یک میلیارد بدهید، هیوندا و تویوتا سوار شوید!
کد خبر: ۲۷۰۴۴۹
تاریخ انتشار: 2023 February 06    -    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
پژو ۲۰۰۸ صفرکیلومتر را اواخر سال ۹۶ یعنی تقریبا پنج سال قبل حدود ۱۱۵ میلیون معامله می‌کردند. الان ارزش همین محصول در بازار به ۲.۳ میلیارد رسیده و پای مدل‌های دست‌دوم آن به جمع خودروهای میلیاردی باز شده است.

پژو ۲۰۰۸ صفرکیلومتر را اواخر سال ۹۶ یعنی تقریبا پنج سال قبل حدود ۱۱۵ میلیون معامله می‌کردند. الان ارزش همین محصول در بازار به ۲.۳ میلیارد رسیده و پای مدل‌های دست‌دوم آن به جمع خودروهای میلیاردی باز شده است.

 

 

یک میلیارد بدهید، هیوندا و تویوتا سوار شوید!
 

افزایش قیمت خودرو در ماه‌های گذشته ترکیب مدل‌های موجود در بازار را دستخوش تغییراتی کرده است. مثلا مدل‌های زیادی مثل شاهین، دنا معمولی و سمند EF۷ به‌جمع خودروهای نیم‌میلیاردی اضافه شده‌اند و قیمت تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک به‌عنوان یکی از گران‌ترین گزینه‌های داخلی از مرز ۹۰۰ میلیون عبور کرده است. همین وضعیت را بین مدل‌های مونتاژی و وارداتی شاهد هستیم. طوری که پژو ۲۰۰۸ که اوایل سال حول‌حوش یک میلیارد قیمت داشت، الان دوبرابر این رقم معامله می‌شود و حالا پای مدل‌های کارکرده آن به جمع خودروهای گران‌تر از یک میلیارد باز شده است.

قیمت تویوتا کمری صفرکیلومتر ۱۰ سال پیش یعنی اوایل دهه ۹۰ بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان بود. الان بین آگهی‌های مربوط به فروش خودرو دست‌دوم با تویوتا کمری مدل ۲۰۰۷ روبرو می‌شویم که بعد از ۱۵ سال کارکرد و ۲۴۰ هزار کیلومتر راه رفتن، آن را یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. تازه این تویوتا را به اسم تمام‌رنگ آگهی کرده‌اند و آنطور که فروشنده گفته، قبلا تصادف داشته است. کیا سراتو صفرکیلومتر مونتاژی را که آخرین مدل‌های آن سایپا سال ۹۸ تولید کرد، الان تقریبا یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دست به دست می‌شود. همین مدل را سایپا در سال ۹۶ تقریبا ۱۰۰ میلیون تومان به مردم واگذار می‌کرد و حالا با افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر، خیلی از مدل‌های دست‌دوم آن را بیش از یک میلیارد معامله می‌کنند. مثلا فروشنده کیا سراتو مونتاژی مدل ۹۶ درحالی دنبال مشتری است که رقم پیشنهادی آن به خریداران یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان اعلام شده. البته طبق ادعای فروشنده این مدل بدون ایراد فنی و بدنه فروخته می‌شود.

قیمت جک S۵ در یکی از جدیدترین آگهی‌های مربوط به فروش خودرو دست‌دوم یک میلیارد و ۶۵ میلیون تومان اعلام شده است. این یکی سال ۹۶ روانه بازار شده و در این مدت ۵۵ هزار کیلومتر راه رفته است. سال ۹۶، یعنی همان زمانی که کرمان‌موتور این مدل را مونتاژ می‌کرد، قیمت جک S۵ حول‌وحوش ۱۱۶ میلیون تومان بود و حالا مدل‌های دست‌دوم آن به‌جمع مدل‌های میلیاردی اضافه شده است.

قیمت پژو ۲۰۰۸ صفرکیلومتر الان نزدیک دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. ابتدای سال آن را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دست به دست می‌کردند و حالا پای مدل‌های دست‌دوم آن به جمع خودروهای میلیاردی باز شده است. مثلا یکی از مدل‌های پژو ۲۰۰۸ را که سال ۹۶ یعنی همان سالی که اولین نسخه‌های ۲۰۰۸ به خط مونتاژ ایرانخودرو رسید، با قیمت یک میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. آنطور که فروشنده گفته، این مدل بدون ایراد فنی و بدنه فروخته می‌شود.

هیوندای i۲۰ مونتاژی صفرکیلومتر را سال ۹۷ کمتر از ۱۰۰ میلیون معامله می‌کردند. الان پیدا کردن مدل‌های صفرکیلومتر آن کار راحتی نیست و در بازار خودروهای دست‌دوم یکی از مدل‌های سال ۹۶ را با ۶۰ هزارکیلومتر کارکرد، یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان در پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو، آگهی کرده‌اند. سیتروئن C۳ یکی دیگر از مدل‌های بود که سایپا در نیمه دوم دهه ۹۰ مونتاژ آن را برعهده گرفت. سایپا آن زمان یعنی سال ۹۷ از خریداران سیتروئن C۳ تقریبا ۲۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کرد. الان مدل‌های صفرکیلومتر سیتروئن C۳ را حول‌حوش دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌فروشند و در بازار مدل‌های دست‌دوم می‌توانیم به فروشنده‌های اشاره کنیم که سیتروئن C۳ مدل ۹۷ را بعد از ۲۲ هزار کیلومتر راه رفتن، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌فروشد.

هایما S۷ توربو همزمان با افزایش قیمت خودرو در ماه‌های گذشته، یکی از جدیدترین اعضای باشگاه میلیاردی‌ها محسوب می‌شود. الان بابت مدل‌های صفرکیلومتر هایما S۷ توربو حدود تقریبا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دست به دست می‌شود و به‌همین‌خاطر دیدن مدل‌های دست‌دوم آن بین خودروهای میلیاردی جای تعجب ندارد. مثل فروشنده‌ای که هایما S۷ توربو مدل ۹۷ را بعد از ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد، یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان می‌فروشد.

نوسان قیمت خودرو در طول یک هفته کاری گذشته بالا بود.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار