لباسی که کاربران دوربین‌های هوش مصنوعی را فریب می‌دهد
کد خبر: ۲۶۹۰۲۲
تاریخ انتشار: 2023 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
یک استارت‌آپ خط تولید لباسی را راه‌اندازی کرده که دوربین‌های هوش مصنوعی (AI) را گیج می‌کند و آنها را از شناسایی شخص باز می‌دارد. استارت‌آپ ایتالیایی Cap_able اولین مجموعه لباس‌های بافتنی خود را ارائه کرده که افراد را از نرم‌افزار تشخیص چهره در دوربین‌های هوش مصنوعی بدون نیاز به پوشاندن صورت محافظت می‌کند.

با لباسی با این طرح عجیب، بدون پوشاندن صورت، کاربران دوربین‌های هوش مصنوعی را فریب می‌دهند(یک پزشک)

با لباسی با این طرح عجیب، بدون پوشاندن صورت، کاربران دوربین‌های هوش مصنوعی را فریب می‌دهند(یک پزشک)«تابناک با تو» - یک استارت‌آپ خط تولید لباسی را راه‌اندازی کرده که دوربین‌های هوش مصنوعی (AI) را گیج می‌کند و آنها را از شناسایی شخص باز می‌دارد.

استارت‌آپ ایتالیایی Cap_able اولین مجموعه لباس‌های بافتنی خود را ارائه کرده که افراد را از نرم‌افزار تشخیص چهره در دوربین‌های هوش مصنوعی بدون نیاز به پوشاندن صورت محافظت می‌کند.

این خط لباس که کالکشن Manifesto نام دارد شامل هودی، شلوار، تی شرت و لباس است.

هر لباس دارای یک الگو است که به عنوان “وصله ناجور” شناخته می‌شود و توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی توسعه داده شده تا نرم افزار تشخیص چهره را به اشتباه بیندازند و از حریم خصوصی پوشنده محافظت کند.

دوربین یا قادر به شناسایی فرد پوشنده نخواهد بود یا تصور می‌کند که آنها یکی از حیواناتی هستند که در الگوی لباس گنجانده شده. مثلا گورخر، زرافه یا سگ.

این پارچه با YOLO، رایج‌ترین و سریع‌ترین الگوریتم برای سیستم‌های تشخیص بی‌درنگ، آزمایش شده است.

تا به حال، وصله‌های ناجور فقط روی لباس چاپ می‌شد. روشی که Cap_able ثبت کرده به صورت بافت و شیک است

به گفته Cap_able، این لباس نه تنها سپری در برابر دوربین‌های هوش مصنوعی است، بلکه مانیفستی است که قصد دارد اهمیت محافظت استفاده نادرست از دوربین‌های تشخیص چهره را بنمایاند.

هدف از این کار افزایش آگاهی در مورد حق حریم خصوصی و حفاظت از داده‌های بیومتریک مانند تصویر چهره یک فرد است. «مشکلی که به طور فزاینده‌ای در زندگی شهروندان در سرتاسر جهان وارد شده می‌تواند حقوق افراد از جمله آزادی بیان و اجتماعات آزاد در فضاهای عمومی را از آنها سلب نماید.»

قیمت لباس در مجموعه Manifesto از حدود ۲۴۶ دلار شروع می شود.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار