تصادف مرگبار سرویس مدرسه در نیشابور
کد خبر: ۲۶۹۳۲۸
تاریخ انتشار: 2023 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
 سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: در تصادف امروز سرویس مدرسه فرزند چهار ساله‌ راننده به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد.

 سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: در تصادف امروز سرویس مدرسه فرزند چهار ساله‌ راننده به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد.

 

 
 

دکتر محمد شورورزی در تشریح این حادثه افزود: در این حادثه یکی از سرنشینان خودرو پراید که سرویس مدرسه بوده فوت و ۶ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

وی اظهار کرد: در حوالی ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه در پی تماس مرکز اورژانس ۱۱۵ مبنی بر تصادف خودرو پراید با دکل برق در روستای شهرآباد نیشابور که دانش‌آموز به همراه داشته، بلافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس، یک دستگاه آمبولانس هلال احمر و بالگرد اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

شورورزی با بیان اینکه خودرو پراید در حال جابجایی دانش‌آموزان مدرسه بوده است، عنوان کرد: در این حادثه پنج دانش‌آموز، راننده خودرو و فرزند راننده که در خودرو بودند دچار آسیب شدند.

وی افزود: به علت وخامت حال مصدومین بالگرد اورژانس دو بار به محل حادثه اعزام و ۶ مصدوم توسط بالگرد اورژانس و یک مصدوم توسط آمبولانس هلال احمر به بیمارستان حکیم نیشابور اعزام شدند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: متأسفانه فرزند چهارساله‌ راننده به دلیل شدت جراحات وارده به سر و علیرغم تلاش کادر درمانی، بعد از ظهر امروز در بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی اظهار کرد: ۳ نفر از سرنشینان تا این لحظه مرخص شده‌اند، ۲ دانش‌آموز به دلیل شکستگی در اندام‌ها در بیمارستان بستری هستند و حال جسمی راننده مساعد است.

سرهنگ عرفانی مهر، رئیس پلیس‌راه نیشابور درباره علت حادثه به خبرنگار ایسنا گفت: عدم توجه کافی راننده به جلو دلیل برخورد وی با دکل برق بوده است.

وی افزود: متأسفانه خودروی پراید اضافه سرنشین داشته و مجاز نبوده که بیشتر از ۴ نفر سرنشین را جابجا کند

رئیس پلیس‌راه نیشابور با بیان اینکه سرویس‌های مدارس باید رعایت مقررات را جدی‌تر گرفته و تمامی سرنشینان را مکلف به بستن کمربند ایمنی نمایند، گفت: سوار نمودن سرنشین اضافه برخلاف مقررات است و مدیران مدارس باید بر این موضوع نظارت بیشتری داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر فیروزه هم در همین خصوص به ایسنا گفت: در این حادثه همه دانش‌آموزان سرنشین این خودرو دچار آسیب و جراحت دست، گردن، کتف و پا شده‌ بودند.

حمید امیریانی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: براثر برخورد یک دستگاه خودرو پراید که به‌عنوان سرویس مدرسه فعالیت داشته براثر برخورد با تیر چراغ‌برق ۶ سرنشین این خودرو مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه حادثه کیلومتر ۴۰ جاده نیشابور - سبزوار در بخش میان جلگه و نزدیک به روستای شهرآباد به وقوع پیوست، خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از اطلاع نجاتگران پایگاه حسن‌آباد به موقعیت اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر فیروزه بیان کرد: در این سرویس مدرسه به جز راننده آن‌که یک خانم بوده چند نفر دانش‌آموز ۱۵ و ۱۶ ساله و یک کودک حضور داشتند.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان سرنشین خودرو، زن راننده و کودک زیر ۶ سال مصدومان این حادثه بودند که نجاتگران پس از تثبیت صحنه و ارائه امداد و کمک‌های اولیه به مصدومان، سه مصدوم را با بالگرد و سه مصدوم را با خودرو اورژانس به نزدیک‌ترین مراکز درمانی انتقال دادند.

امیریانی با بیان اینکه بر اساس آنچه اعلام شده راننده سرویس مدرسه برای اینکه با خودروی دیگری برخورد نکند از جاده منحرف با تیر چراغ برق برخورد می‌کند، گفت: همه دانش‌آموزان سرنشین این خودرو دچار آسیب و جراحت دست، گردن، کتف و پا شده‌  بودند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار