آبلیموی دست چین نخرید
کد خبر: ۲۷۱۶
تاریخ انتشار: 2015 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵

رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: رای پرونده شرکت تولیدی آبلیموی دست‌چین اخیراً قطعی و این شرکت به پرداخت 9 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.
 
مرتضی خدایی بیان کرد: پیش از این در آبان سال گذشته مقرر شد همه محصولات شرکت دست چین از جمله دادلی، گلدست و نوش آگین از سطح عرضه جمع آوری شود و به تبع آن سازمان استاندارد هم اعلام کرد این کالا نشان استاندارد ندارد و باید جمع آوری شود.

وی گفت: اکنون که رای این شرکت قطعی شد فروش و عرضه این کالا ممنوع است و سازمان تعزیرات حکومتی با عرضه کنندگان این کالا برخورد جدی می کند.

خدایی افزود: سال گذشته که با این شرکت برخورد کردیم محصولاتی با نشان استاندارد توزیع می کرد که این نشان واقعی نبود و پس از آزمایش اقلام توزیعی نیز مشخص شد که این محصولات قابلیت مصرف انسانی ندارد و موادی شیمیایی است.

رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص کارخانه ها و نشان های دیگر آبلیمو و آبمیوه نیز گفت: پرونده های زیادی از این شرکت ها هم اکنون در تعزیرات در حال بررسی است که برای بخشی از این شرکتها هنوز رایی صادر نشده است و آزمایش های صورت گرفته حاکی از این است که این محصولات قابلیت مصرف انسانی ندارد.

خدایی افزود: این محصولات نه تنها آبلیموی ناخالص هم نیست بلکه آبِ لیمو نیست و فرآورده شیمیایی است.

وی گفت: قریب به اتفاق این کالاها با نشان استاندارد و مجوز بهداشت توزیع می شود.

بر اساس این گزارش، چندی پیش مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره این موارد به سازمان استاندارد و دانشگاه های علوم پزشکی نامه نگاری کرده بود.

 ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار