این ده نفر، پیچیده‌ترین زن‌های مشهور جهان هستند
کد خبر: ۲۶۸۲۳۸
تاریخ انتشار: 2023 January 15    -    ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
بعضی بازیگرها هستند که همیشه نقش های شبیه به هم بازی می کنند. کاترین هایگل، زویی دشانل یا میشل رودریگز از این دست بازیگرها هستند. با این حال، بازیگرانی هم هستند که از توانایی بازی در نقش های مختلفی برخوردارند؛ از شرورانی نفرت انگیز تا فرشتگانی دوست داشتنی. و در همه ی آن ها هم باورپذیر هستند.

«تابناک با تو» - بعضی بازیگرها هستند که همیشه نقش های شبیه به هم بازی می کنند. کاترین هایگل، زویی دشانل یا میشل رودریگز از این دست بازیگرها هستند. با این حال، بازیگرانی هم هستند که از توانایی بازی در نقش های مختلفی برخوردارند؛ از شرورانی نفرت انگیز تا فرشتگانی دوست داشتنی. و در همه ی آن ها هم باورپذیر هستند.

کیت بلانشت

 

این ده نفر، پیچیده‌ترین زن‌های مشهور جهان هستند

کیت بلانشت کارنامه ی بازیگری رشک برانگیزی دارد. او نقش های بسیار متنوعی را تجربه کرده است: هم نقش زنان را بازی کرده و هم نقش مردان را، هم قهرمان داستان بوده و هم ضدقهرمان و شرور. جدا از سینما، او در تئاتر هم فعالیت دارد. از میان بهترین نقش های او می توان به ملکه انگلیس در فیلم «الیزابت» (Elizabeth) و مأمور اسپالکو در فیلم «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull) اشاره کرد. نقش کیت بلانشت در فیلم دوم به شرور مورد علاقه ی استیون اسپیلبرگ، کارگردان مشهور در میان تمامی فیلم های ایندیانا جونز بدل شد.


ایملدا استنتون

 

این ده نفر، پیچیده‌ترین زن‌های مشهور جهان هستند

ایملدا استنتون نقش یکی از شخصیت های شرور مهم مجموعه فیلم «هری پاتر» (Harry Potter) را ایفا کرد. به عقیده ی بسیاری روشن بود که استنتون از بازی در نقش دلوریس آمبریج واقعاً لذت برده بود. با این حال، این بازیگر انگلیسی در نقش های مثبت هم بسیار عالی ظاهر شده است. مثلاً در فیلم «مالفیسنت» (Maleficent) او نقش یک پری بامزه را برعهده داشت که پرنسس های کوچک را بزرگ می کرد. به عقیده ی منتقدان، هر دو مورد جزء بهترین نقش آفرینی های او هستند.


اِما تامپسون

 

این ده نفر، پیچیده‌ترین زن‌های مشهور جهان هستند

اِما تامپسون دوست دارد نقش زنانی را بازی کند که باید از پس ناملایمات زندگی برآیند. چه نقش ملکه انگلیس بوده، چه نقش پروفسور هاگوارتز و چه نقش یک بارونس متکبر، بازی او معمولاً مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. یکی از بهترین قهرمان های تامپسون، پرستار مک فی در فیلمی به همین نام (Nanny McPhee) است. شخصیتی که او نقش آن را برعهده داشت طی داستان باید دچار تحولاتی می شد و تامپسون این تغییرات را به خوبی به تصویر کشید. در سال ۲۰۲۱، تامپسون در فیلم «کروئلا» (Cruella) نقش یک شخصیت شرور را ایفا کرد. این بازیگر گفته سال ها آرزوی بازی در چنین نقشی را داشت. او به ویژه لباس های نقشش را دوست داشت و آن ها را «اثری هنری» توصیف کرد. وقتی از او درباره ی فرآیند خلق این شخصیت شرور سؤال شد، در پاسخ به شوخی گفت: «خب می دانید، زندگی خودم را به تصویر کشیدم. منظورم این است که فکر می کنم اگر همسرم آن لحظه آنجا بود می گفت: “در واقع لازم نیست نقش بازی کنی.”»


هلنا بونهام کارتر

 

این ده نفر، پیچیده‌ترین زن‌های مشهور جهان هستند

هلنا بونهام کارتر سبک پوششی مخصوص به خودش را دارد که با شخصیت هایی که نقش آن ها را بازی می کند هم مرتبط است. او اغلب، نقش زن های دمدمی مزاج را بازی می کند. بلاتریکس لسترنج، شخصیت شرور مجموعه فیلم «هری پاتر» یکی از بهترین نقش آفرینی های او است. این نقش به لطف تلاش های بونهام کارتر ماندگار شد. ظاهر شخصیت بلاتریکس هم به اصرار او به همان شکلی درآمد که در فیلم دیدیم. این بازیگر می خواست بلاتریکس کرست به تن و موهای نامرتب و دندان های پوسیده داشته باشد. به علاوه، او این شخصیت را مجنون تر از چیزی که در فیلمنامه بود به تصویر کشید. اما بونهام کارتر در ایفای نقش های مثبت هم بسیار عالی بوده است. برای مثال، مادرخوانده ی پری در فیلم سال ۲۰۱۵ «سیندرلا» (Cindrella) یکی از بهترین نقش آفرینی های او است.


جنیفر لارنس

 

این ده نفر، پیچیده‌ترین زن‌های مشهور جهان هستند

جنیفر لارنس با وجود تنها ۳۱ سال سن از کارنامه بازیگری چشمگیری برخوردار است. او یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب هم دریافت کرده است. نام لارنس نیز چندین سال پیاپی در فهرست ۱۰۰ سلبریتی پردرآمد ِ فوربس قرار داشته است. او هم در فیلم های مستقل حضور داشته و هم در فیلم های پرفروش هالیوود. و همه ی نقش هایش اغلب بسیار متفاوت از یکدیگر بوده اند. در مجموعه فیلم «مردان ایکس» (X-Men)، لارنس نقش میستیک را برعهده داشت و در زیر آن گریم سنگین قابل تشخیص نبود. اما در فیلم «بالا رو نگاه نکن» (Don’t Look Up) او در نقش کاملاً متفاوتی ظاهر شد. او در این فیلم نقش یک کاندیدای دکترای رشته نجوم را بازی می کرد که دنباله داری که به سوی زمین در حرکت بود را کشف کرد. هر دو نقش را جزء بازی های به یادماندنی جنیفر لارنس می دانند.


تیلدا سوئینتن

 

این ده نفر، پیچیده‌ترین زن‌های مشهور جهان هستند

بسیاری تیلدا سوئینتن را یکی از بهترین بازیگران زن حال حاضر هالیوود می داننند. او می تواند نقش یک زن عاشق، دیکتاتوری دیوانه یا فرشته ای سقوط کرده را ایفا کند. تقریباً همه ی بازی های او توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. در سال ۲۰۲۰، فیلمی به نام «صدای انسان» (The Human Voice) با بازی سوئینتن منتشر شد. او در این فیلم نقش زنی را برعهده داشت که از راه تلفن با معشوقه ی سابق خود صحبت می کرد. منتقدان هم فیلم و هم بازی سوئینتن را تحسین کردند. اما سوئینتن در فیلم تریلر پسا-آخرالزمانی «برف شکن» (Snowpiercer) نقش کاملاً متفاوتی داشت که دستیار دیوانه ی یک رئیس قطار بود. او توانسته بود این شخصیت را به مشمئزکننده ترین حالت ممکن به تصویر کشد و بعضی از ویژگی های آن هم ایده ی خود سوئینتن بود.


نیکول کیدمن

 

این ده نفر، پیچیده‌ترین زن‌های مشهور جهان هستند

نیکول کیدمن یکی از پرخواهان ترین بازیگران هالیوود از دهه ی ۱۹۹۰ تاکنون بوده است و او خود را در ژانرهای مختلف سینمایی به اثبات رسانده است: موزیکال، تاریخی، تریلرهای روانشناسانه و فیلم های پرفروش ابرقهرمانی. و تنوع نقش هایش هم کم نبوده است. کیدمن نقش گریس کلی را در فیلم «گریس ِ موناکو» (Grace of Monaco) به خوبی ایفا کرد و بازی اش تحسین منتقدان را در پی داشت. اما کیدمن به ایفای نقش شخصیت های شرور هم به خوبی وارد است. او در فیلم «پدینگتون» (Paddington) نقش تاکسیدرمیستی به نام میلیسنت را برعهده داشت که خرس داستان را شکار کرد. لازم به ذکر است که کیدمن اشتیاق زیادی برای بازی در این نقش داشت چون خود در کودکی از طرفداران شخصیت داستانی پدینگتون بود. او برای این نقش حتی پرتاب و چرخاندن چاقو را یاد گرفت و در کلاس های آموزش تاکسیدرمی شرکت کرد.


لنا هیدی

 

این ده نفر، پیچیده‌ترین زن‌های مشهور جهان هستند

لنا هیدی بیشتر با نقشش، سرسی لنیستر در سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) شناخته می شود، اما در کارنامه ی بازیگری او نقش های جالب دیگری هم وجود دارد. مثل نقش سارا کانر در سریال «نابودگر: ماجراهای سارا کانر» (Terminator: The Sarah Connor Chronicles) که با واکنش مثبت تماشاگران رو به رو شد. از میان بهترین نقش آفرینی های هیدی می توان به سارا ترونی در فیلم «بازی ریپلی» (Ripley’s Game) و جولیا نایت در «مبارزه با خانواده ام» (Fighting with My Family) و ملکه مورگو در ۳۰۰: Rise of an Empire. نقش سرسی لنیستر برای هیدی نه تنها شهرت و پول، بلکه نفرت مخاطبان سریال «بازی تاج و تخت» را هم به همراه داشت. او در این نقش به قدری باورپذیر بود که بعضی مخاطبان سریال تصور می کردند هیدی در واقعیت هم همین گونه است. به همین دلیل در یکی از جلسات امضای رویداد کمیک کان، بعضی مردم اجازه ندادند هیدی کتاب شان را امضا کند.


ناتالی پورتمن

 

این ده نفر، پیچیده‌ترین زن‌های مشهور جهان هستند

یکی از نقش های مهم ناتالی پورتمن در کارنامه ی بازیگری اش، ایوی در فیلم «وی برای وندتا» (V for Vendetta) است. او برای این نقش موهای خود را تراشید و مجبور شد بر روی لهجه اش بسیار کار کند. این فیلم با استقبال مخاطبان مواجه شد. پورتمن در مصاحبه ای گفت اگر سازندگان این فیلم تصمیم به ساخت دنباله ای برای آن بگیرند از ایفای دوباره ی نقش ایوی خوشحال می شود. اما نقش نینا سیرز در فیلم «قوی سیاه» (Black Swan) بود که یک جایزه اسکار نصیب پورتمن کرد. او در این فیلم زجری که نینا برای رسیدن به کمال متحمل شد را به زیبایی به تصویر کشید.


شارلیز ترون

 

این ده نفر، پیچیده‌ترین زن‌های مشهور جهان هستند

فیلم «هیولا» (Monster) در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. شارلیز ترون برای بازی در این فیلم مجبور شد به قدری ظاهر خود را تغییر دهید که دیگر قابل تشخیص نبود. او نزدیک به ۱۴ کیلوگرم وزن اضافه کرد و ابروهای خود را تراشید. بازی او مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و به عقیده ی آن ها، ترون توانسته بود با تنها حالت های بدن و چهره اش احساسات خود را ابراز کند. او برای این نقش موفق به دریافت جایزه اسکار هم شد. دیگر نقش معروف ترون، فیوریوسا در فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) است. فیوریوسا جنگجویی نترس است که برای نجات جان دیگران زندگی خود را به خطر می اندازد. این شخصیت به قدری مورد توجه قرار گرفت که حتی شخصیت مکس با بازی تام هاردی را تحت الشعاع خود قرار داده بود.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار