انتخاب فرش، دکوراسیون منزل خوش رنگ و لعاب
کد خبر: ۲۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 June 26    -    ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
قالی و قالیچه: همیشه یکی از دغدغه های ما در طراحی دکوراسیون داخلی منزل انتخاب کف پوش مناسب برای فضاهای مختلف خانه است. اینکه در میان همه گزینه ها برای فضایی مشخص، کدام گزینه مناسب تر است؟ موکت، فرش، قالی و یا قالیچه؟






حتی می توانید دکوراسیون خانه خود را با توجه به يک فرش خاص طراحی کنید. يک رنگ را از دل فرش بيرون کشيده و رنگ مبلمان، ديوارپوش ها و پرده را در ارتباط با آن انتخاب کنيد. یا اینکه يکی از طرح های فرش را الگو کرده از آن به عنوان طرح اصلی مبلمان تان نيز استفاده کنيد. البته اين فرش بايد خيلی ويژه و منحصربه فرد باشد که چنين زحمتی را برای هماهنگ کردن کل دکوراسيون تان با آن متحمل شويد.

اما روش معمول این است که ابتدا رنگ و تم اصلی مبلمان خود را انتخاب کنید و فرش را در لیست خرید پس از گزینه های مبلمان قرار دهید. مبلمان را با توجه با سبک ، رنگ و بافت مورد علاقه خود خریداری کنید و پس از آن به دنبال خرید فرش متناسب با آن باشید.




اندازه ، رنگ ، الگو و طرح فرش نکات مهمی است که در هر دو روش باید به دقت به آنها توجه داشت.





اندازه فرش :

اندازه فرش عامل مهمی در بهبود دکوراسیون داخلی فضا به شمار می رود. برای انتخاب اندازه مناسب فاکتورهایی نظیر ابعاد فضای مورد نظر و مبلمان آن دخیل خواهد بود. نوع چیدمان و يافتن فضای مناسب برای فرش باید از پیش تصور و طراحی شود. فرش شما می تواند وظيفه خود را بدون داشتن ديد زياد انجام دهد. بهتر است قبل از خرید به همه این نکات توجه کنید.






الگو و طرح فرش :

الگو و طرح فرش باید متناسب با سبک کلی طراحی دکوراسیون فضا انتخاب شود. باید بدانید که خانه شما از اصول فضایی کدام سبک پیروی می کند. کلاسیک ، مدرن ، معاصر و...! حتی اگر شما از سبک تلفیقی پیروی می کنید ارتباط میان اجزای دکوراسیون فضا باید احساس شود.




فرش دستباف ايرانی، در سراسر دنيا به عنوان هنری ارزشمند شناخته شده است و جايگاه ويژه آن در زمينه طراحی کلاسيک غيرقابل انکار است. گاهی اوقات تجسم يک فضای کلاسيک شيک و لوکس بدون يک تخته فرش دستباف ايرانی واقعا غيرقابل تصور است!





امروزه تنوع و رنگ اين فرش ها به گونه ای است که نياز تمامی افراد را برآورده می کند. از فرش های دستباف ريزنقش گرفته تا انواع جاجيم، گليم و گبه های رنگی و مدرن، بنابراين شما به راحتی می توانيد خانه تان را مطابق ميل تان دکور کنيد. برای مثال اگر سبک خانه تان مدرن و مبلمان تان راحتی است، گبه های دستباف گزينه مناسبی برای خانه شماست.

رنگ فرش :

در هر فضای دکوراتيوی رنگ اولين و مهم ترين عنصر محسوب می شود، سبک، آهنگ و عملکرد يک فضا مستقيما با رنگ آن سروکار دارد. توجه به رنگ ها خانه شما را در ساده ترين حالت هم دکوراتيو می سازد و خوشبختانه امروزه گزينه های مختلفی برای کف پوش ها و فرش ها موجود است که دست شما را در انتخاب باز می گذارد





انتخاب رنگ همیشه با کاربری فضای مورد نظر در ارتباط مستقیم است. رنگ ها به سه دسته کلی تقسيم می شوند: رنگ های سرد، رنگ های گرم و رنگ های خنثی. رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی و... فضايی با هيجان و پرانرژی، فعال و گرم به شما می دهد. اين رنگ ها برای آشپزخانه ها يا نشيمن ها مناسب هستند. رنگ های سرد مانند سبز کمرنگ و آبی بيشتر برای اتاق خواب ها در نظر گرفته می شوند و رنگ های خنثی مانند سفيد، بژ و خاکستری در هر دو صورت کاربرد دارند چرا که می توانند به عنوان رنگ تکميلی در کنار هر رنگی استفاده شوند، به همين دليل برای هر اتاقی از خانه مناسب هستند.




رنگی که برای کف انتخاب می کنيد شايد توسط فضای خود اتاق به شما اجبار شود . اتاق کوچک و باريک يا اتاقی با سقف کوتاه مستلزم به کار بردن رنگ های خنثی می باشد تا فضايی دلبازتر در اختيار داشته باشيد. اتاقی بزرگ با يک کفپوش تيره صميمی تر و دلنشين تر خواهد بود.





فرش يا قالی شما بعد از تناسب با سبک خانه شما بايد با رنگ کف اتاق همخوانی داشته باشد. وقتی کف اتاق را تيره در نظر گرفته ايد، فرشی روشن می تواند روی آن جلوه داشته باشد. کفپوش، موکت و فرش های رنگ روشن باعث می شوند فضای خانه بزرگ تر و دلبازتر به نظر بيايد. پس اگر می خواهيد اتاق نشيمن کوچک تان بزرگ تر شود يا دوست داريد اتاق پذيرايی تان بازتر به نظر برسد، می توانيد از تاثير اين رنگ ها در منزل تان استفاده کنيد.





بر خلاف آنچه در مورد رنگ های روشن گفته شد، رنگ های تيره برای ايجاد فضايی دنج و صميمی مناسب هستند. بنابراين چنانچه می خواهيد اتاق خواب يا فضای کنار شومينه تان را به محيطی دلچسب و امن تبديل کنيد، بهترين گزينه استفاده از اين دسته از رنگ ها (مثل قهوه ای و آجری) می باشد. يک فرش ايرانی يا يک گليم سنتی با رنگ های گرم می تواند فضايی بی روح و سرد را به محيطی آرامش بخش تبديل کند.

 



درست است که عده ای از ما طرفدار رنگ های سرد و روشن و عده ای ديگر علاقه مند به رنگ های گرم و تيره هستيم ولی بايد توجه داشته باشيم که يک عامل معماری بسيار مهم برای ايجاد فضايی دلنشين و آرامش بخش، برقراری توازن و اعتدال ميان رنگ ها و کمک گرفتن از رنگ های خنثی نظير سفيد و طوسی و بژ است. تنها در اين صورت است که چشم از ديدن مکرر يک فضا، به ويژه يک قسمت مهم از مبلمان که همان فرش است، خسته نمی شود


منبع:چیدانه



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مهتاب سبز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
4
سلام
متشکر از مطالب خوبتان ولی باید توصیه کنم که فرش گرانبها و زیبای دستباف ایرانی را نباید زیر تخت یا کمد و مبل قرار داد زیرا از بین می رود و بهتر است مراقبت های لازم صورت گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار