دختربچه‌ ۷ساله، جوانترین فرد مبتلا به سرطان سینه
کد خبر: ۲۷۰۷۴۵
تاریخ انتشار: 2023 February 09    -    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
سرطان سینه (Breast Cancer) زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های غیرطبیعی سینه خارج از کنترل رشد کنند و در نهایت به تومور تبدیل شوند
 سرطان سینه (Breast Cancer) زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های غیرطبیعی سینه خارج از کنترل رشد کنند و در نهایت به تومور تبدیل شوند. سن ابتلای به این بیماری که در اکثر مواقع در زنان دیده می شود، به طور میانگین بالای ۴۰ سال است. اما در موردی عجیب، مادر دختربچه ۷ ساله ای برای اولین بار هنگامی که دخترش تنها ۵ سال داشت، متوجه یک توده کوچک روی قفسه سینه او شد که یکی از نشانه های سرطان سینه است. ۲ سال بعد، سرطان سینه کودک ۷ ساله اش تایید شد و بعداً تحت عمل جراحی برداشتن بافت آسیب دیده قرار گرفت.
 
 
دختربچه‌ ۷ساله، جوانترین فرد مبتلا به سرطان سینه
 
این مادر اهل شیلی می‌گوید: «هنگامی که او را خشک می‌کردم و کرم می‌زدم، متوجه توده‌ای کوچک زیر نوک سینه‌اش شدم. دکتر به من گفت که این توده طبیعی نیست و اگر برای مدت طولانی باقی بماند رشد خواهد کرد، اما او هرگز به من نگفت که به این حد خواهد رسید. دخترم اکنون مثله شده است و این دردی است که باید با آن زندگی کنم.»
 
او درخصوص شرایط روحی دخترش در مواجه با این بیماری گفت: «تنها چیزی که وقتی او را نزد انکولوژیست می‌برم به من می گوید این است که نمی‌خواهد کچل شود. او متوجه نیست که مسئله بیشتر از این حرف هاست و او برای همیشه سینه اش را از دست داده است».
 
خانواده در حال حاضر منتظر نتایج آزمایش هستند تا بفهمند آیا تومور شروع به متاستاز کرده است یا خیر. اگر وضعیت او بهبود نیابد، خانواده اش از متخصصانی در بارسلونا که تجربه درمان سرطانی اطفال را دارند، ملاقات خواهند کرد.
 
فرانسیسکو باریگا، هماتولوژیست و انکولوژیست اطفال می گوید: «اکثر زنانی که سرطان سینه در آنها تشخیص داده می شود بین ۵۰ تا ۶۰ سال سن دارند. این مورد ابتلا به سرطان سینه در یک کودک ۷ ساله، واقعا نادر است».
 
فیلیپه تاگل، رئیس انجمن بیماران سرطانی شیلی، اضافه کرد که بسیاری از پزشکان به دلیل سن او نمی‌خواستند این پرونده را انجام دهند.
روزیاتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار