شناخت انوع مکمل بدنسازی و راهنمای خرید آنها
کد خبر: ۲۷۱۵۰۶
تاریخ انتشار: 2023 February 22    -    ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
اگر اهل ورزش حرفه­ای هستید و در زمینه بدنسازی به­ صورت تخصصی فعالیت دارید احتمالا تاکنون پیش آمده است که به­ دنبال خرید مکمل بدنسازی باشید. استفاده از این محصولات در کنار برنامه تمرینی منظم و رژیم غذایی درست، این امکان را برای شما فراهم می­کند تا سریع­تر به اهداف ورزشی خود دست پیدا کنید.

شناخت انوع مکمل بدنسازی و راهنمای خرید آنها(یک پزشک)

شناخت انوع مکمل بدنسازی و راهنمای خرید آنها(یک پزشک)«تابناک با تو» -  اگر اهل ورزش حرفه­ای هستید و در زمینه بدنسازی به­ صورت تخصصی فعالیت دارید احتمالا تاکنون پیش آمده است که به­ دنبال خرید مکمل بدنسازی باشید. استفاده از این محصولات در کنار برنامه تمرینی منظم و رژیم غذایی درست، این امکان را برای شما فراهم می­کند تا سریع­تر به اهداف ورزشی خود دست پیدا کنید. در اصل می­توان گفت که این نوع مکمل­ها جزء نیازهای ضروری برای مصرف ورزشکاران و بدنسازان است که سرشار از انرژی و مواد مغذی هستند. البته باید در نظر داشته ‌باشید که برای انتخاب مکمل­های ورزشی مناسب در ابتدا لازم است با انواع این محصولات و کاربردی که دارند آشنا شوید.

آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی

مکمل ورزشی معمولا به‌ صورت روزانه توسط افراد ورزشکار جهت رفع کمبودهای کالری و مواد مغذی در رژیم غذایی و به ­منظور عضله­سازی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. مکمل بدنسازی در حجم کم حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن است که به­ راحتی قابل جذب بوده و باعث افزایش انرژی، حجم عضله و بالابردن عملکرد ورزشی افراد می­شود.

در هنگام خرید مکمل بدنسازی باید توجه داشته باشید که انواع این محصولات در دسته­هایی همچون؛ پروتئین­ها، مولتی ویتامین، آمینواسیدهای شاخه­ای، چربی­سوزها، کراتین (Creatine) و برخی موارد دیگر جای می­گیرند.

مکمل­های آمینواسیدی

آمینو اسید واحد ساختاری پروتئین­ها است که بخشی از آن توسط رژیم غذایی دریافت‌شده و گروهی نیز در بدن ساخته می­شود. مصرف مکمل­های آمینواسیدی می­تواند نیاز بدن را برطرف کند که برخی از آنها عبارتند از:

*گلوتامین: این مکمل حاوی آمینواسیدی با نام گلوتامین است که مصرف آن می­تواند سبب کاهش دردهای عضلانی، افزایش حجم عضلات و افزایش خون­رسانی به اندام­های بدن شود.
*آرژنین: خرید مکمل بدنسازی آرژنین، برای تامین اسیدنیتریک و افزایش سنتز پروتئین در ماهیچه­ها مورد استفاده قرار می­گیرد و می­تواند عملکرد ورزشی فرد را با افزایش خون­رسانی بالا ببرد.
*بی­سی­ای­ای: یکی از نمونه­های شناخته­شده در میان ورزشکاران است که شامل آمینواسیدهای والین، لوسین و ایزولوسین است که برای تقویت عضلات مفید هستند.
*آلانین: آمینواسید آلانین باعث افزایش پروتئین و گلیکوژن در ماهیچه­ها می­شود، این نوع مکمل انرژی قابل دسترس برای عضلات را افزایش می­دهد.
*تائورین: استفاده از این مکمل که حاوی تائورین است عملکردی شبیه به انسولین دارد و انرژی مورد نیاز سلول­های ماهیچه­ای را فراهم کرده و به­ عنوان یک آنتی­اکسیدان نیز برای محافظت از بدن عمل می­کند.
*لوسین: با خرید مکمل بدنسازی حاوی لوسین می­تواند به بهبود توان بدنی فرد بعد از انجام تمرینات ورزشی سنگین کمک کند.

مکمل­های پروتئینی

از انواع محصولات پروتئینی می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

*پروتئین وی: یکی از پرمصرف­ترین مکمل­ها در میان ورزشکاران پروتئین وی است که حاوی مواد بسیار مفید برای تقویت عضلات و سیستم ایمنی بدن است، مصرف این محصول باعث کاهش استرس و بهبود عملکرد کبد می­شود.
*کازئین: این نوع محصول از پروتئین شیر ساخته می­شود و برای عضله­سازی در هنگام استراحت بسیار مفید است. بعد از مصرف کازئین جریان پیوسته­ای از مواد پروتئینی در خون فرد جریان می­یابد.
*ایزوله: مواد مغذی موجود در این محصول قدرت جذب بالایی دارد و بعد از مصرف با سرعت بیشتری مواد مفید را در اختیار بدن قرار می­دهد. توجه کنید خرید مکمل بدنسازی را از مراکز معتبر دنبال کنید.

کراتین (Creatine)

یکی از محصولاتی که توسط ورزشکاران به­منظور افزایش انرژی، قدرت و حجم عضله مورد استفاده قرار می­گیرد کراتین است. انواع مختلف آن شامل مواردی همچون؛ مونوهیدرات، اتیل استر، آلفا کتوگلوتارات و بسیاری موارد دیگر است که در این بین بیشترین میزان مصرف کراتین در میان ورژشکاران متعلق به مونوهیدرات است.

شناخت انوع مکمل بدنسازی و راهنمای خرید آنها(یک پزشک)

مولتی ویتامین

انواع ویتامین­های محلول در آب و چربی جزء ضروریات بدن برای انجام متابولیسم صحیح است، ورزشکاران نیز به­ دلیل فعالیت بدنی بالایی که دارند نیازمند استفاده از مولتی ویتامین بدنسازی هستند.

کربوهیدرات

کربوهیدرات‌ها یک منبع انرژی خوب و مؤثر برای افراد هستند که بدن برای تامین انرژی به آنها نیاز دارد، با استفاده از مکمل­های حاوی این مواد میزان کمبود کالری رژیم غذایی برای ورزشکاران برطرف می­شود. مصرف این نوع مکمل­ها برحسب وزن ورزشکار و سطح تمریناتی که دارد، متفاوت است.

هر چقدر تمرینات فشرده­تر و سخت­تر باشند نیاز به وجود این مواد مغذی جهت تامین انرژی افزایش پیدا می­کند.

چربی­سوزها

مکمل­هایی که حاوی مواد چربی­سوز هستند از طریق مکانیسم­های متفاوتی چربی­های بدن فرد را کاهش داده و باعث پایین­آمدن وزن او می­شوند. از تاثیرات این محصول می­توان به افزایش متابولیسم بدن، کاهش اشتها، افزایش تولید گرما در بدن و تغییر سطح برخی از هورمون­های بدن اشاره کرد که از همین طریق چربی­های ذخیره­شده در بدن را به انرژی تبدیل می­کنند.

معمولا افرادی که به­ دنبال کاهش وزن هستند در کنار تمرینات منظم خود از این نوع محصول استفاده می­کنند تا این روند با سرعت بیشتری انجام شود. توجه کنید خرید مکمل بدنسازی از مراکز نامعتبر می­تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

پروهورمون

یکی از هورمون­هایی که در افزایش حجم عضله نقش دارد تستوسترون است که در بدن­سازی نیز از آن استفاده می­شود. این هورمون می­تواند سبب تقویت توده عضلانی، بالابردن قدرت و توان بدنی فرد ورزشکار شود.

پمپ

بدن فرد در زمانی که فعالیت بالایی دارد نیازمند استفاده از مواد مغذی بیشتری خواهد بود که وظیفه تامین این مواد بر عهده خون است. در واقع شما با مصرف هر مکمل مواد مورد نیاز بدن را از طریق جریان خون در اختیار سلول­ها قرار می­ دهید.

یکی از مکمل­هایی که به­ طور اختصاصی برای بالابردن پمپاژ خون در بدن مورد استفاده قرار می­گیرد پمپ است که امکان خون­رسانی بهتر به عضلات را برای ورزشکاران فراهم می­کند. داروخانه آنلاین ویتامین ث امکان خرید مکمل بدنسازی با قیمت مناسب را فراهم کرده است.

ریکاوری

با پشت سرگذاشتن یک تمرین ورزشی سخت و نفس­گیر فرد نیاز دارد تا با استفاده از موادی سطح انرژی بدن را بالا ببرند. به ­منظور حفظ توده عضلانی و کاهش خستگی بعد از تمرینات ورزشکاران نیاز دارند که از مکمل­های مخصوص ریکاوری استفاده کنند.

برای خرید مکمل بدنسازی باید به چه چیزی توجه کرد؟

با توجه به این­که نحوه تمرینات هر فرد و حجم توده بدنی آنها با یکدیگر متفاوت است، باید در ابتدا بر اساس نظر مربی نسبت به خرید مکمل مناسب اقدام کرد. در زمان انتخاب این محصولات برای آن­که به اشتباه نمونه­های تقلبی و نامرغوب را تهیه نکنید بهتر است به یک فروشگاه معتبر برای خرید مکمل مورد نیازتان مراجعه کنید.

اگر نیازمند خرید مکمل بدنسازی هستید می­توانید با مراجعه به داروخانه آنلاین ویتامین ث محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت انتخاب کنید. در این فروشگاه شما می­توانید محصولات اصل و باکیفیت را با بهترین قیمت خریداری کنید.

جمع ­بندی

در حال حاضر بسیاری از افرادی که به صورت تخصصی ورزش را دنبال می­کنند از انواع مکمل­ ورزشی برای تقویت عضلات و بالابردن سطح انرژی بدن استفاده می­کنند. از انواع محصولاتی که در این زمینه استفاده می­شود می­توان به پروتئین­ها، چربی­سوزها، کربوهیدرات­، مولتی ویتامین، کراتین و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

بیشترین هدف ورزشکاران از خرید مکمل بدنسازی عضله­ سازی و تقویت سیستم بدن است، در هنگام خرید این محصولات بهتر است نمونه­ های با کیفیت و مرغوب را تهیه کنید.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار