تهیه‌کننده فیلم پرحاشیه مجرم شناخته شد؟
کد خبر: ۲۶۹۲۳۰
تاریخ انتشار: 2023 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
 جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده «برداران لیلا» از تشکیل پرونده قضایی برای او به جرم ساخت این فیلم خبر داد.

 جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده «برداران لیلا» از تشکیل پرونده قضایی برای او به جرم ساخت این فیلم خبر داد.

 

 

تهیه‌کننده فیلم پرحاشیه مجرم شناخته شد؟
 

این تهیه‌کننده  در پاسخ به اینکه آیا صحت دارد که شنیده می‌شود برای او یک پرونده قضایی تشکیل شده و آیا این موضوع با فیلم «برادران لیلا» ارتباطی دارد؟ گفت: «این پرونده قضایی درباره فیلم «برادران لیلا» است و وقتی به دادسرا رفتم هم عنوان اتهامی من به صراحت ساخت این فیلم مطرح شده بود.

البته در آنجا به بازپرس محترم هم گفتم که من براساس قانون یک فیلم ساخته‌ام و می‌توانید از سازمان سینمایی استعلام بگیرید و اگر این سازمان در نهایت اعلام کرد که اقدامی غیرقانونی کرده‌ام، قاعدتا آن‌ها باید از من شکایت کنند.

در این زمینه با توجه به سابقه‌ کاری‌ام و اینکه همیشه تابع قانون بوده‌ام، مسیر فیلمسازی و پروانه ساخت و نمایش و شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی را توضیح دادم. پرونده نیز اکنون در مرحله دادسرا و بررسی و طی مراحل حقوقی است و خودم هم فعلا به قید کفالت آزاد هستم.»

وی تاکید کرد:‌ با وجود تمام بحث‌ها، مسئله اصلی این است که فیلم نباید به خاطر نوروزبیگی یا سعید روستایی (کارگردان) یا دیگران آسیب ببیند، بلکه باید مسیر خود را طی کند. همانطور که این روزها شاهد هستیم که سریالی با وجود حاشیه‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی بازیگر اصلی‌اش، در حال پخش است. من، سعید روستایی یا هر کسی دیگر که در این مملکت هم کار می‌کنیم، اگر اشتباهی مرتکب شده‌ایم، باید به ما تفهیم اتهام شود و بعد از اثبات آن تنبیه می‌شویم.

درباره این پرونده هم که فقط مرتبط با ساخت فیلم «برادان لیلا» است و مسئولان سازمان سینمایی هم بعد از اطلاع از اینکه پرونده قضایی برای فیلم تشکیل شده و من به دادسرا رفته‌ام، پیگیر ماجرا شدند و امیدوارم تمهیدی بیندیشند تا این موضوع را خودشان حل کنند. اینطور نمی‌شود که یک تهیه‌کننده به خاطر ساخت یک فیلم که پروانه ساخت داشته، آسیب ببیند. زمانی هست که مناسبات سیاسی یا موضع‌گیری‌هایی وجود دارد که آن موضوع فرق می‌کند ولی آیا پای یک تهیه‌کننده در ارتباط با ساخت فیلم باید به دادسرا باز شود و پشتیبانی هم نداشته باشد؟

نوروبیگی در پاسخ به اینکه آیا حضور برخی بازیگران از جمله ترانه علیدوستی به عنوان مانعی برای اکران فیلم به او اعلام شده است یا خیر؟‌ گفت:‌ چنین مسئله‌ای مطرح نشده است. البته حمید فرخ‌نژاد هم سریال داشت که در حال پخش است و او سریال‌ و فیلم سینمایی دیگری هم دارد، پس شرایط خانم علیدوستی متفاوت‌تر هم است؛ چرا که داخل کشور است و مسیر حقوقی پرونده خود را طی می‌کند. با این حال با قطعیت می‌گویم که در این‌باره، چیزی تاکنون به ما گفته نشده که مثلاً به دلیل حضور این بازیگر یا افراد دیگر امکان نمایش فیلم وجود ندارد. مسئله اصلی نمایش خود فیلم است که اگر در این موقعیت اکران شود، می‌تواند برای سینمای اجتماعی هم کمک‌کننده باشد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار