خرید و فروش سگ‌های خانگی ‌حرام اعلام شد
کد خبر: ۲۷۰۰۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
 امام جمعه قزوین گفت: خرید و فروش سگ‌های خانگی یا سگ‌هایی که افراد با خود به اماکن عمومی می‌برند، حرام است.
 امام جمعه قزوین گفت: خرید و فروش سگ‌های خانگی یا سگ‌هایی که افراد با خود به اماکن عمومی می‌برند، حرام است.
 
 
 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن جلسات شهیدسلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به موضوع خرید و فروش سگ توسط برخی واحدهای صنفی در قزوین اظهار داشت: خرید و فروش سگ‌هایی که برای نگهبانی از گله یا خانه و یا برای شکار نگهداری می‌شوند، اشکال شرعی ندارد. با این حال خرید و فروش سگ‌های تزیینی یا سگ‌هایی که افراد با خود به اماکن عمومی می‌برند، حرام است.
 
وی افزود: البته باید به این نکته مهم دقت داشته باشیم که ضرر چنین حیواناتی برای فرهنگ و اعتماد عمومی از آن حیواناتی که با پارتی‌بازی و باندبازی بیت‌المال مردم را غارت می‌کنند، به مراتب کمتر است. چرا که حیوانات دسته اول فریب و نیرنگ بلد نیستند، اما حیوانات دسته دوم با قانون‌خواری و باندبازی به مردم خیانت می‌کنند و با پررویی هم بین مردم زندگی می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ عمومی نباید اقداماتی داشته باشیم که منجر به تقابل با مردم شود، گفت: البته باید مراقب باشیم که مدیریت فرهنگ عمومی در جامعه ما دست کسانی نیفتد که به دنبال منافع و مقاصد حرام هستند. باید طوری مدیریت کنیم که اهرم فرهنگ‌سازی در جامعه هیچ‌وقت از دست ما خارج نشود.
 
عابدینی اضافه کرد: امروز در جامعه برخی گروه‌های تلاش می‌کنند که مرجعیت فرهنگی را به دست بگیرند، اما بعد که دقت می‌کنیم می‌بینیم که چنین گروه‌هایی شیفته و مرعوب فرهنگ منحط غربی هستند. بنابراین باید در حوزه فرهنگ حکمیانه و هدایت‌گرانه جلو برویم که چنین گروه‌هایی مجال عرض‌اندام پیدا نکنند.
تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
18
باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
13
بهشون میگیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
3
حروم خوری و مال مردم خوری و رانت و پارتی بازی و دروغ و ریا و ربا و اختلاس و حرف مفت چی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار