لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود و چه مزایا و عوارضی دارد؟
کد خبر: ۲۶۹۶۶۱
تاریخ انتشار: 2023 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
دانش پزشکی در شاخه‌ی پوست و زیبایی بسیار پویاست و هر روز شاهد پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در این زمینه هستیم. در سرتاسر جهان انواع متدها و تکنیک‌ها به کمک پزشکان متخصص زیبایی آمده‌اند تا راه حل‌هایی کاربردی و بی‌خطر برای مبارزه با چین و چروک و افتادگی پوست ارائه دهند.

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود و چه مزایا و عوارضی دارد؟

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود و چه مزایا و عوارضی دارد؟«تابناک با تو» - دانش پزشکی در شاخه‌ی پوست و زیبایی بسیار پویاست و هر روز شاهد پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در این زمینه هستیم. در سرتاسر جهان انواع متدها و تکنیک‌ها به کمک پزشکان متخصص زیبایی آمده‌اند تا راه حل‌هایی کاربردی و بی‌خطر برای مبارزه با چین و چروک و افتادگی پوست ارائه دهند. لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های بسیار کاربردی و بی‌خطر زیبایی است که می‌تواند جایگزینی برای جراحی لیفت صورت باشد؛ جایگزینی که هم از نظر اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از جراحیست و هم این که روند بهبود و ریکاوری بسیار سریعی دارد. در این مطلب هر آنچه را که باید درباره لیفت صورت با نخ بدانید برایتان توضیح خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود و چه مزایا و عوارضی دارد؟

لیفت صورت با نخ یک جایگزین غیر تهاجمی برای جراحی لیفت صورت است. در لیفت صورت با جراحی بخشی از پوست در دو طرف صورت به عقب کشیده می‌شود و پوست های اضافی برداشته شده و سپس بخیه می‌شود. در فرایند درمانی لیفت با نخ، با استفاده از سوزن‌های ریز نخ لیفت صورت که به زیر بافت بخش‌هایی از صورت که باید مستحکم و لیفت شود تزریق می‌شود.

رشته‌ی نخ لیفت در زیر پوست باقی می‌ماند و باعث می‌شود رشته‌های فیبری جدیدی در پوست تشکیل شود که تشکیل دهنده و تحریک کننده‌ی کلاژن هستند. نخ‌های وارد شده در زیر پوست، علاوه بر لیفتینگ، مواد موجود در لایه‌ی دوم پوست (لایه درم) را تحریک کرده و سبب افزایش تولید این مواد می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مواد موثر در زیبایی پوست، کلاژن موجود در لایه‌ی درم است به این ترتیب نخ‌ها تولید کلاژن را افزایش داده و بدین ترتیب آثار پیری نظیر چین و چروک و خشکی پوست را از بین می‌برند.

رشته‌های پروتئینی کلاژن، زخم‌ها را ترمیم می‌کنند، به بافت پوست استقامت می‌بخشند، خط و خطوط صورت را کاهش می‌دهند، آبرسانی را افزایش داده و در نهایت تمام این اقدامات، حدود ۸۰ درصد پوست‌تان را شاداب و جوان‌تر می‌کنند.

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود و چه مزایا و عوارضی دارد؟

در اطراف محدوده‌ای که لیفت با نخ صورت انجام شده است بافت پوست سفت و مستحکم می‌شود و با افزایش الاسیسیته و خاصیت ارتجاعی بافت پوست افتادگی صورت جلوگیری می‌شود.

اگر شما در پوست صورت‌تان با افتادگی مواجه هستید یکی از بهترین روش‌های غیر تهاجمی برای حل مشکلات شما لیفت صورت با نخ است. خط فک و غبغب، خط ابرو، ناحیه‌ی زیر چشم، پیشانی و گونه‌ها بخش‌هایی از صورت هستند که برای لیفت و یا افزایش استحکام در آن‌ها از درمان لیفت با نخ صورت استفاده می‌شود.

انواع نخ لیفت صورت

معمولا نخ‌هایی که در بخش ذیل آن‌ها را معرفی کرده‌ایم برای لیفتینگ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نخ کاگ

نخ کاگ یکی از نخ‌هایی است که در لیفتینگ صورت از آن استفاده می‌کنند؛ در این روش هیچ گونه ردی از نخ باقی نمی‌ماند و زمان بهبودی آن بسیار کم است و خیلی زود به نتیجه‌ی مطلوب خود می رسید.

نخ pdo

نخ pdo یکی دیگر از نخ‌های موثر در این پروسه جوانسازی است؛ این نخ به محض این که وارد بافت‌های بدن می‌شود باعث جمع شدن و همچنین رشد کردن سلول‌های فیبروبلاست می‌شود. محل این نخ‌ها مابین لایه‌ی درم و نیام عضلات زیر جلدی است.

نخ سلوئیت

نخ سلوئیت سومین نخی است که زیبایی منحصر به فردی ایجاد می‌کند: این نخ، نخ بخیه‌ای مخروطی است که کاملا جذب می‌شود و برای تصحیح موقعیت بافت و اجزاء صورت و گردن استفاده می‌شود. این نخ سال‌های سال است که در پزشکی کاربرد دارد و بسیار ایمن است.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

نتایج تزریق نخ‌ها کمی بلافاصله از تزریق قابل مشاهده است و به مرور زمان با کاهش تورم و کبودی آثار لیفت را به وضوح بیشتری مشاهده می‌کنید. اما به طور کلی شما زمانی تغییرات را به طور کامل مشاهده می‌کنید که رشته‌های فیبر جدید تشکیل و فرایند کلاژن‌سازی به خوبی انجام شود که این دوره زمانی ممکن است بین چند هفته تا سه ماه طول بکشد.

نتایج حاصل از لیفت با نخ دائمی نیستند. تاثیر لیفت با نخ از ۱ تا ۲ سال در پوست باقی می ماند. مانند سایر پرکننده‌های پوستی قابل حل مانند بوتاکس و ژل، نخ‌های استفاده شده در این روش در نهایت توسط بافت زیر پوست شما جذب می‌شود.

آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود و چه مزایا و عوارضی دارد؟

با توجه‌ به اینکه در لیفت با نخ، بخیه‌ها پوست را به عقب کشیده و صاف می‌کنند، ممکن است تصور کنید که این روش درمانی فوق‌العاده دردناک است. اما باید بدانید که جای نگرانی وجود ندارد، چراکه نخ‌ها معمولاً با استفاده‌ از بی‌حسی موضعی زیرپوست قرار می‌گیرند، بنابراین بیماران احساس زیادی ندارند.

همچنین برای تزریق داروهای بی‌حس‌کننده از سوزن‌های ریز (از نظر اندازه مشابه سوزن‌های بوتاکس) استفاده می‌شود که پوست اطراف را بی‌حس می‌کند. به همین منظور شما در طول درمان خود، میزان در خفیفی را تجربه خواهید کرد. با این وجود صرف‌نظر از اینکه از داروهای بی‌حسی موضعی هنگام لیفت استفاده می‌شود اما بعضی از افراد ممکن است حین عمل یا بعد از آن درد داشته باشند.

مزایا، معایب و عوارض لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود و چه مزایا و عوارضی دارد؟

مانند تمامی روش‌های درمانی زیبایی لیفت با نخ هم مزایا،معایب و البته عوارضی دارد. در این بخش از مطلب این مزایا، معایب و عوارض را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

مزایای لیفتینگ با نخ

* نتایج نسبتا طولانی مدت (یک تا دو سال) و ظاهری طبیعی
* کمک به کاهش چروک و خطوط ریز با تولید کلاژن
* درمان و جلوگیری از افتادگی پوست با تولید کلاژن
* جذب بی خطر نخ‌ها در بافت پوست
* مقرون به صرفه بودن نسبت به لیفت صورت به شکل جراحی و تهاجمی
* لیفت با نخ هیچ برش و زخمی روی پوست برجای نمی‌گذارد.
* نخ‌ها در درصد بسیار بالایی از موارد قابل مشاهده و لمس نیستند.
* نیازی به هیچ گونه آمادگی قبلی ندارد.
* ریکاوری بسیار سریع در حد چند ساعت
* نتیجه انجام عمل بلافاصله بعد از آن، قابل مشاهده است.
* در صورت نیاز، امکان تکرار درمان وجود دارد.
* لیفت با نخ برای پوست‌های حساس هم مناسب است.
* مقرون به صرفه است؛ قیمت لیفت صورت با نخ بسیار کم‌تر از جراحی خواهد بود.

معایب لیفتینگ با نخ

* لیفت صورت‌ با نخ روش محدودی است. در لیفت صورت با نخ ساختار مهم و اصلی پوست حفظ خواهد شد و تغییرات پایه‌ای در پوست ایجاد نمی‌شود، بلکه تنها در انحنای سطح صورت تغییراتی ایجاد می‌شود. در عوض در جراحی لیفت، در عضلات، بافت‌های زیرجلدی و لیگامان‌ها تغییرات بسیاری ایجاد می‌شود.
* لیفت صورت با نخ در قیاس با جراحی لیفت، از ماندگاری کمتری برخوردار است. به این صورت که در جراحی لیفت، دوامش به ده سال هم می‌رسد. لیفت صورت با نخ نهایت یک تا دو سال ماندگار است. لیفت با نخ در قیاس با جراحی لیفت، یک درمان موقتی است و پس از حدود دو سال، باید دوباره عمل لیفت با نخ را انجام دهید.
* لیفت صورت با نخ به شرایط پوستی فرد نیز بسیار بستگی دارد. لیفت صورت با نخ در افرادی که شرایط پوستی مساعد نباشند، خیلی موفق نخواهد بود. بنابراین با پزشک متخصص لازم است که مشورت کنید و از موفقیت این عمل مطمئن شوید.
* لیفت با نخ تنها افتادگی پوست را در بخش‌های موردنظر شما رفع می‌کند و نمی‌تواند پوست اضافی برخی نواحی صورت را جمع کند.
* درصورتی که نخ‌ها بیش از حد سطحی قرار گیرند یا پوست بیمار فوق‌العاده نازک باشد، قابل مشاهده هستند.
* بعضی از نواحی صورت به دلیل وجود رگ‌های اصلی، عروق یا اعصاب، بیشتر در معرض خطر قرار دارند به این دلیل لازم است که پزشک معالج از دانش آناتومی پیشرفته برخوردار باشد.

عوارض لیفت صورت با نخ

همانند تمامی درمان‌های زیبایی لیفت صورت با نخ هم ممکن است عوارضی داشته باشد؛ هر چند احتمال بروز عوارض به نسبت بسیار پایین‌تر از دیگر درمان‌های زیبایی است.

* صرف نظر از اینکه از داروهای بی‌حسی موضعی هنگام لیفت استفاده می‌شود اما بعضی از افراد ممکن است حین عمل یا بعد از آن درد داشته باشند.
* در برخی موارد نادر احتمال عفونت وجود دارد.
* موارد نادری از درد یا ناراحتی طولانی‌مدت لیفت با نخ دائمی وجود دارد.
* کبودی، تورم، جای‌زخم و فرورفتگی نیز از جمله عوارض لیفت است ظرف چند روز بر طرف می‌شود، اما در صورت شدیدشدن این علائم باید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است؟

احتمالا اولین سوالی که به ذهن‌تان می‌رسد این است که لیفت صورت با نخ برای چه کسانی یا چه سنی مناسب است؟ بهترین سن برای انجام لیفت صورت با نخ برای مردان یا زنان، ۳۵ سال تا ۶۰ سال است که در اکثر موارد به دنبال لیفت قسمت‌های یک سوم میانی یا پایینی صورت و افزایش جوان‌سازی چهره‌ی خود هستند. از این سن دلیل تجزیه شدن فیبرهای کلاژن و الاستین، بافت پوست نازک شده و پوست دچار افتادگی و نیز چین و چروک می‌شود. به همین خاطر تاثیرات حاصل از بالا رفتن سن با این روش نتیجه عکس به خود می‌گیرند و بازیابی سلامت پوست انجام می‌شود.

با این وجود علاوه بر زیباجویان بالای ۳۵ سال اگر سن شما بین ۳۵ تا ۲۵ سال است اما آثار پیری روی صورتتان نمایان شده و علائم پیری قابل‌مشاهده ای مثل افتادگی پوست، چین‌ و چروک، خط لبخند، غبغب آویزان، افتادگی پلک زیر چشم و گردن بوقلمونی دارید در بین افرادی که وضعیتشان برای لیفت با نخ مناسب است قرار می‌گیرید.

اما افراد ذیل کسانی هستند که لیفت با نخ برایشان مناسب نیست:

* افراد دارای آلرژی شدید و حساسیت های غیر معمول به نخ‌های استفاده شده
* افراد دارای بیماری‌های مزمن پوستی
* افراد دارای التهاب پوستی
* افراد دارای سرطان
* افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.
* افرادی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند.
* افراد دارای آکنه و یا عفونت پوستی
* افرادی که سابقه‌ی برآمدگی پس از التیام یافتن زخم را دارند.
* افرادی که به بیماری‌های خود ایمن مانند سارکوئیدوز آمیلوئیدورز مبتلا هستند.
* افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مثل هپارین و کومارین مصرف می‌کنند.
* افراد دارای هموفیلی
* افراد دارای هپاتیت از نوع B و C و HIV
* افراد دارای پورفیری

لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟

یکی دیگر از روش‌های درمان چروک و اثرات پیری تزریق چربی است. در این روش چربی مورد نیاز برای تزریق از بدن خود فرد گرفته خواهد شد و به بخش‌هایی از پوست که دچار افتادگی یا چروک شده‌اند و یا خالی به نظر می‌رسند تزریق می‌شود. در فرآیند تزریق چربی چون باید از بخش‌های دیگر بدن چربی برداشته شود به نسبت وقت‌گیرتر از لیفت با نخ است اما عوارض هر دو روند درمانی محدود است.

بهبودی پس از تزریق چربی برای جوانسازی صورت یک فرآیند تدریجی است. معمولاً برش حداقلی در صورت ایجاد می‌شود، اما مقداری کبودی و تورم وجود دارد که به طور کلی در ۲ هفته پس از جراحی برطرف می‌شود. برخی از تورم‌های خفیف ممکن است برای چند ماه باقی بماند و ممکن است تا یک سال طول بکشد تا نتایج به طور کامل ظاهر شوند. اما کبودی و درد ناشی از تزریق نخ برای کشیدن صورت تنها چند روز طول می‌کشد.

نتایج ظاهری لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی کما بیش شبیه به هم است اما به لحاظ دوره‌ی اثرگذاری با هم دیگر تفاوت دارند؛ لیفت با نخ یک تا سه سال ماندگاری دارد در حالی که انتقال چربی صورت می‌تواند نتایجی را ارائه دهد که چندین طول می‌کشد.

اگر نگرانی اصلی شما از دست دادن پری صورت است، پیوند چربی صورت احتمالاً انتخاب بهتری نسبت به لیفت با نخ است، به خصوص اگر حجم بیشتری در اطراف چشم‌ها، گونه‌ها و خط فک مورد نیاز باشد.

به لحاظ مقایسه‌ی اقتصادی هزینه لیفت با نخ کمتر از تزریق چربی است.

و در آخر

در این مطلب هر آنچه که باید درباره لیفت با نخ بدانید برایتان توضیح دادیم. اگر در آستانه‌ی میان‌سالی قرار دارید و یا اثرات افتادگی صورت روی صورت‌تان نمایان شده است لیفتینگ با نخ یکی از روش‌های کاربردی زیبایی برای شماست که به دلیل کلاژن‌سازی در بافت پوست، علاوه بر اثر درمانی و جوان‌سازی خاصیت بازدارندگی هم دارد و از افتادگی بافت صورت‌تان در اثر افزایش سن جلوگیری می‌کند.

همچون سایر روش‌های زیبایی کلینیکال لیفتینگ با نخ هم باید توسط پزشکان متخصص و زبده انجام شود چرا که تزریق نخ‌های لیفت به پوست صورت فرایند بسیار حساسی است و علاوه بر کیفیت بالا و استاندارد متریال استفاده شده، مهارت و دانش پزشکان را نیز می‌طلبد.

همچنین به خاطر داشته باشید که این روش های درمانی در کنار روتین های منظم پوستی تاثیر بسیار سریع تر و بهتری را دارند بنابراین حتی پس از انجام عمل لیفتینگ با نخ استفاده از محصولات مراقبت از پوست را هم فراموش نکنید تا پوستی محکم، صاف و زیبا داشته باشید.

منبع: دیجی کالا مگ

برچسب ها: صورت ، نخ ، مزایا ، معایب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار