ساعت روز قیامت به خطرناک‌ترین حالت خود رسید
کد خبر: ۲۶۹۵۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 January 27    -    ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
 تنظیم دوباره ساعت موسوم به روز قیامت توسط دانشمندان نشان می‌دهد که خطر نابودی بشر در نتیجه بحران‌های جهانی، به بیخ گوشمان رسیده است.

 تنظیم دوباره ساعت موسوم به روز قیامت توسط دانشمندان نشان می‌دهد که خطر نابودی بشر در نتیجه بحران‌های جهانی، به بیخ گوشمان رسیده است.

 
 
ساعت روز قیامت به خطرناک‌ترین حالت خود رسید

بولتن دانشمندان اتمی در روز سه‌شنبه اعلام کرد که ساعت موسوم به «روز قیامت» را به‌دلیل حمله روسیه به اوکراین و افزایش تهدیدهای هسته‌ای ۱۰ ثانیه به جلو کشیده است. بدین ترتیب، ساعت آخرالزمان اکنون در ۹۰ ثانیه به نیمه‌شب تنظیم شده است.

تهدیدهای ناشی از بحران‌های اقلیمی و شکست هنجارهای جهانی و نهادهای وابسته برای کاهش خطرات مرتبط با فناوری‌های پیشرفته و تهدیدهای بیولوژیک مانند کووید-۱۹، از دیگر عوامل تعیین زمان جدید ساعت روز قیامت هستند.

دکتر راشل برونسون، رئیس و مدیرعامل بولتن دانشمندان اتمی با انتشار بیانیه‌ای گفت: ما در دوره‌ای خطرناک زندگی می‌کنیم و ساعت روز قیامت این واقعیت را منعکس می‌کند. دولت آمریکا، متحدانش در ناتو و اوکراین از کانال‌های مختلفی می‌توانند وارد گفتگو شوند، بنابراین از رهبران کشورها می‌خواهیم با یکدیگر همکاری کرده و برای به عقب راندن ساعت روز رستاخیز تلاش کنند.

ساعت روز قیامت توسط بولتن هیئت علم و امنیت دانشمندان اتمی که تاکنون موفق به کسب ۱۰ جایزه نوبل شده است، تنظیم می‌شود. این هیئت علمی هم‌چنین افزود که جنگ کنونی، سوالاتی را در مورد نحوه تعامل کشورها ایجاد کرده است. در ادامه این بیانیه آمده: تهدیدهای غیرمستقیم روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای به جهان یادآوری می‌کند که تشدید درگیری، چه تصادفی و چه عامدانه، یک خطر بالقوه وحشتناک است.

پیش‌تر ساعت قیامت در سال ۲۰۲۰ روی ۱۰۰ ثانیه تا نیمه‌شب تنظیم شده بود.

بان کی‌مون، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد نیز گفت: از زمان تنظیم ساعت روز قیامت در سال ۲۰۲۰، هرگز عقربه‌های آن جابجا نشده بود. اکنون نزدیک‌تر شدن این ساعت به نیمه‌شب، نشان می‌دهد که بحران‌های جهانی نظیر تغییرات اقلیمی، کووید-۱۹ و جنگ میان روسیه و اوکراین می‌توانند خطرات جبران‌ناپذیری را ایجاد کنند. رهبران جهان به هشدارهای این ساعت در سال ۲۰۲۰ توجه نکردند و اکنون این ما هستیم که باید بهای آن‌را بپردازیم.

ساعت روز قیامت چیست و چگونه ساخته شد؟

بولتن دانشمندان اتمی در سال ۱۹۴۵ توسط آلبرت انیشتین، جی رابرت اوپنهایمر، یوجین رابینوویچ و دانشمندان دانشگاه شیکاگو که به توسعه اولین سلاح اتمی در پروژه منهتن کمک کردند، تاسیس شد. به‌نقل از محققان، آنها نمی‌توانستند در برابر عواقب کار خود بی‌تفاوت بمانند و برای آگاه‌سازی مردم و سیاست‌گذاران در مورد تهدیدات ساخت انسان‌، در راه حفظ موجودیت بشر قدم برداشتند.

طراحی ساعت روز رستاخیز توسط مارتل لانگسدورف، از نقاشان برجسته انجام شده است. پیش‌تر با پایان جنگ سرد در سال ۱۹۹۱، این ساعت ۱۷ دقیقه به عقب کشیده شد، اما اکنون با وقوع بحران‌های بین‌المللی بیش از هر زمان دیگری به نیمه‌شب نزدیک شده است. ساعت آخرالزمان که در سال ۲۰۲۰ به سمت جلو حرکت کرد و اختلاف خود با نیمه‌شب را تنها به ۱۰۰ ثانیه رساند، اکنون ۱۰ ثانیه دیگر نیز فاصله خود را کاهش داده تا خطر نابودی بشر بیش از پیش برجسته شود.

گجت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
20
اصل متن به انگلیسی را بگذارید بهتر می شد فهمید منظورش چی بوده....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار