قیمت نهضت مسکن اعلام شد
کد خبر: ۲۷۰۰۶۱
تاریخ انتشار: 2023 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت واحدهای واقع در بلوک‌های ۶ تا ۷ طبقه نهضت ملی مسکن که توسط شرکت عمران شمعاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت واحدهای واقع در بلوک‌های ۶ تا ۷ طبقه نهضت ملی مسکن که توسط شرکت عمران شهرهای جدید اجرا می‌شود در حال حاضر متری شش تا هفت میلیون تومان است.هرهای جدید اجرا می‌شود در حال حاضر متری شش تا هفت میلیون تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت واحدهای واقع در بلوک‌های ۶ تا ۷ طبقه نهضت ملی مسکن که توسط شرکت عمران شهرهای جدید اجرا می‌شود در حال حاضر متری شش تا هفت میلیون تومان است.

 

 
قیمت نهضت مسکن اعلام شد

علیرضا جعفری در حاشیه همایش بررسی نقش زنان در توسعه و پیشرفت شهرهای جدید اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید دو رویکرد را دنبال می‌کنیم؛ قالب اول مربوط به ساختمان‌های دو طبقه حیاط‌دار است که به مردم تسهیلات ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان می‌دهیم که خودشان اقدام به ساخت و ساز کنند.

قیمت نهضت مسکن اعلام شد

وی ادامه داد: محور دیگر این طرح آن است که خودمان در شرکت عمران راسا ورود می‌کنیم. قیمت این واحدها در تعدیل اولیه سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در هر مترمربع بود که در تعدیل‌های بعدی تغییر کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطر نشان کرد: در تعدیل‌هایی که سال گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت قیمت واحدهای واقع در بلوک‌های شش تا هفت طبقه متری چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با توجه به برآوردهای جدید به حدود هفت میلیون تومان رسیده است.

جعفری تصریح کرد: پیمانکارانی که دارای توانمندی و رتبه یک در ساخت و ساز هستند پروژه‌های خود را واگذار می‌کنیم.

وی زمان ساخت واحدهای ۷۰ تا ۸۰ طبقه را ۱۲ ماه عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا مشاعات کمتری را ایجاد کنیم تا هزینه کمتری به متقاضیان وارد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت مسکن برای گروه‌های حمایتی اظهار کرد: برای دهک‌های یک تا چهار قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اقدام به ساخت مسکن برای جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌کند.

جعفری در پاسخ به سوال ایسنا درباره زمان افتتاح متروی پرند تصریح کرد: انشاالله متروی پرند تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۲۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری

وی همچنین خبر داد: تا پایان امسال ۲۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود همچنین ۳۰ هزار واحد باقی می‌ماند که تلاش می‌کنیم تا سال آینده آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

برنامه ساخت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار مسکن در استان تهران

در این برنامه همچنین علیرضا فخاری استاندار تهران بیان کرد: با توجه به وسعت کم و جمعیت فشرده در استان تهران، طرح نهضت ملی مسکن دچار شرایط ویژه‌ای شده است. برای جبران این فشردگی باید از مرکز شهرها فاصله بگیریم و بارگذاری‌ها در شهرهای اقماری اطراف تهران صورت گیرد تا عقب‌ماندگی ساخت مسکن جبران شود.

وی با بیان این‌که ظرفیت استان تهران از طرح نهضت ملی مسکن ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد است اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده احداث می‌شود و مابقی در شهرهای پیرامونی خواهد بود.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی درباره طرح مولد سازی اموال غیرمنقول دستگاه‌های دولتی گفت: امروز دستگاه‌ها و ادارات استان تهران با کمبود طرح‌های خدماتی مواجهند بنابراین ابتدا باید نیازمندی‌های دستگاه‌ها را تامین کنیم و فکر نمی‌کنم مقدار قابل توجهی زمین مازاد در تهران داشته باشیم.

فخاری با اشاره به احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران توسط شهرداری تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ آن است که در آینده نسبت به جبران نیاز شهروندان به مسکن در بافت فرسوده اقدام کنیم.

به گفته استاندار تهران باید تلاش کنیم از ساخت بیقوله‌ها و مراکز غیراستاندارد در استان تهران جلوگیری کنیم. تامین زیرساخت‌ها و خدمات حوزه شهری بسیار اهمیت دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار