آیا قنداق کردن بزرگسالان می‌تواند به شما کمک کند آرام شوید؟
کد خبر: ۲۷۰۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
قنداق کردن بزرگسالان مشابه قنداق کردن نوزادان نیست، که متخصصان اطفال اغلب آن را به عنوان یکی از راه‌های آرام کردن نوزادان و کمک به خوابیدن توصیه می‌کنند. هنگام قنداق کردن نوزاد، او را در یک پتو می‌پیچید در حالی که به پشت دراز می‌کشد. اعتقاد بر این است که این به آن‌ها آرامش نزدیک رحم یا نگه داشتن در آغوش والدین را یادآوری می‌کند.

آیا قنداق کردن بزرگسالان می‌تواند به شما کمک کند آرام شوید؟

آیا قنداق کردن بزرگسالان می تواند به شما کمک کند آرام شوید؟(بیتوته)«تابناک با تو» - قنداق کردن بزرگسالان مشابه قنداق کردن نوزادان نیست، که متخصصان اطفال اغلب آن را به عنوان یکی از راه‌های آرام کردن نوزادان و کمک به خوابیدن توصیه می‌کنند. هنگام قنداق کردن نوزاد، او را در یک پتو می‌پیچید در حالی که به پشت دراز می‌کشد. اعتقاد بر این است که این به آن‌ها آرامش نزدیک رحم یا نگه داشتن در آغوش والدین را یادآوری می‌کند. در این مطلب شما را با فواید قنداق کردن بزرگسالان آشنا می‌کنیم.

اوتانا مکی یا قنداق کردن در بزرگسالی به این معنی است که در وضعیت جنینی از سر تا پا در ملحفه‌های نخی مشبک پیچیده می‌شوید. نکته چیست، ممکن است تعجب کنید؟ قنداق شدن در پارچه چگونه می‌تواند فوایدی داشته باشد؟ ما در ادامه فواید این کار را برای شما بازگو می‌کنیم.


مزایای قنداق کردن بزرگسالان

بسیاری از افرادی که قنداق کردن را در بزرگسالی را امتحان کرده اند می‌گویند این تجربه به آن‌ها کمک می‌کند احساس گرما و آرامش داشته باشند. آرامش دلپذیر ممکن است برای برخی کافی باشد، اما برخی دیگر گزارش می‌دهند که قنداق کردن نیز:

- به تسکین درد، به ویژه درد پس از زایمان و سفتی در لگن، شانه‌ها و کمر کمک می‌کند.

- عضلات سفت را شل می‌کند.

- به بهبود وضعیت و تعادل کمک می‌کند.

- استرس را کاهش می‌دهد.

- خواب را بهبود می‌بخشد.

آیا قنداق کردن بزرگسالان می تواند به شما کمک کند آرام شوید؟(بیتوته)


آنچه تحقیقات درباره قنداق کردن بزرگسالان می‌گوید

مطالعات علمی هنوز مزایای قنداق کردن بزرگسالان را بررسی نکرده اند، بنابراین هیچ تحقیقی برای حمایت از این عمل وجود ندارد. با این حال، محبوبیت پتو‌های وزنی ممکن است به توضیح اینکه چرا قنداق کردن برای مردم مفید است کمک کند.

بسیاری از مردم برای تسکین اضطراب و بی خوابی از پتو‌های وزن دار استفاده می‌کنند و یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد این پتو‌ها به کاهش اضطراب برای برخی افراد کمک می‌کنند. در حالی که دراز کشیدن زیر یک پتوی سنگین کاملاً شبیه به پیچیدن محکم در قنداق کردن نیست، ناتوانی در حرکت در حین قنداق کردن می‌تواند حس آرامش و بی وزنی مشابهی را ایجاد کند.

پتو‌های وزن دار به خودی خود نوعی تحریک فشار عمیق در نظر گرفته می‌شوند، نوعی لمس درمانی که برای تقلید احساس در آغوش گرفتن یا فشردن طراحی شده است. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۲۰ نشان داد که فشار درمانی عمیق ممکن است به کاهش اضطراب و استرس در افرادی که پس از در دست گرفتن یا لمس شدن احساس آرامش می‌کنند، کمک کند و یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۷ نشان داد که بسیاری از کاردرمانگران هنگام کار با کودکان اوتیستیک از این رویکرد استفاده می‌کنند.

همچنین شایان ذکر است که بسیاری از افراد وضعیت جنینی را آرامش بخش می‌دانند. اگر این وضعیت را راحت می‌بینید، می‌توانید به طور بالقوه برایتان راحت‌تر باشد که خودتان را تکان دهید، یا از کسی بخواهید که شما را تکان دهد، در حالی که در وضعیت قندان قرار گرفته اید.

علاوه بر این، حالت زانو در سینه و ژست کودک، دو حرکت رایج یوگا است که ممکن است به تسکین درد کمک کند، هر دو تا حدودی شبیه وضعیت جنین هستند. یوگا به طور گسترده‌ای به عنوان تمرینی شناخته شده است که می‌تواند هم ذهن و هم بدن را آرام کند.

آیا قنداق کردن بزرگسالان می تواند به شما کمک کند آرام شوید؟(بیتوته)


چگونه قنداق کردن بزرگسالان را امتحان کنیم

در بیشتر موارد، تمرین قنداق کردن بزرگسالان تا حد زیادی به ژاپن محدود می‌شود، جایی که می‌توانید جلسات قنداق زدن را با یک فیزیوتراپیست یا مربی اوتوناماکی رزرو کنید.

جریان هوا مهم است، زیرا قندان کردن سر شما را می‌پوشاند و جلسه بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. هنگامی که قنداق کردن را در خانه امتحان می‌کنید، با یک پتوی بافته شده نازک و کشدار این کار را انجام دهید، پتویی که می‌توانید راحت نفس بکشید.

فقط به خاطر داشته باشید که اگر نتوانید به راحتی نفس بکشید، ممکن است استرس بیشتری داشته باشید. بهترین گزینه ممکن است خرید پارچه بافته شده از یک فروشگاه صنایع دستی باشد تا پتوی قنداقی خود را بسازید. از توری که به راحتی پاره می‌شود اجتناب کنید و به دنبال پارچه‌ای باشید که کمی کشش دارد.

شما نمی‌توانید خودتان را بپیچید، بنابراین اگر می‌خواهید قنداق کردن بزرگسالان را امتحان کنید، باید از یک دوست یا شریک زندگی کمک بگیرید.

در ادامه مراحل قنداق کردن بزرگسالان را قرار داده ایم:

۱. به صورت دوزانو روی ملحفه بنشینید و دستان خود را در دامان خود قرار دهید. حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر پارچه باید از زیر پا‌های شما امتداد یابد.

۲. همراه شما باید ملحفه را پشت سرتان بالا بیاورد تا مطمئن شوید که ۲۵ سانتی متر یا بیشتر از پارچه بالای سرتان کشیده شده است.

آیا قنداق کردن بزرگسالان می تواند به شما کمک کند آرام شوید؟(بیتوته)

 

۳. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که گردن‌تان اذیت نمی‌شود، از همراهتان بخواهید قبل از گره زدن اولین گره، یک حوله یا پارچه ضخیم دیگر پشت سرتان بگذارد.

۴. اکنون، همراه شما باید ملحفه را پشت سرتان بالا بیاورد و بگذارید روی سر شما را بپوشاند.

۵. سپس، آن‌ها باید یک گوشه بالایی را با گوشه پایینی متناوب مطابقت دهند. برای مثال گوشه سمت چپ بالا با گوشه پایین سمت راست مطابقت دارد.

۶. این دو گوشه باید به هم گره بخورند. گره باید به اندازه‌ای سفت باشد که شما را در موقعیت نگه دارد و گره باز نشود.

۷. دو گوشه دیگر باید به روشی مشابه گره بخورند.

آیا قنداق کردن بزرگسالان می تواند به شما کمک کند آرام شوید؟(بیتوته)

 

۸. اکنون می‌توان پارچه شل زیر پای شما را بالا کشید و با پارچه روی سرتان گره زد تا کاملاً شما را جمع کند. هر پارچه شل اضافی نیز باید بسته شود.

۹. اکنون، همراه شما می‌تواند به آرامی شما را به پشت بغلتاند یا به جلو و عقب تکان دهد. ممکن است بخواهید از یک کوسن نازک و مسطح برای پشتیبانی بیشتر استفاده کنید. این تکان دادن بخشی از قنداق درمانی است.

۱۰. بسیاری از پزشکان رنگ درمانی را در جلسات قنداق درمانی با پوشاندن پارچه‌های رنگی روشن روی پارچه حصیری استفاده می‌کنند، نظرشان این است که رنگ‌ها می‌توانند احساسات مختلف آرامش‌بخش را برانگیزند. به عنوان مثال، رنگ آبی ممکن است به شما این احساس را بدهد که گویی در حال حرکت در زیر آب هستید، در حالی که رنگ سبز می‌تواند یک جنگل آرام را به ذهنتان خطور کند.

آیا قنداق کردن بزرگسالان می تواند به شما کمک کند آرام شوید؟(بیتوته)


معایب قنداق کردن بزرگسالان

در حالی که قنداق کردن بزرگسالان به نظر نمی‌رسد خطرات قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد، اما برخی از متخصصان کایروپراکتیک و فیزیوتراپیست‌ها اشاره کرده اند که اگر به درستی انجام نشود ممکن است باعث افزایش درد یا آسیب شود.

ممکن است نتوانید یک مربی آموزش دیده در خارج از ژاپن پیدا کنید. هنگام تلاش برای قنداق کردن به تنهایی، باید با احتیاط بیشتری عمل کنید تا از آسیب به گردن یا کمر خود جلوگیری کنید.

قنداق کردن می‌تواند به کاهش سفتی ساده در ماهیچه‌های شما کمک کند، اما اگر آسیبی دارید، بهتر است قبل از امتحان قنداق صبر کنید تا کاملاً بهبود یابد.

از آنجایی که سرتان پیچیده خواهد شد، اگر به کلاستروفوبیا مبتلا هستید یا حتی در فضا‌های تنگ کمی احساس ناراحتی می‌کنید، احتمالاً از قنداق کردن صرف نظر خواهید کرد.

برای جلوگیری از مشکلات تنفسی، حتما پارچه بسیار نازک یا توری استفاده کنید. اگر به طور کلی در تنفس مشکل دارید، دهان و بینی خود را در معرض دید قرار دهید.

همیشه ایده خوبی است که با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی در مورد درمان‌های جایگزین مانند قنداق کردن قبل از اینکه خودتان آن‌ها را امتحان کنید، صحبت کنید، به خصوص اگر بیماری یا آسیبی دارید.

آیا قنداق کردن بزرگسالان می تواند به شما کمک کند آرام شوید؟(بیتوته)

 

خط پایین

شواهد علمی هنوز نتوانسته است از مزایای بالقوه قنداق کردن بزرگسالان پشتیبانی کند. با این حال، بسیاری از افراد بسته بندی‌های تنگ را آرامش بخش و بر خلاف آنچه انتظار دارید، آزاد می‌دانند.

قنداق کردن برای همه مناسب نیست، و قطعاً برای افرادی که از فضا‌های کوچک بیزارند، مناسب نیست. گفته می‌شود، اگر پتوی سنگین خود را دوست دارید و می‌خواهید روشی سبک‌تر (اما تنگ‌تر) برای آرامش امتحان کنید، قنداق کردن ممکن است تنها چیزی باشد که به شما کمک می‌کند آرام شوید.

منبع: بیتوته

برچسب ها: قنداق ، آرامش ، بزرگسال ، کمک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
1
اینجوری که استرس آدم بیشتر میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار