وضعیت برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها اعلام شد
کد خبر: ۲۶۸۳۳۲
تاریخ انتشار: 2023 January 14    -    ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
با اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران مبنی بر «تعطیلی» دانشگاه‌ها در روز یکشنبه و اینکه تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عهده روسای دانشگاه‌ها خواهد بود، برخی دانشگاه های استان تهران وضعیت برگزاری امتحانات خود را اعلام کردند.

با اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران مبنی بر «تعطیلی» دانشگاه‌ها در روز یکشنبه و اینکه تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عهده روسای دانشگاه‌ها خواهد بود، برخی دانشگاه های استان تهران وضعیت برگزاری امتحانات خود را اعلام کردند.

 
 

بر این اساس، اغلب مراکز آموزش عالی اعلام کرده اند که درنظر دارند که امتحانات پایان‌ترم خود در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه را بدون تعویق، مطابق تقویم آموزشی برگزار کنند. 

دانشگاه تهران

بنابر اعلام معاونت آموزشی دانشگاه تهران، امتحانات پایان‌ترم نیم‌سال اول تحصیلی مطابق تقویم آموزشی برگزار می‌شود و دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی این مرکز آموزشی موظف هستند به صورت حضوری در امتحانات شرکت‌کنند. 

آموزشی دانشگاه تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امتحانات روز یکشنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ دانشجویان دانشگاه تهران طبق برنامه از قبل اعلام‌شده برگزار خواهد شد.

دکتر محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران در همین راستا اعلام کرده است: به منظور مدیریت مصرف گاز، صرفاً مکان‌های محل برگزاری امتحانات تا حد نیاز گرم و سیستم‌های گرمایشی در سایر فضاهای دانشگاه غیرفعال خواهد بود.

دانشگاه صنعتی‌شریف

بنابر تصمیم مسئولان دانشگاه صنعتی‌شریف،امتحانات پایان‌ترم دانشجویان در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه براساس تقویم آموزشی این دانشگاه برگزار می‌شود.
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  با توجه به برودت هوای تهران و به منظور کاهش مصرف انرژی، محل برگزاری برخی از امتحانات پایانی در روزهای آتی به ساختمان‌های آموزش منتقل خواهند شد. لذا لازم است دانشجویان گرامی محل برگزاری امتحانات خود را صبح روز برگزاری امتحان در سامانه آموزش بررسی کنند تا از تغییرات احتمالی مطلع باشند.

دانشگاه شهیدبهشتی

معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی برخلاف روز شنبه ۲۴ دی ماه که امتحانات خود را به تعویق انداخت، تصمیم دارد که امتحانات پایان‌ترم در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه را برگزار کند. بنابر تصمیم اتخاذ شده، دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی باید به صورت حضوری در امتحانات این روز شرکت کنند.

دانشگاه علم و صنعت

معاونت آموزشی دانشگاه علم‌وصنعت نیز اعلام کرد امتحانات پایان‌ ترم نیم‌سال اول تحصیلی در روز یکشنبه  ۲۵ دی را به صورت حضوری برگزار می کند.

این دانشگاه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، امتحانات هر دو نوبت صبح و عصر، به صورت متمرکز در ساختمان علوم پایه، دانشکده فیزیک و گروه معارف برگزار می‌شود.

دانشگاه علامه‌طباطبائی

مسئولان دانشگاه علامه‌طباطبائی هم اعلام کردند که کلیه فعالیت‌های این مرکز آموزشی در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه تعطیل است و امتحانات این روز، سه‌شنبه ۴ بهمن ماه برگزار می‌شود. 

دانشگاه امیرکبیر

هیئت‌رئیسه دانشگاه امیرکبیر برای برگزاری امتحانات روز یکشنبه ۲۵ دی ماه تصمیم‌گیری کرد و براین اساس، امتحانات پایان‌ترم دانشجویان این مرکز آموزشی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعلام کرد که دلیل برودت هوا و به منظور مدیریت بهینه مصرف گاز دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تمامی بخش های سازمان مرکزی و واحدهای استان تهران (به استثنای مرکز عمران، املاک و مستغلات، معاونت مالی - اداری و دبیرخانه) فردا یکشنبه ۲۵ دی ماه تعطیل است.

بر اساس اعلام این دانشگاه و از آنجا که براساس تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی؛ پایان امتحانات ترم جاری هفتم بهمن ماه و انتخاب واحد ترم جدید هشتم بهمن ماه تعیین شده است و همچنین به دلیل اینکه امتحانات پایان ترم در برخی از واحدها به صورت کشوری برگزار می شود، به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در تقویم آموزشی، تمام امتحانات در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور طبق برنامه برگزار خواهد شد؛ ولذا کادر اجرایی و کارکنان بخش های مرتبط با برگزاری امتحانات در واحدهای دانشگاهی، حضور خواهند داشت.

همچنین ساختمان هایی که امتحانات در آنها برگزار نمی شود به جز حوزه های اداری – مالی، عمرانی و امتحانات، فردا (یکشنبه ۲۵ دی ماه) فعال نخواهند بود.

تا به این لحظه، سایر مراکز آموزش عالی درباره برگزاری امتحانات پایان‌ترم در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه اظهار نظر نکرده‌اند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار