۱۴ کشوری که زبان رسمی آن‌ها انگلیسی است
کد خبر: ۲۶۹۴۹۰
تاریخ انتشار: 2023 February 02    -    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کشور‌هایی که زبان انگلیسی، زبان رسمی آنهاست، به دو دلیل می‌توانند در ماه‌ها و سال‌های آینده مزیت اقتصادی بیشتر داشته باشند. اولاً، میلیون‌ها نفر از مردمی که در غرب زندگی می‌کنند، می‌خواهند به کشور‌های مقرون‌به‌صرفه و در عین حال توسعه‌یافته‌ای سفر کنند که در آن‌ها می‌توانند به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنند و با آن‌ها تجارتی راه بیندازند...

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)«تابناک با تو» - کشورهایی که زبان انگلیسی، زبان رسمی آنهاست، به دو دلیل می توانند در ماه ها و سال های آینده مزیت اقتصادی بیشتر داشته باشند. اولاً، میلیون‌ها نفر از مردمی که در غرب زندگی می‌کنند، می‌خواهند به کشورهای مقرون‌به‌صرفه و در عین حال توسعه‌یافته ای سفر کنند که در آن‌ها می‌توانند به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنند و با آنها تجارتی راه بیاندازند و یا دوران بازنشستگی خود را در آنجا سپری کنند. دوم، در شرایطی که اقتصاد جهانی ضعیف می‌شود و شرکت‌ها آماده کاهش هزینه‌ها هستند، کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور، که در آن استعدادهای انگلیسی‌زبان زیادی در دسترس هستند، می‌توانند انتخاب شرکت‌های غربی باشند که می‌خواهند مشاغل خود را خارج از آمریکا و اروپا برون سپاری کنند.

با این تفاسیر نگاهی به ۱۴ کشوری خواهیم داشت که زبان رسمی آنها انگلیسی است. در این بررسی کشورهای انگلیسی زبان شناخته شده مانند ایالات متحده و انگلیس در نظر گرفته نشده اند.

۱۴. باهاما

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

باهاما از نظر تولید ناخالص داخلی، در رتبه چهاردهم آمریکای شمالی قرار دارد. انگلیسی، زبان رسمی این کشور است. مردم محلی با لهجه خودشان صحبت می کنند. باهاما می تواند یکی از مقاصد ایده آل برای سفر و بازنشستگی باشد. همچنین می تواند در آینده به یک مرکز کار از راه دور تبدیل شود.

۱۳. اوگاندا

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

اوگاندا به دلیل پتانسیل عظیم اقتصادی و منابع طبیعی این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به نقطه توجه سرمایه گذاران و شرکت های جهانی است. بر اساس گزارش بانک جهانی، اقتصاد اوگاندا در سال مالی ۲۰۲۲ به میزان ۴.۶ درصد رشد کرد که سریعتر از انتظارات بود. اوگاندا می‌تواند انتخاب مناسبی برای هر کسی باشد که به دنبال لذت بردن از جنگل‌های سرسبز و مناظر آفریقا و در عین حال کار از راه دور با بودجه کم است.

۱۲. آفریقای جنوبی

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

آفریقای جنوبی از دیرباز مقصد مورد علاقه فریلنسرها و گردشگران بوده است. این کشور نقطه ای شیرین بین سبک زندگی شهری و طبیعت وحشی آفریقایی و زیبایی طبیعی ارائه می دهد. آفریقای جنوبی سال گذشته با افشای برنامه‌های خود برای راه‌اندازی ویزای خانه به دوشی دیجیتالی، خبرساز شد.

اقتصاد آفریقای جنوبی سومین اقتصاد بزرگ در قاره آفریقا است و بر خلاف سایر کشورهایی که همچنان به معدن و منابع طبیعی متکی هستند، آفریقای جنوبی اقتصاد خود را متنوع کرده است.

۱۱. مالت

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

مالت یک کشور اروپایی است که به خاطر مکان های تاریخی و سواحلش شناخته شده است. مالت نیز ویزای خانه به دوشی دیجیتالی ارائه می دهد که به افراد اجازه می دهد در این کشور زندگی کنند و به صورت آنلاین کار کنند. مالت، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، اقامت اروپا را با تمام مزایا با قیمت های بهتر ارائه می دهد. قیمت ها در مالت حدود ۱۱ درصد کمتر از میانگین قیمت ها در اتحادیه اروپا بود. مالت یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. بانک جهانی مالت را یک اقتصاد پیشرفته می نامد. اقتصاد کشور متکی به صنعت خدمات است.

۱۰. نیجریه

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

استارت‌آپ‌های نیجریه بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ حدود ۲ میلیارد دلار جمع‌آوری کرده‌اند. بیشتر این استارت‌آپ‌ها مرتبط با فناوری بودند. نیجریه با تولید ناخالص داخلی ۴۴۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱ بزرگترین اقتصاد آفریقا بود.

۹. غنا

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

غنا به دلیل اقتصاد غنی و متنوع خود که در تولید و صادرات کالاهای فناوری دیجیتال، خودروسازی، هیدروکربن ها و مواد معدنی صنعتی رشد دارد، بالاترین تولید ناخالص داخلی به ازای هر سرمایه را در غرب آفریقا دارد. غنا می تواند مقصد مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال مکانی مقرون به صرفه برای زندگی هستند. از آنجایی که انگلیسی زبان رسمی غنا انگلیسی است، شرکت های غربی می توانند مشاغل خود را به این کشور برون سپاری کنند.

۸. کامرون

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

کامرون یکی از کشورهای ثروتمند جهان است، چراکه از تولید عظیم کالاها و منابع نفتی برخوردار است. اگرچه این کشور، شکوفایی اقتصادی خود را که در اواسط دهه ۱۹۸۰ از آن برخوردار بود را به دلیل کاهش جهانی قیمت کالاها و سوء مدیریت اقتصادی از دست داد، اما به دلیل منابع فراوان، همچنان یکی از پررونق ترین اقتصادهای منطقه است.

۷. باربادوس

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

این کشور کارائیب زمانی تنها به دلیل تولید شکر شناخته شده بود. این کشور پس از تحمل رکود در دهه ۱۹۹۰ به شدت بازگشت و اقتصاد خود را متنوع کرد. این کشور علاوه بر کشاورزی و گردشگری، جایگاه خود را در صنعت انفورماتیک، خدمات مالی، خدمات و سفرهای دریایی نیز تثبیت کرده است. باربادوس به خاطر نیروی کار بسیار باسواد و انگلیسی زبان معروف است.

۶. موریس

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

دولت موریس چشم انداز فکر شده ای برای بازنشستگی در این کشور دارد که در آن مزایای متعددی را فهرست می کند که بازنشستگان بالقوه می توانند در این کشور از آن برخوردار شوند. بر خلاف بسیاری از کشورهای آفریقایی، موریس دارای زیرساخت های بسیار توسعه یافته و پیشرفته، بیمارستان های پیشرفته، جاده های خوش ساخت و ثبات سیاسی است.

۵. سیشل

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

سیشل، مجمع الجزایری در شرق آفریقاست به خاطر زیبایی های طبیعی، سواحل، صخره های مرجانی و جنگل هایش نیز شناخته شده است. جمعیت این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند. اقتصاد سیشل در گردشگری، ماهیگیری، فرآوری نارگیل و تولید وانیل، مبلمان، نوشیدنی ها و خدمات مالی رشد می کند.

۴. کنیا

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

استارت‌آپ‌های کنیایی در سال ۲۰۲۲ تا ماه آگوست یک میلیارد دلار به دست آورده اند و بر همه رقبای دیگر در این قاره، از جمله آفریقای جنوبی، نیجریه و مصر غلبه کرده اند. حدود ۱۰ شرکت آمریکایی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹، ۲۰۷ میلیارد کرون در کنیا سرمایه‌گذاری کردند.

۳. ترینیداد و توباگو

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

این کشور حوزه کارائیب که از نظر منابع نفت و گاز غنی است، از نظر بانک جهانی یک اقتصاد پردرآمد است. ترینیداد و توباگو سومین کشور ثروتمند در دریای کارائیب و پنجمین کشور ثروتمند از نظر تولید ناخالص داخلی در قاره آمریکاست. ترینیداد و توباگو بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز طبیعی در دریای کارائیب است.

۲. جزایر کوک

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

جزایر کوک کشوری در منطقه اقیانوس آرام جنوبی است. این کشور ۱۵ جزیره دارد. این کشور با غواصی، صخره های مرجانی، آبشارها، جنگل ها و زیبایی های طبیعی شناخته می شود. جزایر کوک برای کسانی که خواهان مکانی آرام برای بازنشستگی هستند ایده آل است.

۱. سنگاپور

۱۴ کشوری که زبان رسمی آن ها انگلیسی است(روزیاتو)

سنگاپور با سرانه تولید ناخالص ملی ۱۰۲,۴۵۰ دلاری، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. آخرین داده ها نشان می دهد که اقتصاد سنگاپور در سال ۲۰۲۲ رشد ۳.۸ درصدی داشته است که بیش از برآوردهای ۳.۵ درصدی است. با این حال، این رشد از ۷.۶ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

منبع: روزیاتو

برچسب ها: رسمی ، زبان ، کشور ، انگلیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار