مکان‌های دیدنی میلان ایتالیا
کد خبر: ۲۶۹۳۰۷
تاریخ انتشار: 2023 February 04    -    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
دراین مطلب به معرفی مکان‌های دیدنی میلان ایتالیا از کلیسای سانتا ماریا دلا گراتزیه و بازار بزرگ کوادری لاترو تا گالری ویتوریو امانوئل دوم میلان خواهیم پداخت. میلان که به عنوان پایتخت مد جهان و مرکز ایتالیا شناخته می‌شود، دومین شهر بزرگ کشور ایتالیا و پنجمین شهر بزرگ اروپا می‌باشد که از نظر اقتصاد و طراحی لباس شهرت فراوانی در دنیا دارد.

مکانهای دیدنی میلان ایتالیا (نیک صالحی)

مکانهای دیدنی میلان ایتالیا (نیک صالحی)«تابناک با تو» - دراین مطلب به معرفی مکانهای دیدنی میلان ایتالیا از کلیسای سانتا ماریا دلا گراتزیه و بازار بزرگ کوادری لاترو تا گالری ویتوریو امانوئل دوم میلان خواهیم پداخت . با ما همراه شوید .

میلان که به عنوان پایتخت مد جهان و مرکز ایتالیا شناخته می شود، دومین شهر بزرگ کشور ایتالیا و پنجمین شهر بزرگ اروپا می باشد که از نظر اقتصاد و طراحی لباس شهرت فراوانی در دنیا دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی مکانهای دیدنی میلان ایتالیا بپردازیم.

کلیسای جامع میلان Milan Cathedral

کلیسای جامع میلان یکی از مکانهای دیدنی میلان ایتالیا می باشد که از بزرگ ترین کلیساهای گوتیک دنیا به حساب می آید. قدمت این کلیسا به قرن ۱۴ میلادی و زمان امپراطوری روم باز می گردد که از پشت بام آن می توانید نما و چشم انداز بسیار زیبایی از شهر میلان را داشته باشید.

این کلیسا که با نام Duomo di Milano نیز شناخته شده است یکی از مهم ترین مکان ها و جاذبه های دیدنی میلان ایتالیا بوده که پنجمین کلیسای جامع بزرگ در کل دنیا نیز می باشد. سبک های معماری مختلفی در ساخت کلیسای جامع به کار رفته است و ساخت آن از سال ۱۳۸۶ میلادی تا ۱۴۱۸ میلادی طول کشیده است.

نمای این کلیسا از جنس مرمر می باشد که توجه همه را به خود جلب می کند، قبل از ورود به کلیسا نیز می توانید تاج زیبای پادشاهی را در بالای نما مشاهده کنید. علاوه بر بازدید از خود کلیسا می توانید از بخش کلکسیون آن و شاهکار های قرون وسطی، هنر مذهبی و سردابه کلیسا نیز دیدن نمایید.

کانال ناویلی میلان

هنگامی که از شهرهای ایتالیا صحبت می شود، خیلی از افراد به یاد ونیز می افتند. در شهر میلان نیز قسمت هایی کنار کانال های بزرگی ساخته شده که هر کدام از آن ها قدمت چند صد ساله دارند. محله ناویلی یکی از محله های معروفی است که می توانید در آن جا از کانال ناویلی دیدن نمایید.

این کانال را در قرن دوازده میلادی جهت ارتباط میلان با دریاچه ماجیوره، کومو و شهر پاویا ساختند که امروزه به یکی از مکانهای دیدنی میلان ایتالیا تبدیل شده است که اطراف آن پر از کافه و گالری هنری است.

قلعه اسفورزسکو Sforzesco Castle میلان

در شهر میلان قلعه با شکوه و بی نظیری قرار دارد که آن را در قرن ۱۴ میلادی با ساختاری قدرتمند به عنوان دژ ساختند. بازدید از این مکان دیدنی را به تمامی علاقمندان تاریخ، فرهنگ و هنر پیشنهاد می کنیم. این قلعه که متعلق به خانواده اسفورزسکو می باشد با معماری لئوناردو داوینچی ساخته شده و به روی دیوارهای داخلی آن می توان چند نقاشی از داوینچی را مشاهده کرد.

مکانهای دیدنی میلان ایتالیا (نیک صالحی)

این قلعه که محل زندگی خانواده های سلطنتی متعددی همچون لودویکو ایل مورو بیاتریس بوده است، امروزه به عنوان موزه هنری از آثار قدیمی استفاده می شود. البته بنای این قلعه را در سال ۱۴۵۰ به شکل یک برج ساده با ۴ دیوار بازسازی کرده اند و پس از آن توسط حاکمان میلان چندین بار بازسازی و مرمت شد تا به شکل قصر مجلل و با شکوه امروزی در آمده است.

اپرای آلا اسکالا میلان

همان طور که گفتیم میلان ایتالیا شهر معماری و هنر است که جاذبه های تاریخی آن می توانند نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کنند. سالن اپرای آلا اسکالا یکی دیگر از مکانهای دیدنی میلان ایتالیا می باشد که به عنوان معتبرترین و بزرگترین سالن اجرای اپرا نیز شناخته می شود و ظرفیت ۲۸۰۰ نفره دارد.

مکانهای دیدنی میلان ایتالیا (نیک صالحی)

سالن نمایش این ساختمان دکوری قرمز و طلایی دارد که نمای این دکور سبب شده است تا بسیار زیبا و چشمگیر باشد. این سالن یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری میلان است که این موضوع به دلیل دیوارهای کاملا آکوستیک می باشد.

میدان مرکانتی Piazza Mercanti میلان

میدان مرکانتی در زمان قرون وسطی مرکز اداری شهر بود که امروزه می تواند تابلوی زنده ای از زندگی قرون وسطی برای بازدید کنندگانش باشد. این میدان شامل چهار ساختمان اصلی است که این ساختمان ها همچنان شبیه به سازه های قرن های قبلی باقی مانده اند.

سازه Loggia degli Orsi در ضلع جنوبی این میدان قرار گرفته است که در زمان های گذشته دولتمردان از تراس آن، برای مردم عادی شهر سخنرانی می کردند. از قسمت های دیگر این میدان می توان به دریاچه لوگانو و درخت های نخل از سال ۱۲۷۲ اشاره کرد که می توانند فضای قرون وسطی را بهتر نشان دهند.

کلیسای سانتا ماریا دلا گراتزیه Santa Maria delle Grazie میلان

این کلیسا یکی دیگر از مکانهای دیدنی میلان ایتالیا بوده که ساخت آن مربوط به اواخر سال های ۱۴۰۰ می باشد و شهرت آن بیشتر به خاطر تصاویر هنری است که در آن وجود دارد. یکی از مهم ترین تصاویر هنری آن، متعلق به نقاشی معروف شام آخر، اثر لئوناردو داوینچی می باشد.

مکانهای دیدنی میلان ایتالیا (نیک صالحی)

طراحی این کلیسا بسیار زیبا و چشمگیر است، به گونه ای که می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب نماید. هر بار تنها ۲۵ بازدید کننده می توانند به این کلیسا وارد شده و از این شاهکار دیدن نمایند به همین دلیل برای بازدید باید از قبل رزرو خود را انجام دهید.

بازار بزرگ کوادری لاترو Quadrilatero d’Oro میلان

بازار بزرگ کوادری لاترو، به عنوان مستطیل طلایی معروف می باشد که نه تنها محلی برای خرید بلکه یکی از مهم ترین مراکز خرید و دنیای مد در جهان به حساب می آید. شما در این بازار می توانید از برند های معتبر دنیا همچون هرمس، شنل، مایک کورس و آرمانی دیدن و خرید نمایید.

گالری ویتوریو امانوئل دوم میلان

در واقع می توان گفت یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین مراکز خرید میلان همین گالری می باشد که بازدید از آن به همه گردشگران و توریست ها توصیه می شود.

منبع: نیک صالحی

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار