سرنوشت قایق تفریحی صدام حسین
کد خبر: ۲۶۹۱۹۳
تاریخ انتشار: 2023 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
یک قایق لوکس و تفریحی ۸۲ متری متعلق به صدام حسین این روز‌ها در بندر بصره لنگر انداخته و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

قایق تفریحی که به طور ویژه در دانمارک به درخواست صدام حسین رئیس جمهور معدوم عراق طراحی شده و در بندر بصره لنگر انداخته است، به عنوان مرکز تحقیقات علوم دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

علیرغم نامگذاری این قایق به نام صدام، ساخت این قایق تفریحی که رهبر سرنگون شده هرگز در آن پا نگذاشت، در سال ۱۹۸۰ در دانمارک آغاز شده و یک سال بعد به پایان رسید.

این قایق تفریحی شخصی به دلیل جنگ ۸ ساله عراق و ایران و سپس جنگ خلیج، امکان انتقال به عراق را نداشت.

این قایق بعد‌ها توسط صدام حسین به پادشاه وقت عربستان سعودی فهد بن عبدالعزیز آل سعود هدیه شد.

اگرچه این قایق در آن زمان قایق القادسیه نامیده می‌شد، اکنون به قایق نسیم بصره معروف است.

این قایق تفریحی با مبلمان بسیار ارزشمندی مفروش شده و از ۱۸ اتاق و ۴ طبقه تشکیل یافته است. در قایق ۸۲ متری، یک آرایشگاه، خشک‌شویی و اتاق کمک‌های اولیه نیز وجود دارد.

قایق تفریحی که صدام نتوانست آن را وارد عراق کند، تنها در سال ۲۰۱۰ به بصره منتقل شد.

امیر عبداغبر وزیر حمل و نقل وقت عراق اعلام کرد که صدام این قایق را برای اهداف خاص خود ساخته و به این کشور برده شده است، زیرا این قایق متعلق به دولت است.

با این قایق برای اولین بار در سال ۲۰۱۵، به عنوان بخشی از پروژه‌ای که توسط دانشمندان عراقی و آلمانی طراحی شد، یک تور اکتشافی دریایی انجام گرفت.

امروزه از قایق تفریحی خصوصی صدام که در شاتولاراپ، محل تلاقی رود‌های دجله و فرات لنگر انداخته است، به عنوان مرکز تحقیقات علمی انستیتوی علوم دریایی دانشگاه بصره استفاده می‌شود.

این قایق تفریحی همچنین پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. ساکنان خلیج فارس نیز که هفته گذشته در چهارچوب بیست و پنجمین دوره مسابقات جام خلیج فارس به بصره رفته بودند، علاقه زیادی به این قایق نشان دادند.

سرنوشت قایق تفریحی صدام حسین

سرنوشت قایق تفریحی صدام حسین

سرنوشت قایق تفریحی صدام حسین

سرنوشت قایق تفریحی صدام حسین

سرنوشت قایق تفریحی صدام حسین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار