباس آهنی اش را آویخت، داونی جونیور به سفیر واقعی عرصه تکنولوژی تبدیل شد، نوعی از تکنولوژی که برای تمیز کردن سیاره زمین به کار گرفته شود. این تعهد در جریان کنفرانس Re: Mars آمازون در سال ۲۰۱۹ خود را نشان داد، وقتی این ستاره دنیای سینمایی مارول به روی صحنه رفت و سخنرانی مهمی در مورد سازمان The Footprint Coalition کرد.

این سازمان روی تقویت تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای تمرکز دارد که می‌تواند تاثیر مثبتی روی محیط زیست تحت فشارمان داشته باشد و داونی جونیور در جریان این سخنرانی گفت: «با رباتیک و نانوتکنولوژی، در عرض ۱۰ سال می‌توانیم به مقدار قابل توجهی این سیاره را تمیز کنیم، اگر چه نتوانیم به طور کامل این کار را بکنیم. خدا می‌داند که کارشناسان را دوست دارم. آن‌ها شبیه ویکی پدیا با نقص‌های شخصیتی هستند».

منبع: روزیاتو

برچسب ها: بازیگر ، فیلم ، شهرت ، زندگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار