سه میلیون دلار برای مرد برهنه‌ی آغشته به مدفوع پرندگان
کد خبر: ۲۶۹۸۹۰
تاریخ انتشار: 2023 January 31    -    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
تابلو نقاشی اثر آنتونی ون دایک که در سوله یک مزرعه رها شده بود، بیش از سه میلیون دلار در حراجی ساتبی فروخته شد.

تابلو نقاشی اثر آنتونی ون دایک که در سوله یک مزرعه رها شده بود، بیش از سه میلیون دلار در حراجی ساتبی فروخته شد.

 

سه میلیون دلار برای مرد برهنه‌ی آغشته به مدفوع پرندگان
 

به گزارش سی‌ان‌ان، این تابلو که یک مرد مسن برهنه را به حالت نشسته روی چهارپایه نشان می‌دهد، به چند دلیل منحصر‌به‌فرد است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اثر آن است که یکی از دو نقاشی مهمی دانسته می‌شود که ون دایک از مدل‌های زنده کشیده است. 

طبق اعلام خانه حراج ساتبی، این تابلو احتمالا بین سال‌های ۱۶۱۵ و ۱۶۱۸ نقاشی شده است. در آن زمان ون دایک هنرمند جوانی بود که در کنار پیتر پل روبنس کار می‌کرد.

این نقاشی رنگ‌روغن اواخر قرن بیستم در سوله مزرعه‌ای در کیندرهوک نیویورک کشف شد. کسی که آن را ارائه کرد، آلبرت بی رابرتز، مجموعه‌دار قطعات «گمشده» بود که مجموعه‌اش را «یتیم‌خانه‌ای برای هنر گم شده‌ای که گرفتار غفلت است» توصیف می‌کرد.

به گفته مسئولان خانه حراج ساتبی، رابرتز این تابلو را صرفا به ۶۰۰ دلار خرید، اما اندکی پس از آن، سوزان جی بارنز، مورخ هنر، مقاله‌ای منتشر کرد که در آن، این قطعه را اثری تشخیص داد که «به‌ طرز شگفت‌انگیزی» از ون دایک است.

این نقاشی روز پنجشنبه، ۲۶ ژانویه، نهایتا به قیمت سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد. بخشی از عواید این حراج به بنیاد آلبرت بی رابرتز تعلق خواهد یافت که از هنرمندان و موسسات خیریه حمایت مالی می‌کند.

آنتونی ون دایک، نقاش بلژیکی و از بهترین پرتره‌نگاران قرن ۱۷ میلادی بود. او در سال ۱۶۳۲ نقاش رسمی دربار چارلز اول انگلستان و اسکاتلند شد. این هنرمند علاوه بر نقاشی پرتره، درکشیدن سوژه‌های افسانه‌ای و موضوعات مربوط به کتاب مقدس نیز مهارت داشت و توانایی‌های ممتاز خود را در طراحی به نمایش گذاشته بود. او همچنین یکی از نوآوران مهم در نقاشی آبرنگ به ‌شمار می‌رود.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار