تلاش زن جوان برای نجات شوهر محکوم به مرگ
کد خبر: ۲۷۰۴۰۷
تاریخ انتشار: 2023 February 05    -    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
رویا چهار سال قبل با عباس ازدواج کرد و از شهرشان به تهران آمد. او حالا دو دختر دارد و شوهرش به اتهام قتل بازداشت شده است. رویا به دنبال رضایت است.

رویا چهار سال قبل با عباس ازدواج کرد و از شهرشان به تهران آمد. او حالا دو دختر دارد و شوهرش به اتهام قتل بازداشت شده است. رویا به دنبال رضایت است.

 

 

این زن از زندگی شخصی‌اش می‌گوید:

*چه مدت است شوهرت زندانی شده؟

دو سال است در زندان است، حکم قصاص آمده ولی هنوز اجرا نشده. من دنبال رضایت هستم.

*بچه داری؟

بله. همان سال اولی که ازدواج کردم بچه‌دار شدم و حالا دو دختر دارم.

*شوهرت چرا آدم کشت؟

سر ساختمان با همکارش دعوا کرده بود، چوب را پرت کرد و چوب به سر همکارش خورد و بعد هم فوت کرد. او به عمد این کار را نکرد.

*دعوا سر چه بود؟

سر چند تخم مرغ! شوهرم به دوستش گفته برو خرید کن او هم نرفته و با هم جرو‌بحث کرده‌اند. شوهرم می‌گوید، فحش ناموسی داد و من هم نتوانستم تحمل کنم و دعوا کردیم.

*اولیای دم حاضرند رضایت بدهند؟

گفته‌اند اگر دیه بدهیم رضایت می‌دهند ولی من هنوز نتوانسته‌ام پول دیه را جور کنم.

*شوهرت خانواده ندارد؟

 

 

دو برادر دارد. مادر هم دارد. مادرش خیلی ناراحت است برادرانش هم هنوز نتوانسته‌اند کاری بکنند. می‌گویند بالاخره پول را جور می‌کنند ولی هنوز موفق نشده‌اند.

*خانه یا زمین یا چیزی ندارید که بفروشید و پول دیه را بدهید؟

ما تازه به تهران آمده‌ایم. در یک شهرک در حاشیه تهران زندگی می‌کردیم و مستاجر بودیم. برادرشوهرم گفته زمینی را که از پدرشان به ارث رسیده می‌دهند تا رضایت بگیرند اما هنوز نتوانسته‌اند اولیای دم را راضی کنند.

*هزینه زندگی‌ات را چه کسی می‌دهد؟

پدر خودم خرجی‌ام را می‌دهد. من خانه مستاجری را تحویل دادم و به خانه پدرم رفتم حالا خودم و بچه‌هایم سربار او هستیم، هرچند چیزی نمی‌گوید اما به هر حال با این خرج‌ها می‌دانم چقدر برایش سخت است. پدر خودم هم یک کارگر است. خجالت می‌کشم.

*چرا کار نمی‌کنی؟

برادرانم اجازه نمی‌دهند، آنها می‌گویند برایشان بد است که من کار کنم با این حال یواشکی کارهایی می‌کنم، مثلاً گاهی خیاطی یا آرایشگری می‌کنم.

*چقدر امیدواری شوهرت از زندان رها شود؟

قاضی می‌گوید اگر رضایت هم بگیرد باز باید مدتی در زندان باشد اما همین که رضایت بگیرد و من از آوارگی دربیایم برایم خوب است. حالا باید صبر کنم ببینم برادرشوهرم می‌تواند رضایت اولیای دم را بگیرد یا نه.

اعتماد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار