هشدار وقوع سیل در این استان‌ها
کد خبر: ۲۶۹۸۱۹
تاریخ انتشار: 2023 January 29    -    ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
 سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدن رواناب براثر بارش برف و باران در ۲۲ استان هشدار داد.
 سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدن رواناب براثر بارش برف و باران در ۲۲ استان هشدار داد.
 
 
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت سامانه بارشی، بارش باران و برف، رخداد مه، کاهش دید، در مناطق جنوبی رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی پدیده بهمن و کولاک برف خبر داد.
 
 
هشدار وقوع سیل در این استان‌ها
 
این وضعیت جوی در روز دوشنبه (۱۰ بهمن) در کرمانشاه، ایلام، لرستان، غرب کردستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان، روز سه‌شنبه (۱۱ بهمن) در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، تهران، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات غربی استان‌های مازندران و سمنان و روز چهارشنبه (۱۲ بهمن) در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال خراسان رضوی مورد انتظار است.
 
براثر این مخاطرات احتمال جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل و خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن، اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز وجود دارد.
 
سازمان هواشناسی کشور برای کاهش اثرات مخرب ناشی از این شرایط جوی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، نمک پاشی معابر و مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی بویژه گاز و برق، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول را توصیه می‌کند.
 
در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار