افشاگری تازه از اجلاس خبرساز زنان تاثیرگذار
کد خبر: ۲۶۹۱۴۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2023 January 23    -    ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
فاطمه حقیرالسادات دبیر علمی کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار: مبلغ ۲۰ هزار یورو (حدود یک میلیارد تومان) به همراه یک گواهی از طرف کمیسیون ملی یونسکو به هر یک از برندگان این کنگره اعطا شده است.

فاطمه حقیرالسادات دبیر علمی کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار: مبلغ ۲۰ هزار یورو (حدود یک میلیارد تومان) به همراه یک گواهی از طرف کمیسیون ملی یونسکو به هر یک از برندگان این کنگره اعطا شده است.

 

 

 

لیلا فرهادی در رویداد۲۴ در گزارشی یه رزومه و سوابق برندگان کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار در تهران پرداخت و نوشت:

در این کنگره جوایزی به هفت نفر تحت عنوان زنان تاثیرگذار داده شد. یکی از این افراد «واناجان سانگیران لی» استادیار شیمی دانشگاه مالایا است. جالب اینجاست که برگزارکنندگان کنگره از سِمت گیرنده جایزه خود خبر ندارند و چه در اعلام اسامی برندگان و چه در پوشش خبری گنگره در ارگان رسمی اطلاع‌رسانی دولت ایرنا، به اشتباه او را استاد یک دانشگاه تایلندی معرفی کرده‌اند.

 

 

سانگیران لی استادیار شیمی دانشگاه مالایا مالزی
افشاگری تازه از اجلاس خبرساز زنان تاثیرگذار

 

کنگره زنان تاثیرگذار از فرصتی که داشت برای حمایت از آقازاده‌های همسو هم استفاده کرد. جایزه دوم به «سوده غفوری‌فرد» دختر حسن غفوری‌فرد نماینده پیشین مجلس، عضو سابق شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس هیات بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. سوده غفوری‌فرد استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر دفتر استعداد‌های درخشان و نخبگان دانشگاه شهید بهشتی است.

در همین بخش به فردی به نام «کازان سوا النا» از کشور روسیه هم جایزه داده شد. نه در پوشش خبری و نه در اعلام اسامی برندگان هیچ اشاره‌ای به چرایی تاثیرگذار بودن این فرد نشده، اما به گفته فاطمه حقیرالسادات دبیر علمی کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار در گفتگو با رویداد۲۴، «النا»  موزیسین، فعال اجتماعی، مجسمه ساز و دارای دکترای بیولوژی است.

در رزومه ای که از خانم النا به دست رویداد۲۴ رسیده به همکاری های او با دانشگاه مشهد اشاره شده است. ظاهرا این موزیسین روس دوستانی در مشهد دارد. او در صفحه اینستاگرامش اکانت «جایزه جهانی گوهرشاد» را دنبال می کند.  الناکازان سوا النا در رزومه اش بخشی را به نحوه گذران اوقات فراغتش اختصاص داده و در آن به مواردی همچون «رقصیدن بوگی، ووگی، سالسا و لزگی» اشاره کرده است.  

جالب اینجاست که النا خود را خبرنگار و عکاس معرفی کرده است. به این ترتیب ظاهرا یک خبرنگار بی نام و نشان روس توسط دولت ابراهیم رئیسی به تهران دعوت شده و جایزه زن تاثیرگذار را گرفته در حالی که تعداد زیادی از خبرنگاران زن تاثیرگذار ایران در زندانند. 

 

افشاگری تازه از اجلاس خبرساز زنان تاثیرگذار

کازان سوا النا چهره تاثیرگذار روسیه

از «ماریا بئاتریس یونس» که به عنوان «بانوی تاثیرگذار آرژانتین» معرفی شده و دریافت‌کننده جایزه بانوان تاثیرگذار جهان در کنگره زنان بود هم هیچ اطلاعاتی در اینترنت پیدا نشده است. نه در متن سخنرانی و نه در متن خبر‌های مرتبط با این کنگره هم اشاره‌ای به نحوه تاثیرگذاری این بانوی آرژانیتی نشده، اما ظاهرا ارتباط خانم یونس با ایران مسبوق به سابقه است. او سخنرانی کوتاهی را به زبان فارسی ایراد کرده و در آن اشاره می‌کند که این دومین جایزه‌ای است که به آرژانتین می‌برد. او در سخنرانی خود جای «خواهران مسلمان شبکه زنان آمریکای لاتین» را که «ایران را خانه دوم خود می‌دانند» خالی کرده است.

فاطمه حقیرالسادات درباره ماریا از آرژانتین هم به راه‌اندازی «دو-سه پروژه بزرگ» و یک مرکز تحقیقاتی توسط او اشاره کرده و گفته «ماریا بئاتریس یونس از دانش‌آموختگان جامعه المصطفی است.»

 «جامعه‌المصطفی العالمیه» یک نهاد دینی است که با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی شیعه انبوهی از طلاب را از سراسر جهان تحت پوشش قرار داده است. در سال‌های اخیر رقم بالای بودجه این نهاد حوزوی که در قانون بودجه هر سال مصوب می‌شود انتقاداتی را به همراه داشته است.

 

افشاگری تازه از اجلاس خبرساز زنان تاثیرگذار

پن آبه شیامی از چین

پن آبه شیامی هم یکی از افرادی بود که جایزه کنگره را به عنوان زن تاثیرگذار از کشور چین دریافت کرد. در مورد او هم هیچ توضیحی درباره نحوه تاثیرگذاری‌اش داده نشده، اما از خلال سخنرانی او بعد از دریافت جایزه می‌شد فهمید که او یک «تاجر چینی» است که به گفته خودش از دریافت جایزه بسیار تعجب کرده است.

به گفته فاطمه حقیرالسادات، مبلغ ۲۰ هزار یورو (معادل یک میلیارد تومان) به همراه یک گواهی از طرف کمیسیون ملی یونسکو به هر یک از برندگان این کنگره اعطا شده است.

دبیر علمی کنگره در پاسخ به سوال درباره اسامی داوران این مسابقه از اعلام اسامی داوران  سرباز زد و آن را دست کم برای دو سال محرمانه خواند. هزینه جوایز به انضمام هزینه برگزاری نشستی با این ابعاد بسیار هنگفت است.

در صورتی که ادعای برگزارکنندگان کنگره در مورد حضور ۳۰۰ مهمان خارجی در این نشست صحت داشته باشد، هزینه بلیط هواپیما، اسکان ۵ روزه آن‌ها در هتل پارسیان اوین و گردش‌های آن‌ها در ایران سرسام‌آور خواهد بود.

رویداد24

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
55
من باشم ذوق میکنم یک میلیارد تومان پول کمی نیست افزایش سلانه حقوق 20% به بالا تورم زااست مردم نان شب ندارن چندین کارخانه به علت بدهی بستن و کارگران بیکار شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
50
در عکس دوم تون خنم با روسری وکت آبی آسمانی با حجاب فوق العاده ضعیف کیه؟خداوکیلی اگر یک زن ایرانی را این شکل و شمایل در چنین مراسم رسمی بخواد ظاهر بشه اصلا اجازه ورود بهش میدادین؟فقط چون این مراسم و تبلیغاتیه اشکال نداره؟
ناشناس
|
Finland
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
47
دارم فکر می کنم حقوق من دکتر معلم با ۳۲ سال سابقه کار چند باید باشد تا یک میلیارد را بتونه پر کنه ؟ من تاثیر گذاریم ۱۰ میلیون هست و اونا یک میلیارد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
10
پول مفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
0
2
خدایا خودت نظر لطفی به جامعه ما و بانوان صبور و نخبه ایرانی عنایت کن که با این صحنه های نمایشی دولت رئیسی ،بیشتر از این دلشان نسوزد!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار