زندگی در فرودگاه برای فرار از خدمت سربازی!
کد خبر: ۲۶۹۷۰۷
تاریخ انتشار: 2023 January 29    -    ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
پنج شهروند روس چند ماه است در فرودگاه اصلی کره جنوبی گیر افتاده اند.
پنج شهروند روس چند ماه است در فرودگاه اصلی کره جنوبی گیر افتاده اند.
 
 
آنها از سربازگیری اجباری دولت روسیه فرار کردند و به کره جنوبی آمدند اما در فرودگاه "اینچئون" سئول گیر افتادند. مقامات کره جنوبی اجازه ورود به آنها نمی دهد به همین دلیل آنها از چند ماه قبل تاکنون در سالن ترانزیت فرودگاه باقی مانده اند. سه نفر از آنها در اکتبر گذشته و دو نفر باقی مانده هم در نوامبر وارد فرودگاه شدند.
"لی جونگ چان" وکیل کره ایی این ۵ شهروند روس گفت: وزارت دادگستری کره درخواست آنها را برای کسب وضعیت پناهندگی رد کرد. به همین دلیل آنها در بخش خروجی فرودگاه، معلق باقی مانده اند و همچنان منتظر نتیجه درخواست تجدیدنظر هستند.
 
 
زندگی در فرودگاه برای فرار از خدمت سربازی!
 
 وکیل درباره شرایط زندگی این 5 شهروند روس هم گفت: روزانه فقط یک وعده غذا به این افراد داده می شود و بقیه روز را با نان و نوشیدنی می گذرانند.
 
او ادامه داد: این افراد می توانند حمام کنند اما باید لباس های خود را با دست بشویند. آنان نمی توانند از منطقه پروازهای خروجی و بازار آزاد (فری شاپ)‌ فرودگاه خارج شوند. 
 
وکیل توضیح داد: آنها از مراقبت پزشکی محدودی برخوردار هستند و از حمایت لازم برای بهداشت روانی برخوردار نیستند. این موضوع مهمی با نظر گرفتن شرایط همراه با خطر آنهاست.
 
وزارت دادگستری کره جنوبی درخواست پناهندگی این 5 مرد روس را رد و "بدون ارزش بررسی" اعلام کرد. وزارت دادگستری کره جنوبی گفته است مخالفت با سربازگیری اجباری دلیل قانع کننده ای برای پذیرش این افراد به عنوان پناهنده نیست.
 
وکیل ادامه داد: مخالفت آنها با خدمت در ارتش روسیه باید به عنوان دلیل سیاسی شناخته شود چرا که تجاوز روسیه به اوکراین براساس قانون بین المللی، محکوم شده است. 
گروه های حقوقی در کره جنوبی خواستار پذیرش این افراد به عنوان پناهنده شده اند. 
در بیانیه صادر شده از سوی گروه دفاع از حقوق در کره جنوبی آمده است: این افراد به هنگام فرار از ظلم سیاسی و دینی در کشورشان درخواست کسب پناهندگی کرده اند. آنها حق دارند براساس قانون بین المللی مورد حمایت قرار بگیرند.
 
این مجموعه ادامه داد: اگر این افراد به کشورشان برگردند بازداشت می شوند یا به زور،‌ سرباز خواهند شد.
 
وکیل گفت موکلانش علیه حکم اولیه،‌ درخواست تجدیدنظر دادند. قرار است حکم تجدیدنظر درباره سه نفر از ۵ شهروند روس در ۳۱ ژانویه (پایان ماه جاری میلادی)‌ صادر شود. دادگاه حکم خواهد داد ایا پرونده آنها دارای ارزش بررسی هست یا نه. اگر دادگاه به سود آنها حکم دهد وزارت دادگستری باید درخواست پناهندگی آنان را بررسی کند.
 
.کره جنوبی در زمینه پذیرش پناهنده به شدت سختگیر است.
 
 
حکم ولادیمیر پوتین رئیس فدراسیون روسیه برای سربازگیری اجباری برای جنگ در اوکراین، باعث فرار بسیاری از جوانان از روسیه شد. ارمنستان و ترکیه از مهمترین مقاصد فرار جوانان روس از سربازگیری اجباری بود. این دستور سربازگیری اجباری،‌ با تجمع های اعتراضی در شهرهای مختلف روسیه همراه بود.
 
یک شهروند روس هم به همین دلیل با شنا از جزیره روسی نزدیک به جزیره آمریکایی در منطقه آلاسکا به خاک آمریکا رفت و پناهنده شد. 
گزارش ها نشان می دهد در نخستین هفته بعد از اعلام سربازگیری اجباری در روسیه، بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای شرکت نکردن در سربازی اجباری، کشورشان را به مقصد گرجستان، قزاقستان و کشورهای اتحادیه اروپا ترک کردند. 
 

روسیه از ۵ اسفند ۱۴۰۰ جنگ علیه اوکراین را آغاز کرد و این جنگ همچنان ادامه دارد. جنگ با مخالفت هایی در جامعه روسیه روبه رو است.

عصرایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار