برخی زنانِ تاثیرگذار می‌ترسیدند در ایران کشته شوند
کد خبر: ۲۶۹۳۱۳
تاریخ انتشار: 2023 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار روز ۳۰ دی‌ ماه با حضور شماری از چهره‌های برگزیده و فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به میزبانی ایران برگزار شد.

نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار روز ۳۰ دی‌ ماه با حضور شماری از چهره‌های برگزیده و فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به میزبانی ایران برگزار شد.

 

برخی زنانِ تاثیرگذار می‌ترسیدند در ایران کشته شوند

انسیه خزعلی در بخشی از گفتگوی خود اظهار کرد:

در بسیاری از نشست‌هایی که در محافل گوناگون برگزار می‌شود، جوایز مختلفی متناسب با ویژگی‌ها و شرایط خاص میهمانان و برگزیدگان اهدا می‌شود.

یکی از جوایزی که ایران می‌دهد، «جایزه المصطفی» نام دارد که یک جایزه علمی به حساب می‌آید.

در حقیقت ملاک اصلی ما در این انتخاب، «تأثیرگذاری» بود. این تأثیرگذاری می‌توانست در سطوح مختلف پدیدار شود.

مسأله کارآمدی درباره همسر رئیس جمهور کشورمان نیز مصداق دارد؛ چه آنکه ایشان پیش از انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور نیز آغازگر حرکت‌های علمی و تربیتی اثرگذاری بوده‌اند.

ایده برگزاری این نشست سال گذشته مطرح شد و امسال برای برگزاری آن برنامه ریزی مفصلی صورت گرفت اما در حالی برگزار شد که کشور ناآرامی هایی را پشت سر گذاشته بود یعنی زمانی که بسیاری در تلاش بودند وجهه جمهوری اسلامی را در صحنه بین‌المللی با بهره‌گیری از ابزار رسانه‌ای و تبلیغی مخدوش نمایند؛ رویکردی که ایجاد نگرانی و وحشت در میان سایر کشورها را از برقراری رابطه با ایران دنبال می‌کرد.

در پی برگزاری این نشست، بسیاری آمدند و کسانی هم که امکان حضور نداشتند، با ارسال پیام اعلام کردند که همسوی مواضع اصولی و ارزش‌های جمهوری اسلامی هستند اما برای مشارکت در نشست تهران با تهدید برخی کشورها روبه‌رو شده‌اند.

چنان که می‌گفتند: «ما باور نمی‌کردیم زنان ایرانی در چنین سطحی فعالیت داشته باشند.» حتی خانمی که از ژاپن آمده بود می‌گفت: «من به جرأت می‌گویم که خانم‌های ایران در سطحی به مراتب پیشرفته‌تر از زنان ژاپنی کار می‌کنند.» این نمایشگاه خیلی مورد توجه قرار گرفت و بسیار تأثیرگذار بود.

برخی میهمانان این نشست، وقتی تهران را ترک می‌کردند این مهم را تصریح می‌کردند که این سفر در تغییر نگاه‌شان به ایران بسیار اثرگذار بوده است. در تغییر این تصورات، مثالی عرض کنم؛ اعضای یکی از گروه‌های حاضر در ایران می‌گفتند که در آغاز حضورشان در هتل محل اقامت، برای خروج از اتاق دچار ترس و خوف بوده‌اند و می‌ترسیده‌اند که کشته شوند! یا خانم دیگری در فرودگاه گفته بود: «آیا من می‌توانم زنده برگردم؟» یا برخی می‌پرسیدند: «آیا شما می‌توانید در همه مقاطع دانشگاه وارد شوید؟»

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار