۸ ورزشکار حرفه ای که به بازیگرانی موفق در هالیوود بدل شدند
کد خبر: ۲۷۱۱۳۸
تاریخ انتشار: 2023 February 13    -    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
بعضی سلبریتی های محبوب مان از دنیای ورزش پا به عرصه ی سینما گذاشتند و موفق شدند در زمینه ی بازیگری نیز بدرخشند. در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

«تابناک با تو» - بعضی سلبریتی های محبوب مان از دنیای ورزش پا به عرصه ی سینما گذاشتند و موفق شدند در زمینه ی بازیگری نیز بدرخشند. در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

دواین جانسون

دواین جانسون به طور قطع یکی از موفق ترین ستارگان دنیای ورزش است که به عرصه ی بازیگری کوچ کردند.

جانسون در سال ۱۹۹۶ پا جای پای پدر و پدربزرگش گذاشت و به شرکت World Wrestling Entertainment پیوست. پیش از تبدیل شدن به کشتی گیری بسیار محبوب با لقب «راک»، فعالیت خود در دنیای کشتی را با نام «راکی مایویا» آغاز کرد.

جانسون بازیگری را اولین بار در سال ۲۰۰۱ با نقش آفرینی در فیلم «بازگشت مومیایی» آغاز کرد. او در این فیلم نقش شخصیت شروری به نام «پادشاه عقرب» را برعهده داشت. موفقیت این فیلم زمینه ساز حضور جانسون در فیلم اسپین آف به نام «پادشاه عقرب» (The Scorpion King) و «از پا افتاده» (The Rundown) شد. او در آن زمان هنوز کشتی گیر بود.

با این حال، در سال ۲۰۰۴ ورزش کشتی را کنار گذاشت و به یک بازیگر تمام وقت بدل شد. از آن زمان در ۵ فرانشایز دیگر بازی کرده است، از جمله «سریع و خشن» (Fast and Furious)، «جومانجی» (Jumanji) و دنیای سینمایی دی‌سی.

جانسون از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در صد فهرست پردآمدرترین بازیگران مؤسسه فوربس قرار داشت. حالا دیگر کار بازیگری از فعالیت ورزشی اش پیشی گرفته است.

جان سینا

جان سینا یک کشتی دیگر است که کوچ موفقی به دنیای بازیگری داشته است.

سینا کشتی حرفه ای را از سال ۲۰۰۰ آغاز کرد، زمانی که برای شرکت ورزشی Ultimate Pro Wrestling کشتی می گرفت. یک سال بعد به شرکت WWE پیوست و قهرمانی پشت قهرمانی کسب کرد.

او در سال ۲۰۰۶ در فیلم «تفنگدار دریایی»  (The Marine) حضور یافت، هنوز به ورزش کشتی مشغول بود. او تازه از اواخر دهه ۲۰۱۰ میلادی حضور در مسابقات WWE را کمتر کرد، زمانی که فعالیت بازیگری اش دیگر رونق گرفته بود و در آثار زیادی نقش آفرینی می کرد، از جمله «بازدارندگان» (Blockers)، «خونه بابا» (Daddy’s Home) و «بامبلبی» (Bumblebee).

سینا در سال ۲۰۱۹ در برنامه ای تلویزیونی اعلام کرد هرگز WWE را ترک نخواهد اما از آنجایی سن او در حال بالا رفتن است، بهتر است تمرکز خود را بر روی بازیگری بگذارد.

برجسته ترین نقش های سینا در سال های اخیر بوده است، از جمله شخصیتی شروری در فیلم «سریع و خشن ۹» و همیطور نقشی مهم در فیلم های «جوخه انتحار» (The Suicide Squad”) و «میانجی» (Peacemaker).

دیو باتیستا

دیو باتیستا پس از آنکه برای شرکت در مسابقات جهانی WCW پذیرفته نشد، برای یادگیری کشتی حرفه ای به یک مدرسه آموزش کشتی رفت. پس از گذراندن یک دوره فشرده آموزش کشتی با شرکت WWF قرارداد امضا کرد و در عرض ۹ سال به ستاره ای بزرگ در عرصه ی کشتی بدل شد.

از آنجایی فعالیت همزمان در عرصه ی کشتی، امکان دریافت پیشنهادات کاری مناسب در دنیای بازیگری را از او می گرفت، در سال ۲۰۱۰ مسابقات WWE را ترک کرد تا به دنبال کار بازیگری برود. به گفته ی باتیستا، او بعد از کنار گذاشتن کشتی، در ابتدا با مشکلاتی رو به رو شد و در نهایت خانه و خودروهایش را از دست داد.

در سال های بعدی او در نقش های کوچکی ظاهر شد، اما با بازی در نقش درکس نابودگر در فیلم «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) به شهرت زیادی رسید.

باتیستا از آن زمان در یک قسمت از مجموعه فیلم «جیمز باند»، فیلم «تلماسه» (Dune) و فیلم Glass Onion نقش آفرینی کرده است. او قرار است در قسمت آخر مجموعه فیلم «نگهبانان کهکشان» نیز حضور داشته باشد.

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر گرچه حالا به عنوان یک بازیگر شناخته می شود، اما پیش از ورود به عرصه ی بازیگری، بدنسازی حرفه ای بود و در ۵ دوره قهرمان مسابقه مستر یونیورس و در ۷ دوره قهرمان مستر المپیا شده بود.

شوازتزنگر همزمان با فعالیت بدنسازی به سراغ بازیگری نیز رفت و در نهایت در سال ۱۹۸۲ با بازی در فیلم «کونان بربر» (Conan The Barbarian) به شهرت رسید. بازی در چند اثر موفق و ماندگار دیگر همچون «ترمیناتور» (Terminator)، «کماندو» (Commando) و «غارتگر» (Predator) شهرت او را به اوج رساند.

شوارتزنگر همزمان با بازیگری فعالیت های دیگری همچنین فرمانداری ایالت کالیفرنیای آمریکا را تجربه کرده است.

جیسون استاتهام

جیسون استاتهام احتمالاً بیشتر با نقش هایش در فیلم های اکشن مثل «سریع و خشن ۷» و «بی مصرف ها» (The Expendables) شناخته می شود. اما پیش از همه ی این ها، استاتهام به مدت ۱۲ سال شناگری حرفه ای و عضو تیم ملی شیرجه انگلیس بود.

او حتی زمانی در رده ی دوازدهم رنکینگ جهانی در رشته ی شیرجه قرار داشت، اما متأسفانه موفق نشد مجوز حضور در المپیک های سال ۱۹۸۲ سئول و سال ۱۹۹۲ بارسلونا را کسب کند.

او پس از کناره گیری از دنیای ورزشی به مدلینگ روی آورد و اینگونه شد که با گای ریچی، کارگردان مشهور آشنا و در اولین فیلم سینمایی او به نام « ضامن، قنداق و دو لوله تفنگ شلیک شده » (Lock, Stock and Two Smoking Barrels) نقش آفرینی کرد.

استاتهام از آن زمان در فیلم های اکشن متعددی بازی کرده است.

ژان کلود ون دام

اگر تا به حال فیلمی از ژان کلود ون دام دیده باشید، تعجب نمی کنید اگر بدانید او پیش از بازیگر شدن، یک هنرمند رزمی حرفه ای بود.

ون دام یادگیری هنرهای رزمی را از کودکی آغاز کرد و در نوجوانی قهرمان مسابقات اتحادیه کاراته حرفه ای اروپا در رده میان وزن شد.

او تا ۲۲ سالگی به شرکت در مسابقات هنرهای رزمی در اروپا و آمریکا ادامه داد و پس از آن در سال ۱۹۸۲ از ورزش کناره گرفت تا به دنبال بازیگری رود.

اغلب آثار شاخص ون دام مربوط به سال های ابتدایی فعالیت بازیگری اش هستند، از جمله «رینگ خونین» (Bloodsport)، «پلیس زمان» (Timecop) و «مبارز خیابانی» (Street Fighter).

تری کروز

تری کروز یکی دیگر از سلبریتی هایی است که فعالیت بازیگری از فعالیت ورزشی اش پیشی گرفته است.

او پیش از بازیگر شدن، بازیکن فوتبال آمریکایی بود و تا سال ۱۹۹۷ به مدت ۶ فصل در تیم های متعددی در لیگ فوتبال آمریکایی ایالات متحده بازی کرد.

کروز سال گذشته در برنامه ای تلویزیونی گفت به این دلیل در سال ۱۹۹۷ فوتبال را کنار گذاشت که دیگر از آن لذت نمی برد.

او پس از کناره گیری از ورزش، به دنبال بازیگری رفت و در سال ۲۰۰۰ با نخستین فیلم خود، «روز ششم» (The 6th Day) به شهرت رسید.

از آن زمان او در فیلم ها و سریال های زیادی از جمله فیلم «بی مصرف ها» نقش آفرینی کرده است. شاخص ترین نقش او در سریال موفق «بروکلین نُه-نُه» (Brooklyn Nine-Nine) است.

جینا کارانو

جینا کارانو به مدت ۳ سال مبارزی حرفه ای در رشته ی هنرهای رزمی ترکیبی بود اما به عنوان یکی از پیشگامان هنرهای رزمی ترکیبی زنان شناخته می شود.

او در سال ۲۰۰۶ این ورزش را آغاز کرد و تا پیش از ضربه فنی شدنش در مبارزه ای با کریس سایبورگ، مبارزی شکست ناپذیر بود.

کارانو همان سال از ورزش کناره گیری کرد و به بازیگری تمام وقت بدل شد. از آن زمان در مجموعه فیلم «سریع و خشن»، «ددپول» (Deadpool) و سریال «ماندالورین» (The Mandalorian) اسپین آف مجموعه فیلم «جنگ ستارگان» (Star Wars) نقش آفرینی کرده است.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار