هوش مصنوعی ۱۰۰ هزار عکس تمام‌قد از افرادی ساخت که وجود ندارند
کد خبر: ۲۶۹۲۷۱
تاریخ انتشار: 2023 January 25    -    ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
تاکنون تصاویر ساخته هوش مصنوعی از افرادی که در واقعیت وجود ندارند، فقط به صورت و تصویر سر محدود می‌شد؛ اما اکنون یک شرکت تصویر ۱۰۰ هزار انسان را ساخته است که بدن هم دارند.

هوش مصنوعی ۱۰۰ هزار عکس تمام‌قد از افرادی ساخت که وجود ندارند

هوش مصنوعی ۱۰۰ هزار عکس تمام‌قد از افرادی ساخت که وجود ندارندتابناک باتو ــ در حال حاضر بیشتر از هفت میلیارد انسان با ظاهر و چهره متفاوت روی زمین زندگی می‌کنند. حالا تصور کنید روزی به همین اندازه تصاویر مجازی از انسان‌هایی که وجود ندارند، ساخته شود. قدم اول این راه که برای بسیاری دلهره‌آور توصیف می‌شود، برداشته شده است.

تاکنون تصاویر ساخته هوش مصنوعی از افرادی که در واقعیت وجود ندارند، فقط به صورت و تصویر سر محدود می‌شد؛ اما اکنون یک شرکت تصویر ۱۰۰ هزار انسان را ساخته است که بدن هم دارند.

شرکت «جنریتد فوتوز» Generated Photos، «عکس فوق‌العاده واقع‌گرایانه تمام‌قد» منتشر کرد که کاملا با هوش مصنوعی (AI) ساخته شده‌اند.

منتشرکنندگان گفته‌اند در صورت رعایت حق مولف و ذکر اینکه تصاویر «ساختگی»‌اند، می‌توان از آن‌ها برای مقاصد غیرتجاری به‌رایگان استفاده کرد.

پیش از این، عکس‌های ایجادشده فقط سر و شانه‌ها را نشان می‌دادند اما اکنون بدن‌ کامل اضافه شده‌اند که امکان اجرای تصاویر در بسترهای بیشتری را فراهم می‌کند.

تصویر هوش مصنوعی تمام بدن را می‌توان در تبلیغات، طراحی وب، بازی و تولید ویدیو و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

عکس‌های سر و صورت ساخت هوش مصنوعی قبلا در صنایع بازی، مسائل مربوط به سلامت روان، به عنوان مرجع برای هنرمندان یا آثار هنری ان‌اف‌تی استفاده شده‌اند.

آرتم کان، از اعضای این شرکت، گفت: «عکس‌های تمام‌قد می‌توانند خیلی بیشتر از صورت‌ها همه کارهای فوق را انجام دهند.»

در مورد محتوای تولیدی هوش مصنوعی گمانه‌زنی‌ها و پیشداوری‌های زیادی وجود دارد. بسیاری از مردم آن را منحصرا با فیلم‌های ساختگی (deep fake)، اطلاعات نادرست و چیزهای مخرب مرتبط می‌دانند. اما همین مردم فیلم‌هایی از بازیگران درگذشته را که با فناوری‌های کامپیوتری احیا شده‌اند، تماشا می‌کنند و در سال ۲۰۲۲، به کنسرت‌های دیجیتال آبا (ABBA) می‌روند.»

هوش مصنوعی ۱۰۰ هزار عکس تمام‌قد از افرادی ساخت که وجود ندارند

در کنسرت گروه آبا از فناوری هولوگرام برای نمایش خواننده‌ها استفاده شد.

کاربردهای فناوری

این شرکت خاطرنشان می‌کند که از محصول آن‌ها استفاده غیرمعمول هم شده است. یکی از این نمونه‌ها، پیشگیری از جرم است. در یادداشتی که این شرکت منتشر کرد، آمده است: «عکس‌های ما به مجریان قانون کمک می‌کنند تا مهاجمان و متخلفان آنلاین را دستگیر کنند. ما نمی‌توانیم جزئیات زیادی در این مورد به اشتراک بگذاریم؛ زیرا حاوی اطلاعات شخصی و پرونده‌هایی است که وضعیت حقوقی آنان هنوز مشخص نیست.»

یک وب‌سایت مختص قربانیان کووید-۱۹ در ایالات متحده، از عکس‌های تولید شده برای نشان دادن تاثیر گسترده‌ ویروس کرونا بر این کشور استفاده کرد؛ ۵۳۵ هزار چهره تولید شدند که هرکدام نمایانگر شخصی بودند که در اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

یکی دیگر از موارد جالب استفاده از این فناوری ماجرای یک کتابدار بازنشسته بود که با استفاده از یک تصویر هوش مصنوعی شبیه یک نسخه جوان‌تر از خود، برای یافتن شغلی از راه دور اقدام و به این ترتیب با تعصب‌ها و تبعیض سنی، مبارزه کرد.

شرکت «جنریتد مدیا» (Generated Media)، شرکتی که جنریتد فوتوز زیرمجموعه آن است، از قبل یک ابزار «چهره ساز» را راه‌اندازی کرده بود و حالا می‌خواهد آن را به یک ابزار تولیدکننده تمام‌قد گسترش دهد.

در حال حاضر تمام نمونه‌های تمام‌قد ساخت هوش مصنوعی بزرگسالان جوان و لاغرند؛ اما این شرکت قصد دارد با ساخت تصاویری از سنین مختلف، تیپ‌های بدنی متفاوت، ژست‌ها و لباس‌های سفارشی متنوع‌سازی کند.


هوش مصنوعی ۱۰۰ هزار عکس تمام‌قد از افرادی ساخت که وجود ندارندمنبع: ایندیپندنت فارسی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار