حذف آسان یار سابق در عکس‌ها با هوش مصنوعی
کد خبر: ۲۷۰۵۶۵
تاریخ انتشار: 2023 February 09    -    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
از زمان‌های خیلی دور، یعنی از همان نخستین روزهای عکاسی، افراد به دلایل مختلف دوست داشتند که در عکس‌های مشترک، کسی را حذف کنند. روتوش‌کارها زمانی این کار را انجام می‌دادند. بنابراین یک دفعه می‌دیدم که در عکس مشترک استالین، نزدیک‌ترین دوست سابق‌اش که خائن فعلی شناخته می‌شد، حذف شده است!

حذف آسان یار سابق در عکس‌های ملاقات‌ها و مسافرت‌های سابق با هوش مصنوعی!(یک پزشک)

حذف آسان یار سابق در عکس‌های ملاقات‌ها و مسافرت‌های سابق با هوش مصنوعی!(یک پزشک)«تابناک با تو» - از زمان‌های خیلی دور، یعنی از همان نخستین روزهای عکاسی، افراد به دلایل مختلف دوست داشتند که در عکس‌های مشترک، کسی را حذف کنند. روتوش‌کارها زمانی این کار را انجام می‌دادند. بنابراین یک دفعه می‌دیدم که در عکس مشترک استالین، نزدیک‌ترین دوست سابق‌اش که خائن فعلی شناخته می‌شد، حذف شده است!

حذف آسان یار سابق در عکس‌های ملاقات‌ها و مسافرت‌های سابق با هوش مصنوعی!(یک پزشک)

اما آدم‌های عادی هم هر چند وقت یک بار از هم بدشان می‌آید. طبیعی است! در عین حال دوست دارند که یک منها آن پارتنر و دوست سابق، بقیه عکس حفظ شود. پس چه کنند. مسلما با ویرایشگرهای عکس‌ و فتوشاپ می‌توان این کار را انجام داد.

اما جالب است بدانید Picsart’s AI Replace می‌تواند برای جایگزینی افراد یا اشیاء در عکس با تقریباً هر چیزی استفاده شود، این شرکت نمونه نسبتاً ساده ای از این فناوری را در عمل به نمایش گذاشته: «به جای یار سابق من.«

در حالی که مطمئنا دلایل زیادی برای نگرانی در مورد هوش مصنوعی (AI) وجود دارد، Picsart مجموعه‌ای از مثال‌ها را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد کاربران می‌توانند عکس‌هایی را که یک رابطه ناموفق را همه‌اش پیش چشمشان می‌آورد با چیز دیگری جایگزین کنند.

این شرکت در وبلاگ خود که می‌نویسد: «همه ما آنجا بوده‌ایم: شما عکسی دارید که در آن فوق‌العاده زیبا به نظر می‌رسید، اما این عکس با حضور کسی که دیگر در زندگی شما نیست، آلوده شده است. شما ترجیح می دهید آنها را نبینید یا به آنها فکر نکنید، اما لزوماً نمی خواهید صدها (یا حتی هزاران) عکسی را که با هم دارید حذف کنید.»

حذف آسان یار سابق در عکس‌های ملاقات‌ها و مسافرت‌های سابق با هوش مصنوعی!(یک پزشک)

حذف آسان یار سابق در عکس‌های ملاقات‌ها و مسافرت‌های سابق با هوش مصنوعی!(یک پزشک)

Picsart سپس نشان می‌دهد که نرم‌افزار AI Replace می‌تواند افراد را – خواه دوست پسر سابق، دوست دختر سابق یا فقط یک دوست سابق – با چیزهایی مانند سگ، مار یا حتی پرچم قرمز جایگزین کند!

Picsart’s AI Replace اولین بار در دسامبر سال گذشته معرفی شد.

AI Replace یک قسمت انتخاب شده از یک تصویر را می گیرد و آن را با چیزی کاملاً جدید که توسط کاربر انتخاب می شود جایگزین می‌کند.

در حالی که استفاده از بسیاری از ویژگی‌های Picsart رایگان است، هم AI Replace و هم ابزار AI Background – که به ویرایشگر این امکان را می‌دهد تا پس‌زمینه عکس را با صحنه‌ای دیگر تولید شده توسط هوش مصنوعی جایگزین کند برای مشترکین طلایی یعنی پولی است. در زمان انتشار، AI Replace تنها در دستگاه‌های iOS در دسترس بود، اگرچه این شرکت می‌گوید که پشتیبانی از اندروید «به‌زودی» ارائه می‌شود.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار