لوازم بهداشتی خوب و کارآمد برای مراقبت از کودک
کد خبر: ۲۶۹۶۶۰
تاریخ انتشار: 2023 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
یکی از اولین اقدام‌های مراقبتی از بهداشت و سلامت کودک علاوه بر حمام کردن این است که هر دو والد قبل از به آغوش کشیدن یا نوازش کودک خوب دست‌های خود را بشویند. همچنین اگر می‌خواهید پوشک نوزاد را هم عوض کنید به یاد داشته باشید که ابتدا باید خوب دستان خود را با صابون یا مایع شوینده بشویید.

لوازم بهداشتی خوب و کارآمد برای مراقبت از کودک

۱۴ لوازم بهداشتی خوب و کارآمد برای مراقبت از کودک«تابناک با تو» - اگر قدم در دنیای فوق‌العاده‌ و جذاب مادری گذاشته‌اید و نگران سلامتی و وضعیت بهداشت کودک خود هستید حتما تا آخر این مطلب همراه‌مان باشید چرا که قصد داریم به صورت کامل و جامع به معرفی لوازم بهداشت و حمام کودک بپردازیم.

اهمیت بهداشت و حمام کودک

۱۴ لوازم بهداشتی خوب و کارآمد برای مراقبت از کودک

رعایت بهداشت و حمام کردن یکی از مهم‌ترین شروط‌ برای سلامت کودک است. این امر به ویژه در مورد کودکان دلبندتان بسیار اهمیت پیدا می‌کند چرا که آن‌ها در برابر میکروب‌ها و ویروس‌ها بسیار آسیب پذیر هستند و هنوز سیستم بدنی‌شان به خوبی نمی‌تواند از پس بیماری‌ها بر بیاید.

برای یک نوزاد تازه متولد شده و یا یک خردسال، کوچک‌ترین میکروب و آلودگی کافی است تا به سختی بیمار شود؛ متأسفانه کودکان توانایی مراقبت از خودشان را ندارند و این وظیفه‌ی والدین است که تا جای ممکن از آن‌ها مراقبت کنند. از همین رو اگر نمی‌خواهید در همان دوران نوزادی، کودک شما با بیماری‌های مختلف دست و پنجه نرم کند، باید بدانید مراقبت‌های بهداشتی او و همچنین تمیزی و رعایت بهداشت خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین نظافت دهان، بینی، پوست، مو و ناخن کودکان اولین راه‌ پیشگیری از بروز مشکلات و عفونت‌ها در آن‌هاست.

برای پیشگیری از بیماری کودکان و مراقبت‌های بهداشتی راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید به سادگی و در منزل آن‌ها را به کار بگیرید. همانند حمام کردن و رعایت بهداشت کودک، استفاده از لوازم شوینده‌ی مخصوص، استفاده از لوازم بهداشتی و مراقبتی همانند تب‌سنج و مواردی از این قبیل.

البته باید به خاطر داشته باشید که تنها رعایت بهداشت فردی کودک و یا مرتبا حمام کردن او کافی نیست و برای اینکه بیشتر از کودک دلبندتان مراقبت کنید، بهتر است در درجه‌ی اول خودتان هم نکاتی را رعایت کنید. همانند شستن دست‌هایتان، شستن کف‌پوش خانه و کشیدن جاروبرقی.

رعایت بهداشت فردی و بهداشت خانه

شستن دست‌ها

۱۴ لوازم بهداشتی خوب و کارآمد برای مراقبت از کودک

یکی از اولین اقدام‌های مراقبتی از بهداشت و سلامت کودک علاوه بر حمام کردن این است که هر دو والد قبل از به آغوش کشیدن یا نوازش کودک خوب دست‌های خود را بشویند. همچنین اگر می‌خواهید پوشک نوزاد را هم عوض کنید به یاد داشته باشید که ابتدا باید خوب دستان خود را با صابون یا مایع شوینده بشویید.

لمس کردن می‌تواند نخستین عامل برای انتقال بیماری‌ها باشد زیرا به آسانی آلودگی را از سطوح پوستی انتقال می‌دهد. در نتیجه حتما قبل از لمس کودک، خوب دستتان را بشویید.

شستن کف خانه

۱۴ لوازم بهداشتی خوب و کارآمد برای مراقبت از کودک

معمولا کودکان زمانی که هنوز راه رفتن را نیاموخته‌اند، روی زمین می‌غلطند، به همه جای خانه سرک می‌کشند و با لمس اجسام مختلف می‌خواهند از چیستی آن‌ها سر در بیاورند. در نتیجه تمیز بودن نقاط مختلف خانه اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. حتی زمانی هم که کودک به راه می‌افتد باز هم باید تمیزی محیط خانه را در اولویت قرار داد.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد کف خانه را خوب تمیز کنید و برای این منظور هم از موادهای شوینده که ممکن است کودکان را بیمار کند استفاده نکنید. اگر هم این کار را کردید مطمئن شوید که خوب کف خانه پاک و تمیز شده است تا دیگر خطری کودکتان را تهدید نکند. تا جایی هم که امکان دارد بعد از شست و شوی خانه، اندکی در و پنجره‌ها را باز بگذارید تا بوی مواد شوینده از خانه خارج شود.

کشیدن جاروبرقی

۱۴ لوازم بهداشتی خوب و کارآمد برای مراقبت از کودک

کودکان بسیار کنجکاو هستند و دوست دارند همه چیز را با وارد کردن به دهان خود تجربه کنند. آن‌ها بدون هراس به همه چیز دست می‌زنند و دوست دارند همه چیز هم در اختیارشان قرار داشته باشد. از همین رو اکثر کودکان آشغال‌ها یا خورده‌ غذاهای جا مانده روی زمین را در دهانشان می‌گذارند. این یعنی شما باید حتما حواستان به کف خانه باشد و اجازه ندهید شئ خطرناکی روی آن بماند.

سعی کنید کف خانه را مرتبا جاروبرقی بکشید تا اگر آشغال یا اجسام ریز، کثیف و یا خطرناکی هم روی زمین قرار داشت از روی آن برداشته شود و کودک بدون هیچگونه نگرانی از سوی والدین در اطراف خانه پرسه بزند.

بهداشت کودک

مراقبت از بند ناف نوزاد

یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که باید برای مراقبت از بهداشت کودک خود انجام دهید محافظت از بند ناف کودک است. بند ناف ۲ تا ۳ روز بعد از تولد کودکتان رو به خشکی می‌رود و حدودا تا دو هفته با نوزادتان همراه است. از همین رو باید دقت کنید که نباید نواحی بندناف را دستکاری کنید و سعی کنید دائما آن قسمت را بهداشتی و تمیز نگه دارید.

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که حواستان باشد پوشک بچه را زیاد بالا نکشید تا بند ناف زیر پوشک قرار نگیرد. این قسمت از بدن نوزاد علاوه بر تمیز ماندن باید در معرض هوا قرار داشته باشد نه اینکه با چیزی مثل پوشک، پوشانده شود.

پوشک بچه

۱۴ لوازم بهداشتی خوب و کارآمد برای مراقبت از کودک

عوض کردن پوشک بچه یکی دیگر از کارهای ابتدایی برای محافظت از کودکتان محسوب می‌شود که همه‌ی مادران از اهمیت و ضرورت آن اطلاع دارند. به هیچ وجه در تعویض پوشک بچه سهل‌انگاری یا تنبلی نکنید چرا که با این کار ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کودک وارد شود. این یعنی همیشه به دنبال پوشکی باشید که بتواند به خوبی ادرار را جذب کند و جریان هوا را هم به خوبی عبور دهد تا پوست کودک دچار مشکلاتی اعم از قارچ و… نشود.

پوشک باید جوری طراحی شده باشد که لایه‌های تنفسی آن قابلیت عبور هوا را داشته باشند تا فرزندتان عرق نکند؛ همچنین لایه‌های زیرین آن هم باید نرم و پنبه‌ای باشد تا کودک احساس راحتی پیدا کند. علاوه بر این موارد باید دقت کنید که لایه‌های کشسان دور ران پای کودک، پای نوزادتان را فشار ندهد و کاملا برایش اندازه باشد.

همچنین برای بهبود وضعیت بهداشت کودک می‌توانید هر چند وقت یک‌بار هنگام تعویض پوشک کودک را به حمام برده و قسمت تحتانی را با آب ولرم بشویید. به عبارت دیگر، کمتر از دستمال مرطوب برای پاک کردن او استفاده کنید.

 

پوشک مای بیبی آبی سری مهربان با پوست

یکی از پوشک‌های خوبی که ویژگی‌های ذکر شده را دارد پوشک خوب و محبوب «پوشک مای بیبی آبی سری مهربان با پوست» است. این پوشک علاوه بر موارد ذکر شده چسب‌های محکم و مطمئنی دارد که با ۳۰% قابلیت کشسانی بیشتر، به نوارهای کناری کمک می‌کند تا پوشک متناسب با بدن کودک بسته شود و تحرک را نیز به کودکان دلبندتان هدیه می‌کند.

تشک و زیرانداز تعویض پوشک

تشک یا زیرانداز نوزاد از این بابت اهمیت زیادی دارد که محیطی تمیز، بهداشتی و با سطحی نرم برای قرار گرفتن نوزاد روی آن فراهم می‌کند و همچنین از کثیف شدن سطح‌های دیگر هم جلوگیری می‌کند. زیراندازها چند لایه دارند، لایه‌ی رویی آن‌ها نرم و پنبه‌ای متناسب با قرار گرفتن بدن نوزاد روی آن است و لایه‌ی زیرین ضدآب بوده و از نشت مایعات جلوگیری می‌کند. زیرانداز‌های تعویض به آسانی قابل حمل بوده و می‌توانید بدون هیچ مشکلی آن‌ها را به هرجایی که می خواهید ببرید و نگرانی از بابت تعویض پوشک کودک خود نداشته باشید.

زیرانداز تعویض نوزاد دیروحه

تشک تعویض کودکی که در اینجا قصد داریم به معرفی آن بپردازیم «زیرانداز تعویض نوزاد دیروحه مدل شوالیه کوچولو» است. زیرانداز دیروحه علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شده خصوصیت‌های خوب دیگری هم دارد که آن را به یک تشک بسیار محبوب تبدیل کرده است. از جمله این موارد می‌توان به خاصیت تاشو بودن این زیرانداز اشاره کرد؛ همچنین زیرانداز یادشده در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی در بازار موجود بوده و قابل شست‌ و شو نیز هست.

پودر بچه

همان‌طور که می‌دانید پوست کودک در بدو تولد و در سال‌های اول زندگی بسیار حساس، لطیف و نرم است از همین رو همیشه در معرض آسیب‌دیدگی قرار دارد. یکی از کارهایی که می‌توانید برای محافظت و مراقبت از پوست کودکان انجام دهید استفاده از پودر بچه است.

پودر بچه با مواد تشکیل دهنده‌‌ی خود، قدرت جذب رطوبت اضافی پوست را داشته و از التهاب و عرق سوز شدن بدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این‌ها، پودر بچه مناسب برای کاهش اصطکاک پوست بوده و همچنین دارای خاصیت تبخیر رطوبت اضافی بدن و خشک و خنک کردن سطح پوست بدن است. بدین ترتیب عرق کردن باعث رنجش کودک نخواهد شد.

پودر بچه جانسون مدل

یکی از بهترین پودرهای موجود در بازار برای کودکان، پودر بچه جانسون است. این محصول ۲۰۰ گرم حجم دارد و با این حال از قیمت مناسبی هم برخوردار است. این پودر کاملا طبیعی و تصفیه شده بوده و قدرت جذب رطوبت بالایی دارد که به لطف همین خاصیت، از التهاب و عرق سوز شدن بدن کودک به خوبی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این‌ها، از این پودر می‌توان برای کاهش اصطکاک پوست، تبخیر رطوبت اضافی و خشک و خنک کردن بدن اشاره کرد.

پودر بدن فیروز به همراه زینک اکساید

یکی از محصولات خوب و بسیار محبوب در این بین پودر بچه‌ی فیروز است. این محصول به پوست کودک شما کمک می‌کند که پس از آسیبی همانند سوختگی و یا التهاب به سرعت التیام یابد و دوباره نرم و لطیف شود. پودر بچه‌ی فیروز بدن کودک شما را خنک می‌کند و با داشتن پروپلین گلیکول برای نرمی و مرطوب کنندگی متعادل پوست بسیار مناسب است.

این پودر به سرعت التهاب پوست را از بین می‌برد و به دلیل وجود نشاسته در آن، رطوبت را کاهش می‌دهد تا پوست لطیف و نرم کودک بازسازی شود. از همین رو پیشنهاد می‌شود حتما قبل از پوشاندن پوشک جدید برای نوزاد خود حتما از پودر بچه استفاده کنید زیرا نواحی تحتانی کودک همیشه در معرض عرق کردن قرار دارد و ممکن است نوزادتان عرق سوز شود.

روغن بچه

پوست ظریف و حساس کودکان به دلیل فیبرهای کلاژن و الاستین کمتر، مقاومت و انعطاف پذیری کمتری نیز دارد. با هر بار شستشوی پوست کودک حتی با محصولات ویژه‌ی کودکان، پوست رطوبت خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد و باید برای تغذیه‌ی دوباره‌ی آن از محصولات مرطوب کننده و نرم کننده استفاده کرد. پوست کودکان معمولا خیلی زود خشک می‌شود و این خشکی‌ها اگر درمان نشوند ممکن است بعد از گذشت زمان به زخم‌های ریز تبدیل شده و پوست پوسته پوسته شود.

روغن بچه، مواد نرم‌کننده و مرطوب کننده‌ای دارد که باعث برطرف شدن التهاب‌های پوست می‌شود و فاقد هرگونه مواد حساسیت‌زا، ترکیبات رنگی و مواد نگهدارنده است. روغن بچه‌ را معمولا می‌توان برای ماساژ بدن کودک بعد از حمام هم استفاده کرد. ماساژ دادن علاوه بر اینکه باعث آرامش نوزاد می‌شود، همچنین از بدن او در برابر بیماری‌ها نیز مراقبت می‌کند و در نتیجه یکی از لوازم ضروری برای مراقبت از او به حساب می‌آید.

روغن بچه فیروز

یکی از بهترین روغن‌ها برای کوکان، روغن بچه فیروز است. این محصول ساخت ایران بوده و کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد. از جمله خواص این روغن می‌توان به حفظ رطوبت پوست، جلوگیری از خشکی پوست کودک پس از استحمام، حفظ چربی پوست در مقابل تابش آفتاب در دریا و استخر و مواردی از این دست اشاره کرد.

این محصول همچنین فاقد هرگونه ترکیبات حساسیت‌زا و مواد رنگی و نگه‌دارنده‌های مضر بوده و در غالب اوقات هیچگونه حساسیتی را به وجود نمی‌آورد. همچنین این روغن برای ماساژ سر جهت جلوگیری از پوسته پوسته شدن هم مناسب است.

کرم، بالم و لوسیون کودک

مالش کرم‌ها و لوسیون‌ها روی بدن نوزاد، باعث می‌شود که جریان خون در کودکان بهتر انجام شود و در نتیجه خواب عمیقی داشته باشند. برای آرامش بیشتر کودکان و تامین رطوبت کافی پوست بدنشان لازم است بدن آن‌ها را پس از استحمام یا قبل از خواب با لوسیون مرطوب‌کننده ماساژ دهید.

لوسیون و کرم‌های نرم کننده فوایدی همانند روغن بچه دارند با این تفاوت که بافت آن‌ها غلیظ‌تر است. کرم‌ها انواع متفاوتی دارند همانند کرم ضدالتهاب، کرم خنک کننده، کرم مرطوب کننده، کرم ضدسوختگی و موادری از این قبیل.

استفاده از کرم‌های مرطوب کننده در درجه‌ی اول یکی از نیازهای ضروری بوده و از همین جهت پیشنهاد می‌شود حتما از آن‌ها استفاده کنید. هرچند بهتر است حتما تا زمانی که نوزاد همچنان برای حفظ سلامت خود کاملا به شما وابسته است، او را تحت نظر یک پزشک هم داشته باشید و از او برای استفاده از بهترین محصولات مشورت بگیرید.

کرم مرطوب کننده گیاهی کودک سی گل

یکی از مرغوب‌ترین کرم‌های مرطوب‌کننده‌ی بازار، کرم مرطوب کننده گیاهی کودک سی گل است. این محصول از ویتامین E بهره می‌برد و کیفیت بسیار بالایی هم دارد. این کرم علاوه بر قیمت مناسب، زود جذب پوست شده و راحت روی سطح آن پخش می‌شود. همچنین به لطف خاصیت نرم‌کنندگی هم که دارد، از خشکی پوست کودک هم جلوگیری می‌کند.

دستمال مرطوب کودک

بسیاری از مادران جوان و در آغاز مسیر از حمل کردن کودک جهت شست‌وشوی او کمی ترس و واهمه دارند چراکه که کودکان خیلی زود ممکن است از بغلشان لیز بخورد. دستمال‌های مرطوب مخصوص نوزادان با در نظر گرفتن نوع و ترکیبات آن می‌تواند به خوبی کودکان را تمیز کرده و همچنین به سالم نگه داشتن پوست کودک کمک زیادی می‌کند.

دستمال‌های مرطوب مخصوص نوزادان بدون اسانس بوده و PH متناسب با پوست لطیف و حساس کودکان دارد و از همین رو به بدنشان آسیبی وارد نمی‌کند. ترکیبات این محصولات از ایجاد خارش جلوگیری کرده و سطح پوست نوزاد را خنک نگه می‌دارد که این امر نیز در حفظ طراوت و تازگی بدن نوزاد بسیار موثر است. بهتر است قبل از خرید دستمال مرطوب برای فرزند خود دقت کنید که این محصول علاوه بر پاک‌کنندگی، تسکین دهنده و نرم کننده هم باشد.
دستمال مرطوب کودک وی کر مدل Wet Wipes مجموعه ۲ عددی

یکی از بهترین و محبوب‌ترین مدل‌های دستمال مرطوب در بازار، دستمال مرطوب کودک وی کر مدل Wet Wipes مجموعه ۲ عددی است که هم قیمت مناسبی دارد و هم از خاصیت نرم‌کنندگی، مرطوب‌کنندگی، ضد التهاب تسکین‌دهندگی و ضد سوزش بهره می‌برد. همچنین در این دستمال مرطوب از روغن آرگان، روغن زیتون و ویتامین E استفاده شده، از اسیدهای ضروری جهت تغذیه‌ی پوست و جلوگیری از خشکی و خارش آن بهره می‌برد و همچنین الکل و به طور کلی هیچ مواد شیمیایی هم در آن وجود ندارد.

مینی‌واش کودک

مینی‌واش‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست، دستگاه‌های شوینده‌ی کوچکی هستند که با خرید و استفاده از آن‌ها شستن لباس کودکان دیگر برایتان یک کابوس نیست. مینی‌واش‌ها بنا به سلیقه‌ و کیفیت در رنگ‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های مختلف ساخته شده‌اند. این محصولات دستگاه‌های برقی هستند که کاربردی همانند لباس‌شویی داشته با این تفاوت که لباس‌های کودکان را می‌شویند. همان‌طور که می‌دانید لباس نوازادان و کودکان نسبت به دیگر اعضای خانواده به شست‌وشوی بیشتری نیاز دارد چراکه خیلی زود کثیف و آلوده می‌شوند.

مینی‌واش‌ها با جای دادن حجم کم لباس‌ها در خود، شست و شوی لباس‌ها، به‌خصوص لباس کودکان را آسان می‌کنند. کاربرد اصلی مینی‌واش‌ها، برای شستن لباس‌های نوزاد و کودک است که حجم کم و حساسیت بیشتری نسبت به سایر لباس‌ها دارند و ممکن است بعدا برای کودک مشکل ایجاد کند. علاوه بر ویژگی‌های خوب ذکر شده، مینی‌واش به مراتب سریع‌تر از لباس‌شویی هستند و انرژی کمتری هم مصرف می‌کنند.

مینی واش فریدولین مدل SW25

مینی واش SW25 محصولی از فریدولین، یکی از مینی‌واش‌های خوب و محبوب در میان مینی‌واش‌ها بوده که ۲.۵ کیلوگرم و خشک کن آن ۱ کیلو گرم ظرفیت داشته است. این مینی‌واش با توجه به ظرفیت بالای موتوری خود یک موتور برای هر دو کار شست‌وشو و خشک کردن دارد و در بین ۵ تا ۱۲ دقیقه لباس‌ها را شسته و در حدود ۳ دقیقه لباس‌ها را خشک می‌کند.

حمام کودک

۱۴ لوازم بهداشتی خوب و کارآمد برای مراقبت از کودک

حمام کردن کودک برای حفظ بهداشت او ضروری است و یکی دیگر از راه‌های محافظت از فرزندتان در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها به حساب می‌آید. هفته‌ای سه بار حمام برای نوزادتان کافی است به شرط آنکه در طول روز، زیربغل، نقاط تحتانی زیر پوشک، دست و صورت کودک را تمیز کنید. البته نکته‌ی قابل توجه این است که معمولا توصیه می‌شود جهت مراقبت از بند ناف نوزاد علاوه بر حفظ بهداشت این ناحیه حمام را کاملا به تعویق بیاندازید تا بند ناف کاملا خشک و کنده شود.

وان حمام کودک

برای رعایت بهداشت کودک حین حمام کردن نوزاد خود وان حمام یکی از وسایل مهمی است که اگر امکانش وجود دارد بهتر است داشته باشید چرا که نشستن روی زمین یا در بغل مادر خیلی بهداشتی و امن نیست. نوزادان به دلیل عدم توانایی در حفظ تعادل خود برای حمام کردن نیاز به یک وان کوچک دارند.

وان‌های حمام کودک، از هر لحاظ کارتان را بسیار آسان‌ می‌کند چراکه سایزی متناسب با بدن نوزادتان دارند. وان‌های حمام کودکان در سایز‌ها و مدل‌های متفاوتی در بازار موجود هستند و شما بنا به سلیقه‌ی خود می‌توانید هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید.

البته قبل از خرید وان باید به چند نکته دقت کنید. اولین نکته‌ای که وجود دارد این است که وان حمام کودک باید پشتی داشته باشد که درچند حالت به شما این امکان را می‌دهد که کودک را با توجه به تمایل و راحتی خود روی آن قرار دهید. دومین نکته این است که وان حمام کودک نباید بدنه‌ای سفت و سخت داشته باشد که بدن ظریف و حساس کودک را اذیت کند.

وان حمام کودک تاتیا مدل PK-H77

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین وان‌های کودک در دیجی‌کالا وان حمام کودک تاتیا مدل PK-H77 است؛ محصولی که هم کیفیت خوبی دارد، هم بزرگ است و هم اینکه به گونه‌ای طراحی شده تا کودک به راحتی بتواند درون آن بنشیند.

لبه‌های این وان هم کمی انحنا دارند تا بدین ترتیب از خراشیدن و آسیب به پوست حساس و لطیف نوزاد جلوگیری شود. کف وان هم یک سری برآمدگی‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود وقتی کودک درون آن می‌ایستد، سر نخورد. این وان تنها ۵۰۰ گرم وزن دارد و جنس آن هم پلاستیکی است.

صابون مخصوص کودک

در ابتدا باید بگوییم که به هیچ عنوان از لوازم شوینده‌ی مخصوص بزرگسالان برای‌ بدن ظریف و حساس کودتان استفاده نکنید. محصولات شوینده‌ی بزرگسالان همانند انواع صابون یا شامپوها، به نسبت زیادی قلیایی بوده و از همین رو پوست نوزادان را خشک می‌کنند و حتی می‌توانند در مواردی نوزادان را دچار حساسیت کنند.

در انتخاب صابون حتما باید دقت داشته باشید صابونی که قصد دارید تهیه کنید، PH مناسبی داشته باشد که باعث سوزش چشم نوزادان نشود. همچنین به این نکته هم دقت کنید صابونی که می‌خرید حاوی روغن‌های مفید و نرم کننده همانند روغن نارگیل باشد. در نهایت نیز به سراغ محصولی بروید که فاقد مواد شیمیایی مضر مثل پارابن، SLS SLES، الکل و رنگ باشد.

صابون بچه وی کر مدل ۵۲۲۰ مجموعه ۴ عددی

صابون بچه وی کر یکی از بهترین صابون‌های موجود در بازار به حساب می‌آید که در چهار مدل با خواص مختلف عرضه می‌شود. هر یک از این صابون‌ها یک روغن و ویتامین خاص دارند اما در کل این مجموعه هم از روغن‌های مفید نظیر آلوئه ورا، آرگان، زیتون، بادام و پنبه‌دانه بهره می‌برد و هم سرشار از ویتامین‌های A-E-D-K-B است. همچنین به لطف بهره‌مندی از عصاره‌ی جو، از خشکی و خارش پوست هم جلوگیری می‌کنند.

شامپوی مخصوص کودک

در انتخاب شامپوی مخصوص کودک باید دقت زیادی به خرج دهید زیرا موهای کودکان بسیار نرم، ظریف و حساس هستند و علاوه بر آن ممکن است کف شامپو وارد چشم‌های نوزاد شود. از همین رو دقت کنید محصولی که قصد خرید آن را دارید فاقد پارابن، سولفات، آلومینیوم، رنگ و فتالئات باشد.

علاوه بر این موارد، شامپوی مورد نظر شما بهتر است حتما حاوی نرم کننده و دارای مواد مغذی با قابلیت باز کردن گره‌های مو باشد و حس نرمی و لطافت را برای کودکان‌تان به ارمغان بیاورد. شامپوهای مخصوص کودکان معمولا در جلوگیری از وز شدن موهایشان نقش مهمی ایفا می‌کنند و چشم‌هایشان را نمی‌سوزانند.

پک سیسمونی کودک ماما بیبی

پک سیسمونی کودک ماما بیبی شامل ۴ محصول است که شامل شامپوی سر، شامپوی بدن، لوسیون بدن و کرم پا می‌شوند. به صورت کلی این مجموعه‌ی ارزشمند هم قیمت مناسبی دارد و هم کیفیت آن مثال‌زدنی است.

تمام محصولات موجود در این مجموعه فاقد پارابن، سولفات، آلومینیوم، رنگ و فتالئات هستند و در نتیجه اصلا باعث آسیب رساندن به پوست کودک نمی‌شوند. این چهار محصول همچنین از خاصیت تسکین دهندگی، ضدالتهاب، ضدسوزش، مرطوب کننده و نرم کننده بهره می‌برند تا حس خوبی برای کودک شما به ارمغان بیاید.

لیف حمام کودک

یکی دیگر از چیزهایی که در خرید آن باید دقت کنید خرید لیف حمام برای فرزندتان است. کودکان از آن جهت که پوستی با مقاومت کم و حساس دارند به هیچ عنوان نباید از لیف‌های زبر یا لیف بزرگسالان برایشان استفاده کنیم زیرا این لیف‌ها می‌توانند به آسانی به پوست کودکتان آسیب بزنند و آن‌ها را اذیت کنند. از همین رو در خرید لیف برای فرزند خود دقت کنید که بسیار نرم و لطیف باشد و همچنین قدرت جذب بالایی نیز داشته باشد.

لیف حمام کودک مدل جوجه

یکی از نرم‌ترین و جذاب‌ترین لیف‌هایی که می‌توانید برای کودک‌تان خریداری کنید، لیف حمام کودک مدل جوجه است. این محصول علاوه بر اینکه می‌تواند کودک را سرگرم نگه دارد بلکه از پارچه‌ی نرمی هم ساخته شده که اصلا باعث رنجش او نمی‌شود. اگرچه انتخاب لیف به سلیقه‌ی شما و علاقه‌ی کودکتان بستگی دارد اما این لیف از لحاظ نرمی، عملکرد خوبی دارد.

حوله‌ی کودک

حوله‌ی کودک یکی از ابزار‌های مهم و مورد نیاز برای بعد از حمام کردن فرزند شماست. به هیچ عنوان با حوله‌ی استفاده شده توسط شخص دیگری یا حوله‌ی زیر و سفت بدن کودک را خشک نکنید. کودکان پوستی بسیار حساس و لطیف دارند و در نتیجه استفاده از حوله‌های زبر می‌تواند به پوستشان لطمه بزند. از همین رو دقت کنید حوله‌ای که قصد خرید آن را دارید بسیار نرم و لطیف بوده و جنسی با قابلیت جذب رطوبت بالا داشته باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، باید یک حوله‌ی ضدحساسیت خریداری کنید و هنگام شست‌وشوی آن‌ها از مایع نرم کننده استفاده کنید.

خشک کن نوزاد مدل FL03

یکی از خشک‌کن‌های خوب بازار، خشک کن نوزاد مدل FL03 است. محصولی که شامل سه عدد حوله با خاصیت جذب آب بسیار بالا می‌شود. این محصولات همچنین جنس مرغوبی هم دارند و طرح آن‌ها هم بسیار جالب و زیباست و به دل کودک می‌نشیند. امکان شست‌وشو با دست و ماشین لباس‌شویی هم وجود دارد.

برس کودک

یکی از کارهای مهمی که بعد از حمام یا در طول روز باید انجام دهید این است که موهای کودک خود را شانه کنید. شانه کردن علاوه بر ماساژ سر باعث بهبود رشد مو هم می‌شود. همچنین این کار علاوه بر حالت دادن به موهای آن‌ها باعث عبور جریان هوا بر سطح پوست سرشان می‌شود.

سر کودک نیز همانند دیگر اعضای بدن او حساس است و به مراقبت نیاز دارد از همین جهت باید به این نکته توجه کنید که حتما از برس‌‌های مخصوص موهای کودک استفاده کنید زیرا حالتی بسیار نرم و در عین حال محکم دارند و به هیچ عنوان پوست سر کودکان را اذیت نمی‌کنند.

ست بهداشتی بیبی کر مدل C80

پیشنهاد می‌شود به جار خرید برس تکی، یک ست کامل از برس، شانه، ناخن‌گیر، دماسنج، مسواک، پوار بینی، قیچی و سوهان ناخن خریداری کنید. شاید عجیب باشد اما تمام این محصولات را می‌توانید در یک پکیج مقرون به صرفه از برند بیبی کر خریداری کنید. این ست محبوبیت بسیار بالایی داشته و نیازهای مختلف کودک را برطرف می‌کند.

بهداشت و حمام کودک؛ سخن پایانی

بهداشت و حمام کودک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که باعث می‌شود کودک از همان ابتدای دوران تولد با مشکلات و بیماری‌های مختلف دست و پنجه نرم نکند. بنابراین تا جایی که امکان دارد توصیه می‌شود پدرها و مادرها به بهداشت و حمام کودک توجه زیادی داشته باشند و از لوازمی استفاده کنند که باعث رنجش و آسیب‌دیدگی او نشود.

منبع: دیجی کالا مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار